hallo allemaal
Hier een vraag van mij en hoop dat ik er een antwoord op kan krijgen van een van jullie.
Via een makelaar heb ik vorig jaar een woning gehuurd en omdat ik zzp-er ben moest ik een bankgarantie afgeven voor een half jaar huur.
Mij werd toen verteld dat dit nodig was omdat men indien nodig geen loonbeslag zou kunnen leggen op mijn loon. Oke daar kan ik ergens inkomen.
Maar nu heb ik inmiddels andere woonruimte en heb keurig me aan alle verplichtingen jegens de makelaar gehouden,
maar wat schetst mijn verbazing de makelaar heeft tot op de dag van vandaag mijn bankgarantie nog steeds niet vrij gegeven en dat terwijl ik al per 1 mei jl de huurovereenkomst heb beeindigd.
en vandaag is het 30 juli dus we zijn bijna 2 maand verder.
De makelkaar gebeld en wat denk je daar is iedereeen met vakantie behalve de storingsdienst .
Voor een maand terug werd mij al verzekerd dat de bankgarantie eraf was maar helaas tot de dag van vandaag staat die er nog steeds op en kan ik niet eens aan mijn eigen geld komen.
Waar zijn mijn rechten nu als ex huurder?
Hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.
Groetjes Savanna
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankgarantie bij makelaar
Re: bankgarantie bij makelaar
Stuur de makelaar een aangetekende brief en eis binnen 7 dagen de bankgarantie terug.
Succes
Succes