LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen betaling van klant ontvangen
Geen betaling van klant ontvangen
Een klant heeft mij als kleine ondernemer ter kwade trouw behandeld. Neemt producten af maar weigert te betalen. Als je hem er op aanspreekt krijgje een mail dat hij al heel lang geleden aan mij een mail heeft gestuurd met wedervragen. Grote onzin, betaal gewoon wat je afgenomen hebt. Wat een vieze spelletjes speelt deze man. Als kleine ondernemer sta je blijkbaar kansloos tegen zulke praktijken. Nu een jaar lang geen betaling ontvangen van deze persoon sta ik nu op de rand van faillissement en meneer reageer niet meer. Verandert ook steeda zijn emailadressen zodat hij kan zeggen “heb nooit factuur ontvangen”. Zijn hier meer mensen die door hem
Gedupeerd zijn? Wat kan ik doen als iemand gewoonweg weigert te betalen?
Gedupeerd zijn? Wat kan ik doen als iemand gewoonweg weigert te betalen?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Ook kleine ondernemingen kunnen gewoon een incassobureau inschakelen. Geen idee waarom u zelf achter de centen aangaat als u dat ook kan uitbesteden en uw handen weer vrij hebt voor uw eigen werkzaamheden.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Als je voor een onbekende leverde en achteraf laat betalen neem je zelf dat risico.
Alle onbekende of twijfelachtige vooraf laten betalen en je hebt nooit meer een probleem ,
ongeacht welke nieuwe naam hij ook neemt.
Alle onbekende of twijfelachtige vooraf laten betalen en je hebt nooit meer een probleem ,
ongeacht welke nieuwe naam hij ook neemt.
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Als je in je gelijk staat, en een bewijsbare vordering hebt, kan je toch gewoon een incasso bureau inschakelen op basis van “no cure,no pay” ?
Als ondernemer loop je risico’s, en daar denk je hopelijk van te voren over na. Achteraf vragen op een consumentenforum getuigt niet direct van slim ondernemerschap, sorry dat ik het zeg.
Als ondernemer loop je risico’s, en daar denk je hopelijk van te voren over na. Achteraf vragen op een consumentenforum getuigt niet direct van slim ondernemerschap, sorry dat ik het zeg.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Volgens mij probeert u iemand in kwaad daglicht te stellen. Waarom anders de website noemen ?
Wanneer u echt een ondernemer bent dan weet u echt wel de weg. En dan komt u niet op een website voor consumenten uit.
Wanneer u echt een ondernemer bent dan weet u echt wel de weg. En dan komt u niet op een website voor consumenten uit.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Een factuur kun je ook per post sturen. En kleine ondernemers kunnen een wanbetaler gewoon dagvaarden. Heb je post gerapporteerd omdat het meer op iemand zwart maken lijkt dan een echte kwestie.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Geen betaling van klant ontvangen
U bent een kleine ondernemer en deze man heeft bij u producten afgenomen en al een jaar lang niets betaald.
En daardoor staat u nú op de rand van een faillissement . Begrijp ik het zo goed?
Misschien kunt u beter vertellen waarom u nu juist door deze éne persoon bijna failliet bent.
U had hem ook kunnen opzoeken of een nota aangetekend opsturen.
U kunt ook een incassobureau inschakelen en dat had u al veel eerder kunnen/ moeten doen.
En daardoor staat u nú op de rand van een faillissement . Begrijp ik het zo goed?
Misschien kunt u beter vertellen waarom u nu juist door deze éne persoon bijna failliet bent.
U had hem ook kunnen opzoeken of een nota aangetekend opsturen.
U kunt ook een incassobureau inschakelen en dat had u al veel eerder kunnen/ moeten doen.
Re: Geen betaling van klant ontvangen
Dat e-mailadres staat gewoon op de website en lijkt niet echt aan verandering onderhevig (info@...). Een bezoekadres staat er ook. Is de rest van uw bericht even betrouwbaar?