LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEZOCHT MAKELAAR

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Jeroen van der Bild

GEZOCHT MAKELAAR

Ongelezen bericht door Jeroen van der Bild »

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben nog geen woning op het oog. Toch willen we alvast een gesprek aangaan met een aankopende makelaar.

Aangezien wij in Amsterdam wonen (huren) en ook in Amsterdam willen blijven lijkt het me handig om een "Amsterdamse makelaar" in te schakelen.

Kan iemand mij in contact brengen met een betrouwbare makelaar. Heeft iemand goede ervaringen met een makelaar.

Voor ons is de hoogte van de courtage niet doorslaggevend. Wel willen we een passend bedrag betalen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg

Jeroen

hypotheekadviseurs

Re: GEZOCHT MAKELAAR

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Neem een makelaar die is aangeloten bij de NVM én de MVA.

MVA = makelaarsvereniging Amsterdam. De makelaars die hierbij zijn aangesloten hebben een speciale toets moeten ondergaan om het werkgebied Amsterdam te kennen met haar speciale regels en voorwaarden.

Probeer een goed tarief af te spreken. Dit kan je o.a. doen door de makelaar de toezegging te doen dat je ook de hypotheek via zijn kantoor wil laten verzorgen als hij me een goed aanbod komt. In Amsterdam werke veel makelaar samen met gespecialieeerde hypotheekadvieskantoren. Denk maar aan o.a. Huis en Hypotheek, Hypotheekvisie, GeldXpert, De Hypotheker, Koophuis,e.d..

Je tenslotte vaak een hypotheek nodig. Wanneer je deze rechtstreeks bij de bank sluit moet je precies deelfde afsluitprovisie en hypotheekrentebetalen maar dan kan je geen combinatietarief afspeken waarmee je een goed aankooptarief voor de makelaars kan afspreen.

lvytopil

Ongelezen bericht door lvytopil »

Hoi,
Wij hebben nét een huis gekocht in Amsterdam Westerpark met behulp van Joan Dik van Gooiland Makelaardij aan de Stadionweg. We hebben 1,25% courtage betaald en vonden haar heel fijn om samen mee te zoeken. We zijn in totaal toch wel 3 maanden fulltime bezig geweest, maar ze heeft ons enorm geholpen- ze is soms in haar eentje voor gaan kijken, en heeft ons bij dit huis aangegeven dat 10.000 minder een beter idee was, en toen kregen we het alsnog (was een inschrijving). Daardoor hadden we meteen haar courtage eruit. En daarnaast was ze prettig in de omgang en professioneel. Mocht je nog meer willen weten, aarzel niet even te mailen!
Groetjes,
Louise

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

En zo zijn er nog veel goede makelaars in Amsterdam die het goedkoper doen.

Misschien zijn er ook makelaars (ook die van de NVM of MVA) die het tegen een symbolisch bedrag willen aankopen wanneer je ook via die makelaar de hypotheek afsluit.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Het is misschien een idee.

Leg de voorwaarden van de verschillende makelaars verenigingen naast elkaar en kies daar eerst eens uit.

Daarna kan je over gaan tot het kiezen van een makelaar die aangesloten is bij jullie "voorkeur" vereniging.

Ik zet er gemaks halve de verenigingen bij.

-NVM (= Nederlandse Vereniging voor Makelaars)

-VBO (= Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed)

-LMV (= Landelijke Makelaars Vereniging)

Succes

Gesloten