http://www.meldpuntmalafidemakelaars.nl
Eindelijk een makelaarsorganisatie die zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken., Goisterenavond was de directeur van de LMV op tv en deze heeft in de Telegraaf een pagina grootte advertentie geplaatst dat ze in actie komen.
De website ziet er goed uit, er wordt extern onderzoek gedaan, nu maar wachten of ze het waar kunnen maken. ik heb hier wel respect voor, tot nu toe stak iedereen z'n kop in het zand in de makelaardij. Aanrader!!
Ana
http://www.meldpuntmalafidemakelaars.nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]www.meldpuntmalafidemakelaars.nl[/b]
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 okt 2005 18:30
Re: [b]www.meldpuntmalafidemakelaars.nl[/b]
Wat doen wij allemaal weer moeilijk. Het initiatief is ronduit belachelijk.
De LVM is "roomser dan de Paus". Ook bij de LMV komen denk ik misstanden voor. De rotte apels moeten dan ook door de georganiseerden(lees NVM, VBO. LMV, ReMax...e.d) uit hun organisatie worden verwijderd.
Door het vrijgeven van de makelaarstitel een aantal jaren geleden is sinds die tijd het aantal problemen/misstanden niet van de lucht. Het Parlement mag zich dan ook stevig achter de oren krabben of zij toentertijd wel een juiste beslissing heeft genomen. Vóór de afschaffing van de makelaarstitel werden er natuurlijk ook fouten gemaakt door makelaars en/of hun medewerkers maar waren het aantal meldingen die in de media kwamen erg laag. Of er werden minder fouten gemaakt of mensen klagen momenteel veel meer. Nu worden gemakshalve georganiseerden zoals de NVM en LMV opgevoerd en aangesproken op hun verantwoordelijkheden. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis bij georganiseerden en niet-georganiseerden maar we moeten eens stoppen om alleen georganiseerden daarop aan te spreken. De georganiseerden, zoals bijvoorbeeld de NVM, hebben vaak een klantencommissie die op basis van een tuchtrecht een bindende uitspraak doet voor haar aangesloten leden. Gaat deze uitspraak de klant nog niet ver genoeg dan kan de klant altijd nog een civiele procedure opstarten.
De LVM is "roomser dan de Paus". Ook bij de LMV komen denk ik misstanden voor. De rotte apels moeten dan ook door de georganiseerden(lees NVM, VBO. LMV, ReMax...e.d) uit hun organisatie worden verwijderd.
Door het vrijgeven van de makelaarstitel een aantal jaren geleden is sinds die tijd het aantal problemen/misstanden niet van de lucht. Het Parlement mag zich dan ook stevig achter de oren krabben of zij toentertijd wel een juiste beslissing heeft genomen. Vóór de afschaffing van de makelaarstitel werden er natuurlijk ook fouten gemaakt door makelaars en/of hun medewerkers maar waren het aantal meldingen die in de media kwamen erg laag. Of er werden minder fouten gemaakt of mensen klagen momenteel veel meer. Nu worden gemakshalve georganiseerden zoals de NVM en LMV opgevoerd en aangesproken op hun verantwoordelijkheden. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis bij georganiseerden en niet-georganiseerden maar we moeten eens stoppen om alleen georganiseerden daarop aan te spreken. De georganiseerden, zoals bijvoorbeeld de NVM, hebben vaak een klantencommissie die op basis van een tuchtrecht een bindende uitspraak doet voor haar aangesloten leden. Gaat deze uitspraak de klant nog niet ver genoeg dan kan de klant altijd nog een civiele procedure opstarten.