LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Appartement niet verkocht, wel rekening makelaar !

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
lammens

Appartement niet verkocht, wel rekening makelaar !

Ongelezen bericht door lammens »

Ik heb een makelaar (geen NVM makelaar) die stuurt me een rekening via zijn advocaat, terwijl mijn appartement niet eens verkocht is. Sinds augustus 2010 staat het te koop. 4 kijkers gehad. Wilde in dezelfde wijk ander appartement kopen, maar na terugkeer van mijn vakantie dit jaar, zag ik dat het verkocht was. Op het moment dat ik het uit de verkoop wil halen, want er zijn voor mij geen andere opties die ik wil kopen, komt makelaar met een potentiële koper aanzetten. Ik ben op dat moment niet meer van plan om het te verkopen dus ik haal het uit de verkoop. Stuurt de makelaar een advocaat op me af met het verzoek om rechtsbijstand ! Wie heeft er ook in deze situatie gezeten en wat kan ik hier aan doen ? Sowieso mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen...

Leo The Emperor

Re: Appartement niet verkocht, wel rekening makelaar !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je geeft de makelaar opdracht om je appartement te verkopen.
Als je dan halverwege het proces het huis terugtrekt uit de verkoop is het logisch dat je een factuur krijgt.

Beetje vreemd ook dat je maar 1 specifiek appartement wilt kopen, en ja, als je daar 1-2 jaar mee wacht zal dit ondertussen wel een keer verkocht worden.
Dit kromme proces is echter niet aan je makelaar te verwijten..

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Belangrijkste vraag lijkt mij: WAT staat er in het contract over de kosten die je moet betalen als je de opdracht intrekt?

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

Voorwaarden bemiddelingsopdracht NVM makelaar:
Artikel 17: Kosten
1 Tenzij anders overeengekomen vergoedt de consument bij een
bemiddelingsopdracht de kosten die de makelaar ten behoeve van
de consument maakt. Ten aanzien van het maken van deze kosten en
de omvang ervan dient de makelaar tevoren met de consument overleg te plegen en afspraken daaromtrent schriftelijk of elektronisch
vast te leggen. Een en ander geldt eveneens als de opdracht wordt
opgeschort of eindigt door intrekking of anderszins

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

geen NVM makelaar
Is dus de vraag of deze voorwaarden gelden

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

oke, verkeerd gelezen. :oops:

Ikzelf heb bij een VBO makelaar gewerkt, en hier waren de voorwaarden hetzelfde. Hij zal dus zijn bemiddelingsopdracht en voorwaarden erop moeten nalezen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

lammens schreef:Ik heb een makelaar (geen NVM makelaar) die stuurt me een rekening via zijn advocaat, terwijl mijn appartement niet eens verkocht is. Sinds augustus 2010 staat het te koop. 4 kijkers gehad. Wilde in dezelfde wijk ander appartement kopen, maar na terugkeer van mijn vakantie dit jaar, zag ik dat het verkocht was. Op het moment dat ik het uit de verkoop wil halen, want er zijn voor mij geen andere opties die ik wil kopen, komt makelaar met een potentiële koper aanzetten. Ik ben op dat moment niet meer van plan om het te verkopen dus ik haal het uit de verkoop. Stuurt de makelaar een advocaat op me af met het verzoek om rechtsbijstand ! Wie heeft er ook in deze situatie gezeten en wat kan ik hier aan doen ? Sowieso mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen...
Waarom is het zo vreemd dat de makelaar een rekening stuurt voor verleende diensten? Hij heeft moeite voor jou gedaan en heeft bezichtigingen gehad dus niet stilgezeten. Hij staat gewoon in zijn recht om geld te vragen voor de kosten die hij heeft gemaakt voor jou.
Als je in een restaurant gaat eten en je eet een deel van je bord niet leeg, zeg je toch ook niet dat je niet wilt betalen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

lammens schreef:Ik heb een makelaar (geen NVM makelaar) die stuurt me een rekening via zijn advocaat, terwijl mijn appartement niet eens verkocht is. Sinds augustus 2010 staat het te koop. 4 kijkers gehad. Wilde in dezelfde wijk ander appartement kopen, maar na terugkeer van mijn vakantie dit jaar, zag ik dat het verkocht was. Op het moment dat ik het uit de verkoop wil halen, want er zijn voor mij geen andere opties die ik wil kopen, komt makelaar met een potentiële koper aanzetten. Ik ben op dat moment niet meer van plan om het te verkopen dus ik haal het uit de verkoop. Stuurt de makelaar een advocaat op me af met het verzoek om rechtsbijstand ! Wie heeft er ook in deze situatie gezeten en wat kan ik hier aan doen ? Sowieso mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen...
Jij haalt de woning uit de verkoop en ontneemt de makelaar daarmee zijn kans op de courtage. Lijkt mij logisch dat jij zijn kosten moet vergoeden.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Op zich snap ik dat je kosten krijgt bij zoiets.

Toen ik besloot mijn woning ook terug te trekken kreeg ik een factuur van de (NVM) makelaar met keurig een overzicht van kosten.

Wat ik vreemd vind is de opmerking van TS:
Stuurt de makelaar een advocaat op me af met het verzoek om rechtsbijstand ! Wie heeft er ook in deze situatie gezeten en wat kan ik hier aan doen ? Sowieso mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen...
Die snap ik niet.

Waarom voor een gewone factuur een advocaat en rechtsbijstand?

Of mis ik iets?

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Ben het eens met Guardian72, je krijgt gewoon ,n rekening niets meer dan dat.

Bovendien zegt TS dat dat andere huis al verkocht is dus verkoopt hij niet meer,in deze tijd moet hij ook niets meer zoeken.

Hij moet eerst zijn huis verkopen,anders had hij al met 2 huizen gezeten-soms denken mensen ( mijn huis is van goud dat ben ik zo kwijt) helaas die tijd is geweest .

:roll:

Gesloten