LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Infectie/ontsteking IJsselmeerziekenhuis ! wat te doen?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Denny1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2008 13:37

Infectie/ontsteking IJsselmeerziekenhuis ! wat te doen?

Ongelezen bericht door Denny1973 »

In de hoop dat iemand mij kan helpen! zodoende mijn verhaal;
----------------------------------------------------------------------

In het begin van het jaar, 3 maart heb ik mijn enkel en kuitbeen gebroken en banden van mijn enkel gescheurd, hiervoor ben ik 4 maart geopereerd in het IJsselmeer ziekenhuis te Lelystad. Hier heeft men een plaat en 6 schroeven in mijn enkel/kuitbeen geplaatst.

Uiteindelijk mochten de 2 stelschroeven verwijdert worden, hiervoor maakten men voor mij een afspraak op de Polikliniek, namelijk voor 7 mei 2008, echter heeft men mij weer na anderhalf uur wachten naar huis gestuurd, aangezien de chirurg welke de afspraak had gemaakt niet gezien zou hebben dat men deze operatie hoort uit te voeren op een OK op de verpleegafdeling in verband met infectie/bacterie gevaar. Tijdens de operatie zou namelijk mijn stalenplaat (welke vast zit met de 6 schroeven) open liggen en zou zeer gevaarlijk zijn en gevoelig zijn voor bacteriën.

Op de Polikliniek meteen een afspraak gemaakt en een nieuwe datum geprikt wanneer ik dan zou worden geopereerd, dit kon diezelfde week, vrijdagmiddag 7 mei in het IJsselmeer-ziekenhuis in Emmeloord, echter belde men deze ook weer 1 dag van tevoren af, aangezien ik te groot en te stevig zou zijn voor deze operatietafel.


Vervolgens heb ik een nieuwe afspraak gemaakt en ben toch geopereerd in het IJsselmeer ziekenhuis (woensdag 14 mei) te Lelystad. Na mijn operatie ( verwijderen 2 stelschroeven) welke een dagopname betrof mocht ik naar huis (met een vervolg penicilline), helaas kreeg ik een week na de operatie ondanks de penicilline koorts en ben uiteindelijk vrijdag 23 mei 2008 naar het ziekenhuis gegaan, waar men aangaf dat ik een wondinfectie heb opgelopen en direct moest blijven, zodoende werd ik direct opgenomen (5 dagen).

Hier heb ik t/m woensdag 28 mei aan een infuus in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk werd ik naar huis gestuurd met een vervolg recept van de medicatie, het betrof hier 17 stuks AMOXI/CLAV PCH 500 mg. Ondanks deze medicatie kreeg/bleef de infectie actief. Zondag’s ben ik weer terug gegaan met lichte verhoging en werd doorverwezen naar de chirurg op spreekuur (maandag na weekend). deze gaf toe dat de infectie nog aanwezig en heftig was en gaf en gaf mij een zware dosis penicilline, namelijk 100 STUKS !! FLUCOXACIL PCH 500MG CAPS, waarvan ik deze de 1e dag 4x4 per dag moest innemen, 2e dag t/m einde 4x2 per dag. Na deze kuur bleef uiteindelijk de infectie weg.


Nu heeft deze infectie mij behoorlijk lang geblokkeerd in mijn herstel en is de wond niet mooier geworden (deze dient open te blijven bij een infectie).


Afgelopen maand schrok ik van het bericht dat het IJsselmeer-ziekenhuis te Lelystad en Emmeloord al in april wisten dat zij geen correcte uitgevoerde operatiekamers beschikbaar hadden? En dat het eigenlijk niet verantwoord was om hierin te opereren met betrekking tot gevaar van infectie.

U begrijpt dus dat ik na het meerdere malen uitstellen van mijn operatie en de problemen met de wondinfectie vreemd stond op te kijken. Wisten ze het? En probeerde ze toch het risico te beperken? Door mij op een OK te operen of anders ?

Nu heeft deze infectie mijn herstel behoorlijk in de weg gezeten en ben ik na 6 maanden ziekteverzuim door mijn werkgever op 70% salaris gezet, conform mijn contract en is de wond niet echt mooi geworden.

Nu is mijn vraag, wat moet je nu doen? heeft ene letselschade advocaat nu wel zin?

Hopelijk is er iemand die mij van informatie kan voorzien.

Alvast bedankt.

Denny

Gesloten