Ik en tal van bewoners zijn diep gegriefd in de geleverde kwaliteit, verkoopprijs en de verkoopregeling van het project Reypoort in de wijk Transvaal in Den Haag.
In mijn geval heb ik vrijwel direct na de oplevering in april 2009 te maken gekregen met ernstige dak/wand lekkages en deze ware na herhaaldelijke verzoeken mijnerzijds drie maanden later in juni 2009 maanden gerepareerd. Hierdoor ben ik teleurgesteld geraakt en daarom zal ik mijn woning met verlies aan bieden op de vrije markt.
De woningen zijn gekocht onder de zgn "Beterkoop" regeling. Deze regeling is erg complex en ondoorzichtig "de kleine lettertjes" voor de huidige en potentiële kopers.
Van Staedion heb ik begrepen dat de Beterkoopregeling een "Leenconstructie" is. Heeft Staedion/Bo Trans BV een vergunning om als leningverstrekker op te treden?
De Autoriteit Financiele Markten (AFM) is erg geintresseerd deze
"Beterkoop" regeling te onderzoeken.
Verder willen wij klachten van verzamelen ( niet in behandeling nemen) van huizenkopers van o.a. de projecten Reypoort, Via Salsa, Cabo Verde in de wijken Transvaal, Schildersbuurt die problemen hebben met Staedion en andere woningbouwverenigingen en deze te plaatsen op de volgende fora : http://forum.www.trosradar.nl en http://kassa.vara.nl .
Wilt u aub deze e-mail doorsturen naar uw familie, vrienden, kennissen en buren die te maken hebben gehad met de negatieve attitude en de trage service van woningbouwvereniging Staedion en verkoopbedrijf Bo Trans BV?
Bijgaand een zeer recent artikel over Staedion.
Alvast dank.
Met vriendelijke groet,
[email protected]
---
http://transvaalwijk.wordpress.com/2011/02/
www.westonline.nl/nieuwsitem/48708
Staedion erkent verwarmingsproblemen
donderdag 17 februari 11 11:40
DEN HAAG - Woningcorporatie Staedion erkent dat kopers en huurders in de Haagse wijk Transvaal al sinds enige maanden last hebben van verwarmingsproblemen.
In de woningen in de complexen Via Salsa en Cabo Verde blijven de temperaturen te laag, doordat het gebruik van aardwarmte nog niet goed loopt. Staedion heeft hierover veel klachten ontvangen. Omdat de afhandeling hiervan niet altijd goed is geweest, biedt de corporatie haar excuses aan.
Ook volgt een onafhankelijk onderzoek waarbij de precieze problemen duidelijk moeten worden. Het gaat om de eerste woningen van Staedion die met duurzaam opgewekte energie uit de grond worden verwarmd, zogenoemde aardwarmte.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Beterkoop regeling" Staedion en verkoopbedrijf Bo Trans BV
-
Re: "Beterkoop regeling" Staedion en verkoopbedrijf Bo Trans BV
Ik woon ook in het Cabo verde complex.
Sinds dat ik er woon zijn ze voor de verwarming al meer dan 20 x in mijn huis geweest. In het begin had ik een redelijke verwarming in de woonkamer, maar de rest was koud. Pas eind januari werkte dat ook. Maar sindsdien is het te warm in huis. De verwarming uitzetten helpt niet. Soms loopt het op tot bijna 28 graden.
De kozijnen sluiten slecht. Huisregels worden niet gecontroleerd. Reparaties aan deuren, portiek, garage enz duurt vaak veel te lang en eigenlijk zijn de woningen nooit fatsoenlijk opgeleverd. Steadion verschuilt zich met verwarming achter Energiek wat ook eigendom van hun is. En die besteden het werk weer uit aan een ander bedrijf. Totaal zijn er 5 bedrijven bij betrokken en continu wijzen ze naar elkaar en de koper/huurder is de dupe. Ik denk er sterk aan om te gaan verhuizen.
Sinds dat ik er woon zijn ze voor de verwarming al meer dan 20 x in mijn huis geweest. In het begin had ik een redelijke verwarming in de woonkamer, maar de rest was koud. Pas eind januari werkte dat ook. Maar sindsdien is het te warm in huis. De verwarming uitzetten helpt niet. Soms loopt het op tot bijna 28 graden.
De kozijnen sluiten slecht. Huisregels worden niet gecontroleerd. Reparaties aan deuren, portiek, garage enz duurt vaak veel te lang en eigenlijk zijn de woningen nooit fatsoenlijk opgeleverd. Steadion verschuilt zich met verwarming achter Energiek wat ook eigendom van hun is. En die besteden het werk weer uit aan een ander bedrijf. Totaal zijn er 5 bedrijven bij betrokken en continu wijzen ze naar elkaar en de koper/huurder is de dupe. Ik denk er sterk aan om te gaan verhuizen.