LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] letselschade kinderen

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
annetje12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2005 09:14

letselschade kinderen

Ongelezen bericht door annetje12345 »

hoe bereken je letselschade bij een kind, zoon (8 jaar) is bij speelgoedwinkel door etalageruit gevallen, dit was nog enkel glas. heeft nu ernstige verwondingen in gezicht die blijvend zijn. misschien nog herstel operaties nodig toekomst onzeker hierover dus. alles aangemeld bij rechtsbijstand verzekering maar wat is nu een reeel bod?[/b]

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: letselschade kinderen

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

zie het onderwerp: Hoe laat je letselschade berekenen op dit forum.

Ik adviseer je contact op te nemen met IVBL
klik op de volgende link: http://ivbl.nl/

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: letselschade kinderen

Ongelezen bericht door Hans V »

Een concreet antwoord op je vraag is niet mogelijk. Wel een paar tips/opmerkingen.

Het lijkt er op dat er snijwonden in het gezicht van je zoon zijn ontstaan. Die snijwonden moeten natuurlijk eerst herstellen en dan kan blijken dat er littekens resteren. tot echte blijvende invaliditeit behoeft dat niet te leiden, maar het is wel mogelijk, bijvoorbeeld als er zenuwen zijn geraakt of doorgesneden. Daar vertel je niets over, maar je begrijpt dat dat wel van belang is.
Als er alleen snijwonden zijn zonder diepergaand letsel, is het natuurlijk nog wel denkbaar dat daar op latere leeftijd operaties voor nodig zijn.

Als schade moet je dan dus denken aan:
directe kosten, artsen, vervoer etc.
immateriële schade/smartengeld
toekomstige kosten operaties etc.

ingewikkeld rekenwerk is daar niet voor nodig. Het is ook niet zinvol on naar de ivbl (of zo iets) toe te gaan, zeker niet in de beginfase.
Het voordeel van een rechtsbijstandverzekering is dat je nu zeker geen kosten hoeft te maken voor rechtsbijstand. Je kunt rustig alles voor je laten doen en je loopt in feite geen enkel risico. Je hoeft niet bang tev zijn dat er iets zo maar wordt afgekocht, want voor regelingen bij kindreen is altijd toestemming van een kantonrechter nodig.
Als je op een moment uitkomt waarin je zelf denkt dat er een stabiele situatie is (er zijn geen operaties meer nodig en alles is hersteld.)zul je de zaak misschien tot een definitieve regeling willen brengen. Niemand dwingt jou of je zoon daartoe, maar als je daar aan toe bent, kun je goed uit laten leggen wat de mogelijkheden zijn. Binnen het kader van een rechtsijstandsverzekering kun je de voorstellen van de rb-verzekeraar laten toetsen in de zogenaamde geschillenregeling, ook dat zonder risico en kosten.

Het is wel praktisch om nu en in de loop van de tijd (digitale) foto's van het gezicht te maken. Zo kun je een goed beeld geven van wat er is gebeurd.

Als je het letsel wat uitvoeriger beschrijft, kan ik ook nog wel een indicatie geven van de daarbij passende smartengeldbedragen. Die bedragen zijn voor je zoon bestemd. Meestal is het handig (en eigenlijk ook gewoon noodzakelijk) dat daartoe een op zijn naam staande rekening met een zogenaamde BEM-clausule wordt geopend.

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: letselschade kinderen

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

daar is hij weer: Hans V(erzekeraar) / Hans Verkouteren.
Pas op voor zijn adviezen. Hij behartigt de belangen van verzekeraars en leidt je weg van de beste belangenbehartigers en IVBL en vooral van dit forum en stichting de ombudsman.

Weet wie je tegenover je krijgt: Ik heb trouwens nog een mooie prent die dat ilustreert en die was volgens mij van vvls. Klik op onderstaande link:

http://i7.photobucket.com/albums/y268/p ... gineel.jpg
Binnen het kader van een rechtsijstandsverzekering kun je de voorstellen van de rb-verzekeraar laten toetsen in de zogenaamde geschillenregeling, ook dat zonder risico en kosten.
Wat hierboven in quot staat, betekent in de praktijk, dat wat de rechtsbijstandsverzekeraar biedt in het belang is van het verzekeringswezen en als je gebruik maakt van hun geschillenregeling draaien ze het wel zo, dat ze je proberen "met een kluitje in het riet te sturen" en je proberen je rechten en polisrechten afhandig te maken. Ik spreek uit ervaring en adviseer je zo snel mogelijk met betere belangenbehartigers contact op te nemen, voordat ze je rechten uit handen hebben gespeeld. overigens is het ook heel verstandig om nu van de mogelijkheid gebruik te maken om donateur te worden van Stichting De Ombudsman en daar kun je tegen zeer lage tarieven hulp krijgen die jouw belangen dienen.
Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan 'pijndossiers' van letselschadeslachtoffers van de Tilburgse verzekeraar aanpakken. Het gaat om een proef van twee jaar.

Belangrijk in dit verband,
Persbericht:
De Ombudsman breidt dienstverlening aan donateurs uit
(9/15/2005)


De Ombudsman in Hilversum gaat zich meer richten op individuele dienstverlening aan mensen die geen gehoor vinden voor hun klacht. Het was altijd al mogelijk om informatie en advies in te winnen bij De Ombudsman. Nieuw is dat mensen voortaan verdergaande hulp kunnen krijgen, zoals bemiddeling of ondersteuning bij juridische procedures. Voorwaarde is dat zij donateur worden van De Ombudsman.


Het nieuwe beleid wordt ondersteund met een geheel vernieuwde website die op 19 september 2005 de lucht ingaat. Via een inlogcode krijgen donateurs exclusief toegang tot alle informatie. Daarop staan de klachtwegen, stappenplannen, voorbeeldbrieven en tips. De Ombudsman is het oudste klachteninstituut en komt al meer dan 30 jaar op voor de rechten van burgers. Een van de belangrijkste taken is het signaleren van klachten. Als bepaalde klachten vaker voorkomen, onderneemt De Ombudsman actie door bijvoorbeeld media-aandacht te vragen. Individuele dienstverlening gebeurde echter zelden. Die weg gaat De Ombudsman nu wel op. Directeur Els Prins: “We merken steeds vaker dat mensen de weg niet meer weten in deze maatschappij. Ze lopen vast in een woud van regels, die ook nog eens voortdurend veranderen. Veel mensen hebben de energie niet om hun klachten zelf op te lossen. Ze laten het er bij zitten, terwijl ze wel in hun recht staan. Denk aan ouderen die nee te horen krijgen als het gaat om thuiszorg of Wvg-voorzieningen. Of aan arbeidsongeschikten die bij de herkeuring door het UWV hun WAO kwijtraken. We hebben ze altijd voorzien van praktische informatie en advies, maar meer konden we niet bieden. Dat was wel eens frustrerend.” De dienstverlening die De Ombudsman gaat aanbieden is exclusief voor donateurs. Tegen een voordelig tarief kunnen zij hun klacht of probleem voorleggen aan een gespecialiseerde jurist. Na dossieronderzoek volgt een advies over verdere stappen. Als het gaat om bemiddeling en ondersteuning bij het indienen van een klacht of bezwaar wordt eerst de haalbaarheid getoetst. Donateur worden kan via www.deombudsman.nl of telefonisch 035- 6722722.

Gesloten