LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
blackwidow

brief

Ongelezen bericht door blackwidow »

ons huis zou verkocht worden door middel van executieverkoop, krijg ik een brief van een makelaar die op de envelop zet, executieveiling woning, misschien kan ik u helpen bij het voorkomen ervan.
deze sticker zit op de voorkant en scheef over het leesvenster heen, zodat je het wel moet lezen.
mag dit zomaar? je beschadigd mensen hiermee, en iedereen kan het lezen.

mvg blackwidow

riddert

Re: brief

Ongelezen bericht door riddert »

blackwidow schreef:ons huis zou verkocht worden door middel van executieverkoop, krijg ik een brief van een makelaar die op de envelop zet, executieveiling woning, misschien kan ik u helpen bij het voorkomen ervan.
deze sticker zit op de voorkant en scheef over het leesvenster heen, zodat je het wel moet lezen.
mag dit zomaar? je beschadigd mensen hiermee, en iedereen kan het lezen.

mvg blackwidow
Waarschijnlijk waren er al heel veel mensen van uw executieverkoop op de hoogte, vanwege de advertentie in het dagblad.
Dus ik denk dat het wel mag.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien is het zinniger u in de inhoud van de brief te verdiepen, dan u op te winden over de onfatsoenlijke manier van stickers plakken

blackwidow

dat klopt, maar zelfs onze advocaat vindt dit dat dit niet door de beugel kan.

ruud_a

blackwidow schreef:dat klopt, maar zelfs onze advocaat vindt dit dat dit niet door de beugel kan.
dan stuurt u de brief retour met de opmerking dat u niet gediend bent van dit soort post en raakt een [waarschijnlijk kleine] kans kwijt dat uw huis niet via een executieveiling hoeft te worden verkocht
Laatst gewijzigd door ruud_a op 26 nov 2012 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

blackwidow schreef:dat klopt, maar zelfs onze advocaat vindt dit dat dit niet door de beugel kan.
Bij ons kreeg de hele wijk een brief met een aankondiging van een executieverkoop van een bepaalde woning.
Zodra een woning openbaar verkocht wordt is dit gewoon toegestaan.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Executies zijn gewoon openbaar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt je advocaat al benaderd, immers, die vindt niet dat het door de beugel kan. Wat is hij van plan aan stappen te zetten, en wat probeer je te bereiken met je bijdrage op dit forum?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

je zou je ook kunnen richten op het feit dat deze makelaar u misschien wel alleen maar wilde helpen.
en laten we nu eerlijk zijn, wie kan er allemaal uw post lezen? dat zal hooguit de postbode zijn.

blackwidow

nou dat is nu juist het probleem, het huis is teruggetrokken uit de executieverkoop.
en er is gevraagd door onze eigen makelaar, zou je zo'n brief sturen? nee, zei hij, hier doen wij niet aan mee. en weet wel, dat postbodes net lopende kranten zijn.

mvg blackwidow

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk was die brief een stuk reclame op een terrein dat eigenlijk niemand iets aan gaat, omdat de situatie alweer gewijzigd is?

Dan heeft die zeker te weinig werk of zo? Gooi het daar maar op als mensen je vragen stellen. Wie kaatst kan de bal... nou?

blackwidow

witte angora schreef:Dus eigenlijk was die brief een stuk reclame op een terrein dat eigenlijk niemand iets aan gaat, omdat de situatie alweer gewijzigd is?

Dan heeft die zeker te weinig werk of zo? Gooi het daar maar op als mensen je vragen stellen. Wie kaatst kan de bal... nou?
ja eigenlijk wel, maar op dit soort reclame zit ik niet te wachten.

ruud_a

blackwidow schreef:
witte angora schreef:Dus eigenlijk was die brief een stuk reclame op een terrein dat eigenlijk niemand iets aan gaat, omdat de situatie alweer gewijzigd is?

ja eigenlijk wel, maar op dit soort reclame zit ik niet te wachten.
waar iemand zich allemaal druk over kan maken

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sjoegel schreef:Executies zijn gewoon openbaar.
Terug naar de middeleeuwen

blackwidow

advokaat heeft een brief gestuurd naar de makelaar, naar aanleiding van de envelop.
afwachten wat de reactie is.

blackwidow

blackwidow schreef:advokaat heeft een brief gestuurd naar de makelaar, naar aanleiding van de envelop.
ons huis is verkocht, en niet via de executieverkoop.

kokka

blackwidow schreef:advokaat heeft een brief gestuurd naar de makelaar, naar aanleiding van de envelop.
dat is een duur briefje dan..tjonge waar mensen zich allemaal over opwinden. gefeliciteerd met de verkoop van uw huis.. nu maar proberen om niet verder in de financiële problemen te komen.

kokka

het feit dat je huis in eerste instantie voor executieverkoop stond gepland zegt wel iets over de financiële toestand van de eigenaar lijkt me zo.dan heb je in elk geval een betalingsachterstand.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is het niet een algemene mailing geweest? Bij mij in de buurt werden een tijdje terug ook huis aan huis brieven in de bus gegooid van een huizenopkoper. Misschien niet de meest efficiente manier om klanten te werven maar als 1 op de 100 een klant wordt is het een goedkope promotieactie.

blackwidow

GJvdZ schreef:Is het niet een algemene mailing geweest? Bij mij in de buurt werden een tijdje terug ook huis aan huis brieven in de bus gegooid van een huizenopkoper. Misschien niet de meest efficiente manier om klanten te werven maar als 1 op de 100 een klant wordt is het een goedkope promotieactie.
nee dat was het niet. hij was persoonlijk aan ons gericht.

Gesloten