LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertraging en getraineer

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Motorinstructeur
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 23:42

Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Motorinstructeur »

Vorig jaar mei ben ik van mij motor afgereden door iemand die illegaal autorijles aan het geven was ( Ja ,behoorlijk ironisch voor een rijschoolhouder)
In het kort.
Ik was aan het lesgeven met twee leerlingen.
Op een gegeven moment zie ik iemand die illegaal rijles aan het geven is met een auto.
Op het moment dat ik er wat van wilde zeggen ( Omdat zij mijn leerlingen in gevaar brachten) reden zij van de parkeerplaats af.
Nadat mijn les klaar was reed ik met mijn leerlingen over de volgende parkeerplaats huiswaarts.
Tot mijn verbazing reden zij daar weer, tussen kinderen, mensen met honden en ruiters door op een dusdanige manier dat dat wel fout moest gaan.
Ik besloot in te grijpen en reed de auto voorbij,'
De auto maakte een bocht naar links dus ik zette de motor ongeveer 50 meter verder en rechts van die auto neer en beduidde hen te stoppen.
Ik begon met afstappen en hoorde plotseling de motor van de auto loeien.
Ik keek op en zag de auto volgas op me afkomen terwijl de besstuurder me recht aankeek.
Met mijn been half over het zadel kon ik alleen nog maar de klap afwachten.
Die kwam dan ook .
Nu anderhalf jaar later is mijn rijschool bijkans failliet en kan ik niet werken.

Standpunt van allianz:
Aangezien ik een ervaren instructeur ben had ik moeten zien hoe zij zou reageren.
Ondanks rapporten van medici en revalidatiecentrum gaan zij er vanuit dat de letsels niet een causaal gevolg zijn van het ongeval.
De rapporten van de experts die door henzelf zijn aangesteld leggen zij naast zich neer,

Evenals het politierapport cq Proces verbaal.
Steeds worden er toezeggingen gedaan die niet nagekomen worden.
Ik heb o.a op hun toezegging vervanging gehuurd.
Mijn motor is totalled en de financiele middelen om deze te vervangen zijn ondertussen niet meer aanwezig.
Er zijn op dit moment geen inkomsten meer.
Hoe kan het in Godsnaam zijn dat een slachtoffer aan alle kanten gestraft wordt en in de steek gelaten wordt?

Mischien moet ik vandaag of morgen maar met mijn kromme motor het kantoor van Allianz binnenrijden?
Ben ik in ieder geval geen dossiernummer meer maar een gezicht :twisted:

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Beste motorinstructeur,

Lijkt me een lastige casus om zo van één kant over te adviseren. Vragen die zich bij mij opdringen zijn:
* Heeft de politie nader onderzoek ingesteld naar de onbevoegde/illegale autoschoolhouder (staat vast dat hij dat toen deed)
* Waren er getuigen bij het ongeval?
* Heeft u de persoon in kwestie op enige wijze geintimideerd?
* Heeft u uw motor op een plaats geparkeerd waar dit toegestaan is?

Het lijkt mij, op het eerste gezicht, dat de verzekering van de veroorzaker hier moet betalen. Wat lastig is, is de discussie rond het causale verband, maar als uw stukken dat zo duidelijk aantonen inclusief de deskundigen, dan moet er wat van te maken zijn.
Vanuit mijn adviesbureau heb ik eerder letselschade zaken succesvol behartigd. Als de verzekering zijn verantwoordelijkheid neemt dan zijn de kosten van een adviesbureau of advocaat voor rekening van de verzekering (het kost u dan dus niets).

Zie www.recoco.nl

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door bromtol »

Nou ja, voor zover het redelijk is om de kosten te maken en voor zover de kosten zelf ook redelijk zijn. Is er sprake van eigen schuld, dan is de schulddeling ook van toepassing op de kosten.

Motorinstructeur
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 23:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Motorinstructeur »

Politie was ter plaatse en heeft een PV opgemaakt.
Geverbaliseerde personen hebben twee boetes gekregen, tw. 300 euro voor het rijden zonder rijbewijs en 400 voor het veroorzaken van een ongeval met letsel.
(e.e.a in overleg met de OvJ)
Na het voldoen van deze boetes kreeg eén dezer personen haar paspoort terug en mocht zij weer terug naar huis ( Suriname)
Er is op geen enkele wijze sprake geweest van bedreiging of intimidatie van mijn zijde.

De motor werd geplaatst in een parkeervak en ik wilde afstappen en was daar ook daadwerkelijk mee bezig.

Kosten die gemaakt zijn zijn in overleg geweesst met de tegenpartij ( die later toezeggingen terugtrok)
Kosten en schade zijn door mij zoveel mogelijk beperkt,
Volgens de medische dossiers staat causaal verband vast.
Tja, wat moet je dan nog meer?

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door hanz »

Rechtszaak beginnen. Dit is toch te gek voor woorden?
Leuk begin van het nieuwe jaar dus.

Beste wensen,

H

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Hans V »

Tja, vooral lastig omdat het verhaal ongetwijfeld niet helemaal compleet is.
Ongetwijfeld heb je een belangenbehartiger. Soms gaat het ook gewoon mis bij die belangenbehartiger, bijvoorbeeld bij het doorgeven van "toezeggingen".
Aansprakelijkheid:
De eerste vraag is altijd welke toedracht nu bewezen is. Jee vertelt nu jouw verhaal, maar wat is precies het verhaal van anderen en getuigen? Dat is ongetwijfeld opgenomen in een proces verbaal. Heb je een kopie van dat proces verbaal?

Vervolgens zal Allianz een helder standpunt in moeten nemen. Mogelijk is dat standpunt dat men de eigen bestuurder wel aansprakelijk acht, maar dat ze ook eigen schuld aan jouw zijde zien. Als dat zo is zullen ze uit moeten leggen om welke reden ze eigen schuld aan jouw kant zien.

Schade: je vertelt niet wat voor letsel je hebt opgelopen, waardoor ook niet duidelijk is waarom men geen causaal verband ziet. Het zal -denk ik- dan dus niet gaan over een gebroken been of iets dergelijks, maar om iets dat niet kan worden vastgesteld door een normale medische beoordeling. De berichten van je behandelende artsen ( dat kun je eignelijk geen rapporten noemen, want dat zijn het niet) zijn niet zoveel waard. Meestal beschrijven ze vooral waar je over klaagt en dat is iets anders dan een beschrijving wat er is vastgesteld.
De oplossing is meestal dat een onafhankelijk onderzoek wordt ingesteld. Daar kun je nu op aandringen (of dat helemaal zelf laten regelen, een goede belangenbehartiger moet dat kunnen)

De rest hangt natuurlijk samen met de medische problematiek.
Toch nog een paar losse opmerkingen:

In het algemeen zal een verzekeraar zich echt houden aan toezeggingen. De vraag is of je wel zeker bent dan de inhoud van die toezeggingen. Soms zit hier iets in dat een belangenbehartiger een bepaalde uitleg geeft die de verzekeraar helemaal niet zo heeft bedoeld. Kortom: wat staat er nu echt op papier?

Vervanger: Ik schat in dat het inhuren van een vervanger meer kost dan het oplevert.

Motor: als je niet kunt motorrijden hoeft de motor toch ook niet vervangen te worden? Althans niet tot je dat weer wel kunt?

Overigens is het een heel goed idee om zelf in gesprek te gaan met Allianz. Vraag zo'n gesprek aan, want dan ben je inderdaad veel meer een gezicht en krijg je ongetwijfeld meer duidelijkheid.

hans.01
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:59

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door hans.01 »

Beste Motorinstructeur,
Hecht geen waarde aan de diverse mensen die reageren op jouw forum ,want zij raegeren op vele andere forums !!!!! met een hoop bla,bla,bla om zo veel mogelijk de verzekering in een positief daglicht tebrengen.NEEM EEN LETSELSCHADE ADVOCAAT.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door antonh »

hans.01
dat is een schot in de roos.
100 punten en je mag door naar de volgende rond.

Motorinstructeur,
het heeft bij mijn 15 jaar geduurt voordat alles afgehandeld is.
Er is wel een stilte van 4 jaar tussen geweest.
Maar neem een letseladvocaat.
Van mij is nu alles afgesloten en dossier dicht.
je kunt zoals de deskundige hier allemaal schrijven wel door gaan tot aan je dood.
Heeft echt een zin hoor.

Succes verder

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Tja, misschien heeft iemand al op de site van mijn bedrijf gekeken (www.recoco.nl). Ik ben jurist (geen advocaat) en heb daarnaast een aantal andere opleidingen gedaan. Veel van de zaken hoeven niet voor de rechter te komen maar kunnen in der minne worden opgelost. Het gaat er om dat je de juiste toon treft en een gedegen stuk werk levert.

Mijn bedrijf heeft ervaring met het afhandelen van letselschade zaken, maar het is aan de lezer om gebruik van mijn diensten te maken.

Goed weekend

Motorinstructeur
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 23:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Motorinstructeur »

Uiteraard zijn er kopieen van het pv.
getuigenverklaringen zijn hier in opgenomen en uitgebreidere verklaringen later bijgevoegd.
Er zijn ook medische rapporten van onafhankelijke medici en experts.
De schade is veelomvattend.
Ik had een goedlopende rijschool.
De financiele en zakelijke schade laat zich raden.
Lichamelijke schade oa. bekkeninstabiliteit. heupgewrichtslijtage door traumatische hemorage in de heupkom.
Schouderklachten , om van de geestelijke schade nog maar te zwijgen.

De toezeggingen zijn destijds door de advocate van de tegenpartij bij mij thuis gedaan in het bijzijn van mijn eigen advocate.
Misverstanden zijn hierbij uitgesloten.
( Is ook een verslag van)

Ik heb nu een flink aantal maanden revalidatie achter de rug en kan nu zonder krukken lopen.
Tegenpartij stelt nu dat ik ongeveer 15 uur per week kan lesgeven.
Dit moet dan voldoende zijn om in mijn eerste levensbehoeftes te voorzien.
Daarbij wordt volledig aan het feit voorbijgegaan dat ik voorheen minimaal 40 uur per week werkte .
Ook wordt er niet gerept over het feit dat ik geen motor (meer) heb om achter mijn leerlingen aan te rijden.
In de auto volgen is geen optie omdat het onmogelijk is om goed en afdoende motorrijles te geven op deze manier.
Bovendien ben ik als KNMV instructeur verplicht om de lessen zelf rijdende op de motor te geven.
Buiten dat heeft e.e.a ook te maken met de zithouding.

Uiteraard zie ik ook dat er hier mensen komen die voor eigen parochie preken.
Ik weet echter ook dat allianz in een soortgelijke zaak op de vingers is getikt door de rechter.
De rechtsgang zal de volgende stap zijn, maar ik denk ook dat ik een gesprek zal aangaan met allianz.
Waar het mij om gaat..
Hoe is het mogelijk dat je als dader in de watten wordt gelegd en dat je als slachtoffer alles wordt ontnomen?

Ik heb al 4 maal dezelfde stukken ( jaar en financiele stukken) opgestuurd en steeds weer vraagt men OF om dezelfde stukken OF om nog meer stukken.
Allianz? om te kotsen!

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Als ik alles zo lees lijkt het mij verstandig over te gaan tot actie.
De zaak duurt al erg lang en als u werkelijk zo sterk staat als u doet vermoeden, begrijp ik niet dat uw advocaat niet tot stappen overgaat.

Het is geen eenvoudige stap om te nemen, maar zo aan modderen heeft ook geen zin.

profi
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 23:05

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door profi »

Of de dader in de watten wordt gelegd weten we niet echt. Tuurlijk dat soort boetes stellen niet veel voor, maar gezien hetgeen je vertelt hebben ze geen dekking op de polis en dat betekent dat Allianz de schade die aan jou wordt betaald weer op deze mensen zal proberen te verhalen.

Maar...heel goed idee om zelf in gesprek te gaan met Allianz (natuurlijk met je belangenbehartiger erbij) want er kloppen dingen niet. Dat kan best bij allianz fout zitten, maar het kan ook ergens anders fout zitten en je hebt ercht om dat te weten.

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Een gesprek lijkt mij een must. Als je het gesprek aangaat doe dat dan in aanwezigheid van je belangenbehartiger. Dat laatste is iets wat veel mensen vaak vergeten maar erg belangrijk om je belangen (schadevergoeding) veilig te stellen.

Succes (www.recoco.nl)

Marc01
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:29

Re: Vertraging en getraineer

Ongelezen bericht door Marc01 »

Beste rij instructeur,

Pas maar op met alle stukken op te sturen. Op die manier willen ze een ingang zoeken op over iets te kunnen discuteren en willen op die manier tijd rekken, en je onder uithalen. En natuurlijk om een aanleiding te vinden om minder te hoeven uit te keren.

Zelfs de kleur van je gordijnen kan aanleiding zijn om daar 10 rapporten over te laten schrijven. De tactiek is jou doen en laten onder uithalen, ook wat je doen en laten was voor het ongeval! Jij moet straks alles weerleggen, waarom je iets hebt gedaan, of niet hebt gedaan.

Zo werkt de verzekering maffia :evil: , mensen kapot maken door ze niet schadeloos te stellen. Want let wel je zult als verzekering die een miljard (€ 1.000.000.000) per jaar verdient duizend € 1.000) euro moeten uitkeren (waar je recht op hebt). Daar worden ze echt heel erg misselijke van. :evil:

Zelfs je laatste strohalm die je hebt willen ze van je afnemen. Zodat je straks niet meer te verliezen hebt, en je alles verloren hebt, en je met je rug tegen de muur staat.
:evil:

zie datum van deze plaatsing, valt het kwartje?

Gesloten