goede avond,
onlangs heb ik een huis gekocht,
was van te voren voor een hypotheek weggeweest,
uiteindelijk voor vd sande in breda gekozen.
op 6 januari een koopcontract getekend, 19 feb. zou de overdracht zijn.
geen probleem werd er gezegd.
toen bleek dat er een foutje in mijn werkgeversverklaring stond. ( hij heeft deze dus verstuurd zonder te controleren?)
verder was degene bij wie ik mijn aanvraag had op vakantie, zijn waarneemster nam de zaak over.. zo begreep ik later.. ( wel zo netjes dat ze dat vertellen.. ipv vertellen na 3 of 4x aan de telefoon naar hem gevraagd te hebben)
verder even niets gehoord was ervan overtuigd dat alles gewoon goed zou verlopen.. tot ik 2 wkn van te voren weer eens ging bellen..
de bank had vragen, ik kreeg 1 euro meer op mijn rekening gestort dan op mijn loonstrook stond.. (hebben ze 1,5 wk moeilijk over gedaan terwijl we nog 2 wkn hadden..) en in de laatste week bleek dus dat we de passeerdatum NIET zouden halen..
als ze mij dat hadden verteld had ik contact met de notaris op kunnen nemen
nu belde de notaris mij de dag ervoor dat het niet door ging..
er volgde een ingebreke stelling.
ik was boos en mijn pa heeft alles bij hun weggetrokken en een nieuwe hypotheekverstrekker in de arm genomen. duurde wel weer 6 weken doordat er een nieuwe aanvraag koopsubsidie de deur uit moest.
daardoor bij de verkoper en de makelaar uitstel moeten vragen.
geen probleem maar er zou een rekening volgen(wel een schappelijke.)
nu heb ik 2mnd hypotheek en service kosten moeten betalen en nog wat overige kosten. kan ik dit verhalen?
alvast bedankt.
marian
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] foutjes hypotheekaanvraag..
Re: foutjes hypotheekaanvraag..
Sowieso een beetje een late vraag als een en ander begin van dit jaar speelde. Maar je kunt dit niet verhalen. De termijn die tussen het ondertekenen van de koopovereenkomst en de overdracht zat was een krappe 5 weken. Normaliter ben je zo 6-8 weken verder voordat alles bij de bank rond is. Dat behoort tegenwoordig tot algemene kennis (aldus enkele vonnissen). Dat je dat niet wist maakt dan niet uit, je behoort het wel te weten.
En die 2 maanden hypotheek en servicekosten die je moest betalen zijn heel normaal. Dat is de minimale schade die de verkoper ook liep. Aan de andere kant is je eigen hypotheek ook 2 maanden later ingegaan. Streep dat eens tegen elkaar weg en je weet je echte schade. Dat kan nog wel eens meevallen.
Een claim indienen kan altijd, maar gelet op wat ik hierboven heb aangegeven is de kans klein dat je iets krijgt. Je werkelijke financiële schade zal namelijk vrij klein zijn en je behoort tegenwoordig bepaalde zaken zelf te weten en eerder in te grijpen.
En die 2 maanden hypotheek en servicekosten die je moest betalen zijn heel normaal. Dat is de minimale schade die de verkoper ook liep. Aan de andere kant is je eigen hypotheek ook 2 maanden later ingegaan. Streep dat eens tegen elkaar weg en je weet je echte schade. Dat kan nog wel eens meevallen.
Een claim indienen kan altijd, maar gelet op wat ik hierboven heb aangegeven is de kans klein dat je iets krijgt. Je werkelijke financiële schade zal namelijk vrij klein zijn en je behoort tegenwoordig bepaalde zaken zelf te weten en eerder in te grijpen.