Beste allen,
Op 1 november 2013 heb ik samen met mijn toenmalige vriendin een appartement gehuurd in Utrecht. De gebruikelijke weg er naar toe bewandeld door op internet te kijken voor leuke woningen. Doordat we eerder een leuke woning hadden gevonden via DirectWonen, ging onze voorkeur daar al snel naar uit. Echter was het wel zo dat de woning prima was, maar het contact met makelaar en verhuurder dramatisch.
Mijn toenmalige vriendin ging kijken in het appartement en er waren veel andere kijkers. De eisen voor de toekomstige huurders waren vrij normaal voor zo'n appartement. Minimaal voor 2 werkende personen, liefste met een vast contract. De verhuurder wilde echter zelf de huurders kiezen. Na ons verhaal te hebben verteld aan de makelaar waren wij de "gelukkige" voor deze woning. Daarna kwamen alle financiële zaken om de hoek kijken. Het appartement heeft een huurprijs van €875 exl. uiteraard geheel onze eigen keuze, maar doordat wij net een nieuwe baan hadden was de eis dat wij vier maanden borg betaalde, dit omdat als wij de huur niet meer konden betalen hij die zekerheid alvast had (€3500), de bemiddelingskosten (€875) en de eerste maand huur, overigens logisch (€875) en dat het liefst in een keer. Gelukkig hebben we kunnen regelen dat het in twee termijnen kon. Omdat wij van de vorige huurder een keer hebben mogen kijken, hadden wij op een gegeven moment beter contact met hen dan met de makelaar of verhuurder over de woning. Zij gaven ook aan dat verhuurder altijd moeilijk te bereiken was, en dat bij problemen zij het zelf oploste.
Onze intrek naderde, maar bericht van makelaar en verhuurder bleven uit. Zodoende hebben wij de sleutels via de oude huurder moeten ontvangen. Later bleek dat DirectWonen hier niet van op de hoogte was, toch raar dat je dan ook geen goed contact hebt gehouden met de oude huurders.
Na alle betalingen te hebben voldaan kregen wij voor het eerst contact met de verhuurder, hoe wij het vonden en dat hij ons een keer wilde zien. Prima, bel ons maar wanneer je tijd hebt. Contact bleef echter uit. Nadien ook geen enkele problemen gehad.
Eind vorige maand is onze relatie echter uit gegaan en sindsdien is het een drama aan het worden. De werkzaamheden van verhuurder en makelaar laten ernstig te wensen over.
Sinds wij hebben besloten uit elkaar te gaan, hebben wij op verschillende manieren contact met de verhuurder proberen op te nemen, allemaal zonder succes. Zijn telefoonnummer is buiten gebruik en op e-mails wordt niet gereageerd. Zelfs een aangetekende brief naar zijn adres heeft tot niks geleid. Vorige week heb ik hem dagelijks proberen te e-mailen en te bellen, waarna ik donderdag bij het Juridisch Loket ben geweest. Deze hebben mij uitstekende adviezen kunnen geven. Vrijdag een allerlaatste poging gewaagd om in contact te komen. Tot heden geen bericht. Echter vernam ik dat mijn ex schoonvader ineens wel bericht van hem had gekregen.
Hij wilt met ons mee werken, echter wilt hij de achterstallige huur, van een maand, niet van de borg aftrekken. Hier waren de vier maanden borg toch goed voor?
Het is toch gek dat je als verhuurder op geen enkele manier bereikbaar bent voor jou eigen inkomsten? DirectWonen is onbereikbaar en navraag naar makelaar levert niks op. Het enige wat DirectWonen als respons gaf is, ga maar naar de HuurCommissie.
Heeft iemand anders een soort gelijke ervaring en of tips hoe mee om te gaan.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DirectWonen en verhuurder
-
Re: DirectWonen en verhuurder
Beste sjvzanten,
Ik zou u graag willen verwijzen naar https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0#p2035810
U heeft wellicht onterechte bemiddelingskosten betaald, nog afgezien van al andere gebreken t.a.v. de Zorgplicht.
MVG Rotterdam2003
Ik zou u graag willen verwijzen naar https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0#p2035810
U heeft wellicht onterechte bemiddelingskosten betaald, nog afgezien van al andere gebreken t.a.v. de Zorgplicht.
MVG Rotterdam2003
Re: DirectWonen en verhuurder
Ik begrijp dat onderstaande ongeveer moet zijn waar de schoen wringt. Dat er in het voortraject een behoorlijk afwachtende en lakse verhuurder is is lastig, maar dat heeft zich opgelost alsmede de betaling van de borg en overige kosten die in 2 termijnen kunnen.
Op zich is het antwoord van direct wonen de enige juiste, u kunt hiervoor naar de huurcommissie stappen.
Ik snap behalve dat de verhuurder niet bereikbaar is wat nu precies het probleem is. U heeft besloten om de relatie te verbreken en vervolgens de verhuurder gecontacteerd. Het is slecht dat de verhuurder daarop niet terugreageert, maar ik snap niet wat het juridisch loket hierin voor rol speelt als iemand u niet terug belt. U geeft ook niet aan wat u wilt dat de verhuurder voor u moet doen, behalve ter info aannemen dat u vrijgezel bent geworden. Vervolgens lees ik dat u achter loopt met de huur en uw ex-schoonvader te horen heeft gekregen dat dit niet met de borg verrekend kan worden.sjvzanten schreef: Na alle betalingen te hebben voldaan kregen wij voor het eerst contact met de verhuurder, hoe wij het vonden en dat hij ons een keer wilde zien. Prima, bel ons maar wanneer je tijd hebt. Contact bleef echter uit. Nadien ook geen enkele problemen gehad.
Eind vorige maand is onze relatie echter uit gegaan en sindsdien is het een drama aan het worden. De werkzaamheden van verhuurder en makelaar laten ernstig te wensen over.
Sinds wij hebben besloten uit elkaar te gaan, hebben wij op verschillende manieren contact met de verhuurder proberen op te nemen, allemaal zonder succes. Zijn telefoonnummer is buiten gebruik en op e-mails wordt niet gereageerd. Zelfs een aangetekende brief naar zijn adres heeft tot niks geleid. Vorige week heb ik hem dagelijks proberen te e-mailen en te bellen, waarna ik donderdag bij het Juridisch Loket ben geweest. Deze hebben mij uitstekende adviezen kunnen geven. Vrijdag een allerlaatste poging gewaagd om in contact te komen. Tot heden geen bericht. Echter vernam ik dat mijn ex schoonvader ineens wel bericht van hem had gekregen.
Hij wilt met ons mee werken, echter wilt hij de achterstallige huur, van een maand, niet van de borg aftrekken. Hier waren de vier maanden borg toch goed voor?
Het is toch gek dat je als verhuurder op geen enkele manier bereikbaar bent voor jou eigen inkomsten? DirectWonen is onbereikbaar en navraag naar makelaar levert niks op. Het enige wat DirectWonen als respons gaf is, ga maar naar de HuurCommissie.
Op zich is het antwoord van direct wonen de enige juiste, u kunt hiervoor naar de huurcommissie stappen.
Wat dit met het verhaal van ts te maken heeft snap ik niet echt, daar gaat het hier volgensmij niet eens over.rotterdam2003 schreef:Beste sjvzanten,
MVG Rotterdam2003