LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letselschade aan het gehoor

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door luna01 »

Oh ja, ik wilde hier alles zelf doen met bezem, snoeischaar en hand grasmaaier. En dat doe ik ook, zodat ik mij ook kan concentreren op mijn eigen werkgebied. Maar nee, dat blaast en doet..Misschien is letselschade toch niet zo fout. Maar wil ze wel 10.000 toegeven zodat deze waanzin eindelijk stopt.

atlas1302

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Jammer Luna erg vervelend voor je, een pieptoon duidt op Tinnitus en gaat zelden weg of wordt eerder erger. Ja ook ik heb het overgehouden aan lawaai overlast (vliegtuigmotoren)

Kan er moeilijk mee leven en concentreren valt me ook zwaar, is het aantoonbaar.. ja!

Oplossen doe je dus niet zomaar en verder zal de KNO je wel kunnen vertellen hoe er mee om te gaan. Sterkte en succes.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit de praktijk: in een kerk, vol met 1.000 mensen, trad een gospelgroep op, met een PA. En een continue Db meter aan. De PA was afgesteld op max 85 Db. In de pauze kwam een mevrouw naar de technicus van dienst die klaagde dat het te hard was. De technicus heeft de mevrouw in alle rust uitgelegd dat het orgel tussen de 90 en 100 Db probleemloos haalt. Maar dat vond mevrouw niet te hard..............

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door luna01 »

Dank je wel atlas 1302, wens jou ook heel veel sterkte om er mee om te gaan. Maar het ligt eraan, als je die vliegtuig geluiden niet meer hebt/zou hebben, dan hersteld zich het gehoor wel na een tijdje. Als de trilhaartjes een keer beschadigt zijn helaas niet meer. Ja het is aan te tonen, maar heb je zo weinig aan als het te laat is. Ik hoop dat jij er een weg in vindt en meer nog, de stilte terug zal keren.

Mahadma ik denk dat die vrouw geen verstand van dB's heeft, laat staan een PA. Dat laat heel mooi zien hoe subjectief de waarneming is. En moest ook wel een beetje lachen. Echt zo geruststellend dat die orgel normaal gespeeld/gesproken, wel 100 dB kan halen...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door BreejKC »

In het boek: Wij zijn ons brein, van Dick Swaab, wordt o.a. aandacht besteed aan het feit dan onze hersenen zelf tonen kunnen opwekken. Tinnitus is o.a. een gevolg hiervan. Een beetje off-topic: iemand die zijn rechter been is afgezet kan toch pijn in zijn rechter grote teen voelen. Ook dit pijnsignaal wordt opgewekt binnen de hersenen. Een interessant hoofdstuk in dat boek.

Verder schrijft Swaab dat in Nederland, ten tijde dat hij dit boek schreef, er nog te weinig onderzoek is gedaan naar het verschijnsel van signalen die binnen de hersenen worden opgewekt en worden waargenomen. Te gemakkelijk is in Nederland geredeneerd: "weinig aan te doen, u moet er maar mee leren leven". Daarentegen had men destijds in het Universitair Ziekenhuis te Antwerpen naar dat verschijnsel veel meer onderzoek gedaan en zijn er therapieën ontwikkeld om daar beter mee om te gaan c.q. dit nare verschijnsel te doen genezen. Hoe de stand van zaken hieromtrent anno 2018 in Nederland is, is mij niet bekend. Maar loopt men in Nederland tegen de door mij genoemde reactie in ziekenhuizen aan, dan is het wellicht een idee eens in Antwerpen hiervoor te rade te gaan.

Informeer vooraf wel of en hoeveel uw zorgverzekeraar u vergoed voor onderzoek en eventuele behandeling in Antwerpen. Anders krijgen we daarover weer topics hier.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Letselschade aan het gehoor

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hoeft niet naar Antwerpen. In Heerlen, Hoensbroek bij Adelante kun je terecht voor tinnitus.
https://www.adelante-zorggroep.nl/nl/ge ... /tinnitus/

Gesloten