mijn vriend heeft na een autoongeluk dat ik zelf veroorzaakt heb een whiplash opgelopen, hij heeft hiervoor 25000euro schadevergoeding gekregen, van mijn inzittendeverzekering wat me 17euro per jaar koste.dit zet ik er even bij omdat het voor andere mensen misschien wel fijn is om te weten, ik weet ook niet of het veel of te weinig is,mijn vriend droeg geen autogordel dus dat telt ook mee, het maakt verder ook niet uit want ja een whiplash heb je voor de rest van je leven en dat geld is in vergelijking helemaal niet belangrijk.
bij het uwv voelde de arbo arts met 1 vinger aan zijn nek en concludeerde hieruit dat mijn vriend geen beperkingen had, knappe arts!!!!dacht ik zo, het heeft veel moeite gekost maar serieus is mijn vriend nooit genomen, hij is uiteindelijk maar opzichzelf begonnen omdat het werk wat hij altijd deed (goedbetaalde baan)niet meer kan uitvoeren door de neken hoofdpijnklachten.je word gewoon afgewimpelt als een aansteller.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] whiplash, geld.
-
Re: whiplash, geld.
Irke, je vriend had ook al had jij geen inzititendenverzkering van euro17,50 jou met / via je verzekering toch aansprakelijk kunnen stellen (Wettelijke Aaansprakelijkheid). Kijk dus niet naar het bedrag van de premie voor inzittendenverzekering of verhaalsbijstand, want die zijn erg bedrieglijk. Degenen die die schijnbaar lage premie betalen, komen er meestal al snel achter, dat het verzekeringswezen en hun afwimpelaars je daarmee alle verweer en bewijsmateriaal ontfutselen en je gigantisch trachten voor de gek te houden met de schadeafwikkeling. De schadeafwikkeling via die polis werkt dus niet om je belangen of die van het slachtoffer te behartigen, maar om je rechten en geld af te pakken. Het doel is duidelijk: op die manier komen zij er met een schijntje van de totale werkelijke schade van af en wordt je nogmaals behoorlijk gedupeerd. Helaas is dat beleid en die manier van slachtoffers beoordelen onder druk van de politiek / overheid ook al doorgevoerd bij het UWV. Alleen via de pers / media kunnen wij dit tij keren en via de publieke opinie in opspraak brengen.
Dat is nodig om de politiek en het beleid te veranderen.
Advies: Wordt actief op dit forum met je vriend, want je vriend is vermoed ik "met een kluitje in het riet gestuurd". hij voelt zich in ieder geval al behoorlijk gedupeerd maak ik op uit jouw verhaal. En oprecht gevoel liegt meestal niet.
Ik vermoed, dat hij in feite slechts "een snoepzak" heeft gekregen en zijn rechten nu bijna kwijt is, tenzij de termijn van een bezaarschrift nog niet verstreken is. Dat moet je dit gauw doen en uitstel vragen om opnieuw bewijsmateriaal te verkrijgen en een dossier op te bouwen.
Schakel ook direct deskundige hulp in. Bij de Whiplash Stichting Nederland kunnen ze je daaraan helpen en vraag naar de witte lijst.
als die mogelijkheid er is, dan kom je verder en meld dat op het forum.
Dat is nodig om de politiek en het beleid te veranderen.
Advies: Wordt actief op dit forum met je vriend, want je vriend is vermoed ik "met een kluitje in het riet gestuurd". hij voelt zich in ieder geval al behoorlijk gedupeerd maak ik op uit jouw verhaal. En oprecht gevoel liegt meestal niet.
Ik vermoed, dat hij in feite slechts "een snoepzak" heeft gekregen en zijn rechten nu bijna kwijt is, tenzij de termijn van een bezaarschrift nog niet verstreken is. Dat moet je dit gauw doen en uitstel vragen om opnieuw bewijsmateriaal te verkrijgen en een dossier op te bouwen.
Schakel ook direct deskundige hulp in. Bij de Whiplash Stichting Nederland kunnen ze je daaraan helpen en vraag naar de witte lijst.
als die mogelijkheid er is, dan kom je verder en meld dat op het forum.
de zaak is hiermee afgedaan, de verzekering heeft dit niet gepusht ofzo we konden gewoon doorgaan , hij heeft wel de eerste 2 jaar tot op 100% bijbetaalt gekregen en dat bovenstaand bedrag was smartengeld, wij hebben ons indd uit laten kopen, en dan heb je ook niks meer te zeggen maar dit is ons duidelijk van te voren verteld.
ermee doorgaan zou nog jaren kunnen duren en de emotionele kosten krijg je er nooit meer mee terug.
we hebben indd ons huis moeten verkopen mijn vriend verdiende eerst 1900netto en krijgt nu een uitkering van net 500euro>belgie.
maar we zijn gelukkig nu en een whiplash kan nooit aangetoont worden verder, je kunt het niet zien op een foto dus ja hoe bewijs je je klachten.
het uwv kan me gestolen worden, pas hebben ze tegen een vriendin gezegt die depressief is dat ze zichzelf maar van kant moest maken dan waren ze van haar problemen af, dat maakt mij agressief en ik zou ze daar echt iets aan hebben gedaan als mijn vriend en ik er verder mee waren gegaan.
maar bedankt voor je tip, wij wisten trouwens helemaal niet dat mijn vriend ergens recht op had,mijn verzekering belde zelf op om te vragen of er onkosten waren dus kapotte kleding e.d werd al direct vergoed.
voor de mensen die sterk in hun schoenen staan is het zeker aan te raden om door te gaan.
ermee doorgaan zou nog jaren kunnen duren en de emotionele kosten krijg je er nooit meer mee terug.
we hebben indd ons huis moeten verkopen mijn vriend verdiende eerst 1900netto en krijgt nu een uitkering van net 500euro>belgie.
maar we zijn gelukkig nu en een whiplash kan nooit aangetoont worden verder, je kunt het niet zien op een foto dus ja hoe bewijs je je klachten.
het uwv kan me gestolen worden, pas hebben ze tegen een vriendin gezegt die depressief is dat ze zichzelf maar van kant moest maken dan waren ze van haar problemen af, dat maakt mij agressief en ik zou ze daar echt iets aan hebben gedaan als mijn vriend en ik er verder mee waren gegaan.
maar bedankt voor je tip, wij wisten trouwens helemaal niet dat mijn vriend ergens recht op had,mijn verzekering belde zelf op om te vragen of er onkosten waren dus kapotte kleding e.d werd al direct vergoed.
voor de mensen die sterk in hun schoenen staan is het zeker aan te raden om door te gaan.
die uitkering loopt trouwens nog tot juni, dit was zolang aanvullend om te starten met zijn eetkar.
-
Irke, en dus ook Hans en andere slachtoffers / lezers.
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om whiplash letsel aan te tonen / te bewijzen, mits er sprake is van zwaarder letsel en dus ook hersenletsel.
voor de onderzoeken STBILOMETRI en NEURPSYCHOLOGISCH ONDERZOEK verwijs ik je naar dat onderwerp, waar ik het verder heb uitgelegd.
Irke, ook al komt voor jou en vooral je vriend deze hulp van mij dus te laat, dan toch help jij anderen nu toch met je verhaal. vergeet niet, dat het in de toekomst jou of familie of vrienden ook nog kan overkomen. die kun jij dan in ieder geval beter helpen en dat maakt dan toch nog iets goed en dan kan het verlies beter een plaatsje bij jullie krijgen hoop ik.
Veel sterkte, Paul
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om whiplash letsel aan te tonen / te bewijzen, mits er sprake is van zwaarder letsel en dus ook hersenletsel.
voor de onderzoeken STBILOMETRI en NEURPSYCHOLOGISCH ONDERZOEK verwijs ik je naar dat onderwerp, waar ik het verder heb uitgelegd.
Irke, ook al komt voor jou en vooral je vriend deze hulp van mij dus te laat, dan toch help jij anderen nu toch met je verhaal. vergeet niet, dat het in de toekomst jou of familie of vrienden ook nog kan overkomen. die kun jij dan in ieder geval beter helpen en dat maakt dan toch nog iets goed en dan kan het verlies beter een plaatsje bij jullie krijgen hoop ik.
Veel sterkte, Paul
om het aan te tonen heb je dus een lange weg te gaan, zoals ik al schreef had mijn vriend geen gordel om en is met zijn kop tegen vooruit en daarna tegen zijruit aangeknalt, ik denk dat het in deze situatie dan toch word gegooit op eigen verantwoordelijkheid als we er verder mee waren gegaan.
maar ik vind het fijn dat je hier de reacties in de gaten houd en mensen avies hierin geeft want het is me een zooitje ongeregeld als je er niks van afweet, zelfs de artsen weten er geen raad mee.
tips die we kregen van verschillende artsen,
:direct een nekband en veel rust.
:gewoon in goede houding blijven bewegen en zeker geen nekband.
mijn vriend had gedronken ik heb gereden, je zag zelfs de riemafdruk duidelijk in mijn nek gebrand aan de linkerkant. maar hij werd behandelt als een crimineel,ik had nergens last van op een gebroken enkel na dan , maar ik kreeg een nekband mijn vriend niet, ik werd neergelegt en hij moest er gewoon bij zitten, in het ziekenhuis kreeg ik een bed op de ehbo hij moest gewoon op de gang in een stoel hangen, heeft zich een bed gezocht en erin gaan liggen werd die weer scheldend van de kamer gegooit, en werd hem gezegt om iemand te bellen die hem op kon komen halen.
achteraf bleek zijn gezicht op 2 plaatsen gebroken helemaal vol met glas , zijn pols gebroken,en zenuwen beschadigt in zijn nek en gezicht.
als ik het nu zo opschrijf schrik ik er eigenlijk wel weer van, het was trouwens in het ziekenhuis van genk.
maar ik vind het fijn dat je hier de reacties in de gaten houd en mensen avies hierin geeft want het is me een zooitje ongeregeld als je er niks van afweet, zelfs de artsen weten er geen raad mee.
tips die we kregen van verschillende artsen,
:direct een nekband en veel rust.
:gewoon in goede houding blijven bewegen en zeker geen nekband.
mijn vriend had gedronken ik heb gereden, je zag zelfs de riemafdruk duidelijk in mijn nek gebrand aan de linkerkant. maar hij werd behandelt als een crimineel,ik had nergens last van op een gebroken enkel na dan , maar ik kreeg een nekband mijn vriend niet, ik werd neergelegt en hij moest er gewoon bij zitten, in het ziekenhuis kreeg ik een bed op de ehbo hij moest gewoon op de gang in een stoel hangen, heeft zich een bed gezocht en erin gaan liggen werd die weer scheldend van de kamer gegooit, en werd hem gezegt om iemand te bellen die hem op kon komen halen.
achteraf bleek zijn gezicht op 2 plaatsen gebroken helemaal vol met glas , zijn pols gebroken,en zenuwen beschadigt in zijn nek en gezicht.
als ik het nu zo opschrijf schrik ik er eigenlijk wel weer van, het was trouwens in het ziekenhuis van genk.
-
Irke, De wet is wel enigszins anders in Belgié, maar je vriend had jou en je WA verzekering (Misschien heet die in Belgié anders) aansprakelijk moeten stellen. Er was dan waarschiijnlijk een percentage verantwoordelijkheid aansprakelijkheid vast komen te staan voor de WA verzekering en een deel eigen verantwoordelijkheid aansprakelijkheid. zoals ik nu tegen je aak aankijk.
Als de zaak nog niet verjaard is, is er misschien nog een mogelijkheid tot heropening van je zaak, omdat er sprake is van misleiding, dwaling of geleverde verwijtbare tekortkomingen door je toenmalige belangenbehartiger(s0 en tegenpartij(en). Ik begrijp uit je verhaal dat die jullie niet goed hebben geïnformeerd en dus misleiding en of gebreken heeft geleverd dan wel zijn taak heeft verzuimd. Zoek dan een goede andere deskundige als je denkt het aan te kunnen, maar ik waarschuw je, dat het een zware weg is en de meeste mensen het niet aan kunnen.
Paul
Als de zaak nog niet verjaard is, is er misschien nog een mogelijkheid tot heropening van je zaak, omdat er sprake is van misleiding, dwaling of geleverde verwijtbare tekortkomingen door je toenmalige belangenbehartiger(s0 en tegenpartij(en). Ik begrijp uit je verhaal dat die jullie niet goed hebben geïnformeerd en dus misleiding en of gebreken heeft geleverd dan wel zijn taak heeft verzuimd. Zoek dan een goede andere deskundige als je denkt het aan te kunnen, maar ik waarschuw je, dat het een zware weg is en de meeste mensen het niet aan kunnen.
Paul