LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
patrick24

Fout makelaar

Ongelezen bericht door patrick24 »

Ik zou eigenlijk vandaag 28-10-2009 voor een nieuwbouw woning een voorlopig koopcontract tekenen, met een erfpacht constructie. Maar nou belde gisteren om 10 voor 4 de makelaar met de mededeling dat de erfpacht constructie veranderd zou worden. Ondanks dat ik mondeling en schriftelijk de bevestiging heb dat ik die woning zou kopen met die erfpacht regeling. En ondanks dat ze er mee adverteren in dagbladen en op internet met die constructie lijkt die nu in eens van de baan te zijn. Maar nou heb ik dus de toezegging van de makelaar dus heb ik ook al kosten gemaakt denken aan hypotheek advies enzovoort. Maar nu is het geval dat de project ontwikkelaar (niet zo zeer de makelaar) in eens van die erfpacht regeling af wil om dat wij de enige zijn die er gebruik van willen maken en hij had gerekend op 5, dus wil hij een andere regeling maar door die regeling kunnen wij de woning niet meer betalen. Dus ondanks dat alles mondeling en schriftelijk door de makelaar bevestigd is willen ze er toch van af zien wegens te weinig belangstelling. Was mijn vraag kan dit allemaal zomaar, 1dag van te voren alles veranderen omdat er te weinig animo is waar wij de dupe van worden. En ze met een nieuwe regeling aan komen zodat de woning voor ons te duur wordt. Alvast bedankt gr Patrick

alfatrion

Re: Fout makelaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit zo hoor dan vermoed ik dat je tenminste recht hebt op een schadevergoeding.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Gebruikelijk is dat er een voorbehoud gemaakt wordt voor dit soort situaties. Ik zou er dus niet vreemd van opkijken als er ergens een bepaling is opgenomen dat minstens 5 appartementen in erfpacht uitgegeven moeten worden en dat het anders niet doorgaat. Lees vooral de kleine lettertjes nog eens goed.

Staat het er niet in, dan kun je nakoming vorderen en dus een recht van erfpacht eisen.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Dit riekt weer naar een vuil spelletje. Gewoon doorzetten en niet tegemoetkomen.

Gesloten