LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En nu?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Barry_K

En nu?

Ongelezen bericht door Barry_K »

Hallo weet niet of het hier hoort. Maar kon zogauw niet vinden waar dan wel.
Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht. 5 mei hebben we het contract getekent maar we kunnen er pas in 1 november in. Voor de rest is ook al alles geregeld hypotheek en de hele zooi. Was alleen nog wachten op 1november.
Alleen nu heeft ze me zondag gedumpt en zit ik (wij) met het huis in onze maag.

Weet iemand iets hoe ik het goedkoopst kan weg doen? En met goedkoop bedoel ik dat ik er zo min mogelijk op toe moet leggen.
Ik hoorde bijv. iets van dat als je het binnen 3 maanden doorverkoopt je geen overdrachts belasting hoeft te betalen. Weet iemand het fijne hiervan?
Heb me best gedaan op google maar me hoofd is er nog niet echt bij en zal dus ongetwijfeld niet goed genoeg gezocht hebben.

Badankt en groetjes,
Barry

hypotheekadviseurs

Re: En nu?

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Doorverkopen binnen 6 maanden bespaart overdrachtbelasting maar de andere kosten niet.

Wel kan je ondertussen zonrgen voor een andere koper. Die wil dan mogelijk in jouw plaats kopen. Dan heb je geheel geen kosten.

Maar je hebt dan wel de medewerking nodig van alle partijen, ook van de verkoper.

Mogelijke kan je de woning dan via een ABC-akte doorverkopen. Hoe e.e.a. werkt kost te veel tekst om het hier goed uit te leggen.

Ga naar de notaris en laat je/jullie goed voorlichten.

Let op dat de makelaar mogelijk ook aan jouw kosten gaat vragen als hij voor jouw een andere koper moet gaan zoeken. Laat je in dat geval geen poot uitdraaien.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Stoute methode
schrijf aan de makelaar en verkoper/makelaar dat je van de koop afziet.
en niet bij de notaris komt opdagen, stel de notaris hier ook van op de hoogte. (scheeld je kosten bij de notaris)
omdat het nog een aantal maanden duurt kan de verkoper dus nog op zoek naar een koper.
Waarschijnlijk zal de verkoper direct met 10 % ingebrken stelling komen. Neem dit voor kennis geving aan, stuur echter nog een briefje dat met nog 6 maanden de tijd heeft om een nieuwe koper te vinden.

Brengt men de zaak voor de rechter dan wordt die 10 % namelijk lang niet altijd toewijzen maar alleen de daadwerkelijk aantoonbare schade.

Barry_K

Ongelezen bericht door Barry_K »

Beide goeie reacties alleen die van sjors is een beetje gevaarlijk. Ik vrees dat ik moet doen wat hyptoheek zegt. Bedankt.

Gesloten