Hallo allemaal.
Wij zitten met het volgende probleem.
Wij hebben 3 maand geleden een huis gekocht.
We hebben van te voren een keuring laten doen.
Omdat het een oud huis is.
Nu kwam er weinig uit de keuring wat kleine dingen de vloer was ook goed volgens hem en daar ging het ons vooral om.
Nu wij stevig aan het klussen blijkt er een deel van de vloer behoorlijk verrot te zijn.
En wat andere dingen blijken niet goed te zijn (stiepjes en sommige balken)
De keurder kon niet helemaal onder de vloer komen omdat ie te dik was.
En nu lazen wij ook nog dat ie in het rapport had gezet dat de bij keuken van beton was nou dat is dus hout.
De bewoners hebben ook verzwegen dat daar een luik zat.
en daar is het ook verrot.
Stiepjes en balken die niet goed zijn is bij de vloer waar die niet onder kon.
Leidingen enzo waren ook niet goed. inmiddels wel al verholpen wel foto's van gemaakt.
Laats heb ik dus een man bij de vloer gehad en die vertelde dat er aan sommige dingen wel wat aan gedaan was dus het was wel bekend en de bewoners weten van helemaal niks.
Zoals de leidingen waren vast gezet met touwtjes en ducktape wisten ze ook niks van.
O ja moet ik melden dat ze er al 40 jaar woonden.
En we hebben voor 1500 euro aan afval uit de tuin gehaald onder de grond dus.
Wisten ze ook niks van.
Heeft iemand tips omdit aan te pakken of zijn we absoluut kansloos.
Ps hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen ben er niet zo goed in.
Mvg A van Hoorn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bouwkundige keuring niet goed
-
Re: Bouwkundige keuring niet goed
Beste,
Met betrekking tot de bouwkundige keuring hangt het er helemaal vanaf hoe de opdracht is geformuleerd en wat er in het bouwkundige rapport staat .
Als het alleen een inventariserende bouwkundige keuring is kunt U niet verwachten dat het hele huis binnenste buiten wordt gekeerd.
Vergeet niet dat U de gebreken ook pas heeft gevonden nadat U bent gestart met klussen.
Verder geldt dat als in de rapportage staat dat bepaalde delen niet toegankelijk waren en dat ze daarom niet zijn onderzocht, U de keuze heeft gehad om een uitgebreidere keuring inclusief destructief onderzoek te laten plaatsvinden.
De gemaakte keuze dient dan voor U rekening te blijven.
Voor wat betreft de vorige eigenaren geldt dat ze ( normaalgesproken, tenzij anders overeengekomen) een huis moeten opleveren wat goed bewoonbaar is.
Een verrotte vloer maakt een huis niet goed bewoonbaar. U kunt ze daar op aanspreken, maar zorg dan dat U een onhankelijke rapportage en offerte voor herstel bij de hand heeft.
Voor het Afval in de tuin weet ik het niet goed. Het lijkt me dat het anders is als het puin is dan dat het vuilnis is.
Met betrekking tot de bouwkundige keuring hangt het er helemaal vanaf hoe de opdracht is geformuleerd en wat er in het bouwkundige rapport staat .
Als het alleen een inventariserende bouwkundige keuring is kunt U niet verwachten dat het hele huis binnenste buiten wordt gekeerd.
Vergeet niet dat U de gebreken ook pas heeft gevonden nadat U bent gestart met klussen.
Verder geldt dat als in de rapportage staat dat bepaalde delen niet toegankelijk waren en dat ze daarom niet zijn onderzocht, U de keuze heeft gehad om een uitgebreidere keuring inclusief destructief onderzoek te laten plaatsvinden.
De gemaakte keuze dient dan voor U rekening te blijven.
Voor wat betreft de vorige eigenaren geldt dat ze ( normaalgesproken, tenzij anders overeengekomen) een huis moeten opleveren wat goed bewoonbaar is.
Een verrotte vloer maakt een huis niet goed bewoonbaar. U kunt ze daar op aanspreken, maar zorg dan dat U een onhankelijke rapportage en offerte voor herstel bij de hand heeft.
Voor het Afval in de tuin weet ik het niet goed. Het lijkt me dat het anders is als het puin is dan dat het vuilnis is.
Als de rommel in tuin al blij aankoop aanwezig was mogen ze het laten liggen als zichtbaar gebrek.
Bij vloeren kun je soms tapijt en zo weghalen en via kleine gaatjes boren die je kunt dicht maken met kit, zodat je via stetoskoop er toch onder kunt kijken, in garage vroeger gebruikt voor roest controle.
Bij vloeren kun je soms tapijt en zo weghalen en via kleine gaatjes boren die je kunt dicht maken met kit, zodat je via stetoskoop er toch onder kunt kijken, in garage vroeger gebruikt voor roest controle.
-
Even goed lezen.En we hebben voor 1500 euro aan afval uit de tuin gehaald onder de grond dus
Onder de grond kan nauwelijks een zichtbaar gebrek worden genoemd
Sorry maar dan is het te claimen....
Ik had niet alles goed gelezen maar nu nogmaals, U heeft recht op de kosten vergoed te krijgen.
40 jaar en ze weten dan meer en ook dat afval zou dan al weg moeten zijn als het er eerder was.
Stuur een claim in en je ziet vanzelf wel of ze betalen of niet, proberen kan altijd!
Verborgen gebreken zoals U noemde op papier zetten en de kosten daarvan want hoewel ze niet alles uitbetalen moet U wel bewijs foto maken voor verwijderen, en zij moeten dan het tegendeel bewijzen om er onderuit te komen.
Een rechtszaak kan altijd nog als ze weigeren te vergoeden.
Zorg dus voor duidelijke foto's van alles wat je vond en zij zullen vermoedelijk niets meer hebben dus Uw bewijs is dan bepalend hoeveel je kunt ontvangen.
Ik had niet alles goed gelezen maar nu nogmaals, U heeft recht op de kosten vergoed te krijgen.
40 jaar en ze weten dan meer en ook dat afval zou dan al weg moeten zijn als het er eerder was.
Stuur een claim in en je ziet vanzelf wel of ze betalen of niet, proberen kan altijd!
Verborgen gebreken zoals U noemde op papier zetten en de kosten daarvan want hoewel ze niet alles uitbetalen moet U wel bewijs foto maken voor verwijderen, en zij moeten dan het tegendeel bewijzen om er onderuit te komen.
Zorg dus voor duidelijke foto's van alles wat je vond en zij zullen vermoedelijk niets meer hebben dus Uw bewijs is dan bepalend hoeveel je kunt ontvangen.
-
Beste,
let even op ajb.
Het hangt er wel degelijk vanaf wat voor een soort afval het is.
Bij oudere huizen is het heel gebruikelijk om de tuin op te hogen met gebroken puin. Zolang dit niet asbesthoudend is lijkt me er weinig aan de hand, en is er geen reden tot het indienen van een claim.
Als het echt vuilnis is ( oude meubilair, papier, hout, plastic .. ) dan ligt het anders. Dit hoef je namelijk niet te verwachten
Sorry maar dan is het te claimen....
let even op ajb.
Het hangt er wel degelijk vanaf wat voor een soort afval het is.
Bij oudere huizen is het heel gebruikelijk om de tuin op te hogen met gebroken puin. Zolang dit niet asbesthoudend is lijkt me er weinig aan de hand, en is er geen reden tot het indienen van een claim.
Als het echt vuilnis is ( oude meubilair, papier, hout, plastic .. ) dan ligt het anders. Dit hoef je namelijk niet te verwachten