LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] help dacht huis gekocht te hebben wat nu doen?
help dacht huis gekocht te hebben wat nu doen?
ik heb een huis gekocht thans dat dacht ik
in volendam.
de overdracht zo aanstaande donderdag zijn
nou heb ik 2 dagen geleden te horen gekregen dat het huis waarschijlijk niet verkocht mag worden aan ons dit komt omdat er op dit huis een wet zit dat hij alleen verkocht mag worden aan mensen die binding hebben met edam/volendam min 5 jaar
ik woon dus nog bij me ouders in edam alleen pas vanaf 2006 dus dat is dus te kort
heb wel al een verlopig koopcontract getekend en de financering is ook al allemaal in orde
ook heb ik een nieuwe vloer/behang/gordijen en noem maar op gekocht het kan toch niet zo zijn dat ik dat huis nu niet krijg 2 dagen voor de overdracht
wie o wie weet wat ik hier aan kan doen
in volendam.
de overdracht zo aanstaande donderdag zijn
nou heb ik 2 dagen geleden te horen gekregen dat het huis waarschijlijk niet verkocht mag worden aan ons dit komt omdat er op dit huis een wet zit dat hij alleen verkocht mag worden aan mensen die binding hebben met edam/volendam min 5 jaar
ik woon dus nog bij me ouders in edam alleen pas vanaf 2006 dus dat is dus te kort
heb wel al een verlopig koopcontract getekend en de financering is ook al allemaal in orde
ook heb ik een nieuwe vloer/behang/gordijen en noem maar op gekocht het kan toch niet zo zijn dat ik dat huis nu niet krijg 2 dagen voor de overdracht
wie o wie weet wat ik hier aan kan doen
-
Re: help dacht huis gekocht te hebben wat nu doen?
overleggen met de gemeente, want die heeft het voorkeursrecht erop gevestigd...!
-
Ongelofelijk slordig van de makelaar. Waarom heeft bijvoorbeeld het Kadaster of de notaris jullie niet attent gemaakt op deze bepaling?Ergens in het (voor-)trajekt hadden jullie toch op deze bepaling moeten stuiten?
Maar hoe kan het dat jullie hier zelf dan niet tijdig achter zijn gekomen? Ik bedoel: je gaat je toch op alle mogelijke manieren verdiepen in het onroerend goed dat je belangstelling heeft?
Maar hoe kan het dat jullie hier zelf dan niet tijdig achter zijn gekomen? Ik bedoel: je gaat je toch op alle mogelijke manieren verdiepen in het onroerend goed dat je belangstelling heeft?
die heb ik dus gebeld en hun reactie hier op was dus dat het huis alleen verkocht mag worden aan mensen die binding hebben met edam volendam min 5 jaar
het is dus een fout van de makelaar geweest want die heeft dit niet onderzocht voor dat ze met ons in zee ging maar daar komt ze dus nu achter een paar dagen voor de overdracht terwijl alles al geregeld is en er zijn dus al een hoop kosten gemaakt
de makelaar zelf gaf haar fout dus ook toe
maar het kan dus gewoon nadat het verlopige koopcontract getekend is en alles al inorde is dat het zo afgeblazen kan worden
het is dus een fout van de makelaar geweest want die heeft dit niet onderzocht voor dat ze met ons in zee ging maar daar komt ze dus nu achter een paar dagen voor de overdracht terwijl alles al geregeld is en er zijn dus al een hoop kosten gemaakt
de makelaar zelf gaf haar fout dus ook toe
maar het kan dus gewoon nadat het verlopige koopcontract getekend is en alles al inorde is dat het zo afgeblazen kan worden
U heeft een geldige koopovereenkomst gesloten, de verkopende partij echter heeft een probleem. Deze kan niet leveren. U moet de verkopende partij in gebreke stellen, liefst schriftelijk en aangetekend. Tevens vergoeding eisen voor de gemaakte kosten, neem in ieder geval een jurist of advocaat in de arm.
De makelaar van de verkoper had dit aan u moeten melden, wat een amateur !
Daarnaast snap ik niet dat de notaris u niet tijdig op de hoogte heeft gesteld, hij moet dit toch gezien hebben bij het opmaken van de akte.
Als mosterd na de maaltijd, neem ook bij aankoop altijd een aankoopmakelaar mee ! De kosten wegen vooral in dit soort gevallen altijd op tegen de ellende die u nu meemaakt. De aankoopmakelaar had dit voor u kunnen uitzoeken en had u kunnen waarschuwen.
De makelaar van de verkoper had dit aan u moeten melden, wat een amateur !
Daarnaast snap ik niet dat de notaris u niet tijdig op de hoogte heeft gesteld, hij moet dit toch gezien hebben bij het opmaken van de akte.
Als mosterd na de maaltijd, neem ook bij aankoop altijd een aankoopmakelaar mee ! De kosten wegen vooral in dit soort gevallen altijd op tegen de ellende die u nu meemaakt. De aankoopmakelaar had dit voor u kunnen uitzoeken en had u kunnen waarschuwen.
wij wisten zelf niet dat deze wet er was en het is ook op de meeste huizen niet meer van toepassing maar uitgerekend wel nog op dit huis
maar waar hadden wij dit kunnen vinden dan want het stond nergens aangegeven niet op de site waar dit huis te koop aangeboden werd en niet in het verlopige koopcontract
maar waar hadden wij dit kunnen vinden dan want het stond nergens aangegeven niet op de site waar dit huis te koop aangeboden werd en niet in het verlopige koopcontract
-
Jou als koper is in dit geval niet veel te verwijten. De professionals (lees: amateurs), die hier beroepsmatig mee te maken hebben, des te meer.
En dat zijn dus drie partijen: de notaris, makelaar en het kadaster.
En dat zijn dus drie partijen: de notaris, makelaar en het kadaster.
ik heb zonet met me advocaat gebeld en hij zegt dat we moeten eisen dat ze als nog leveren binnen 2 maanden en zoniet dat we ze dan ingebreken stellen en dat hun voor de kosten opdraaien
hoop alleen dat het niet zo ver komt want me vriend en ik zijn helemaal weg van dit huis
hoop alleen dat het niet zo ver komt want me vriend en ik zijn helemaal weg van dit huis
Ik denk dat de makelaar verzuimd heeft om de kadastrale stukken en de vorige koopakte goed in te zien.
Dit alles zal bij de notaris wel aan het licht zijn gekomen.
Verkopers in gebreke laten stellen.
De moed niet opgeven.
Ja Immo, Kopers willen er niet aan.
MAAR NEEM EEN AANKOOPMAKELAAR MEE !!! DIT VOORKOMT NARIGHEID.
Dit alles zal bij de notaris wel aan het licht zijn gekomen.
Verkopers in gebreke laten stellen.
De moed niet opgeven.
Ja Immo, Kopers willen er niet aan.
MAAR NEEM EEN AANKOOPMAKELAAR MEE !!! DIT VOORKOMT NARIGHEID.
kan nog een moeilijk verhaal worden om de partijen ingebreke te stellen. De makelaar heeft een informatieplicht, maar de aspirant-koper heeft tevens een onderzoeksplicht. Op grond van uitspraken van de Hoge Raad acht deze in gevallen zoals het kopen van een huis een grotere onderzoeksplicht dan de inlichtingenplicht van de makelaar. Zeker omdat je deze gegevens zelf had kunnen onderzoeken (bij Kadaster/gemeente)
Onzin! Juist omdat je als aspirant koper geen verstand van deze zaken hebt schakel je een makelaar in! En de zaak is klip en klaar zoals anderen al meldden: geldige koopovereenkomst, dus leveringsplicht. Zoniet gaat het de verkopende partij aardig wat centjes kosten!
Ik had altijd gedacht dat je als huurder een economische dan wel familie band moest hebben. Maar volendam blijft raar Jan Smit werdt uitgejouwd omdat hij een meid van buitenaf had. Die gemeenschapszin is toch groot. Veel succes Juridisch staan jullie sterk gemeenten mogen geen eigen regels toepassen tenzij het apv is, maar het volk?
http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigen ... htigen.htmAls u een woning hebt gevonden die voldoet aan uw wensen, dan is het tijd om het huis te gaan bezichtigen. De bezichtiging van een huis is een heel belangrijk moment. U kijkt niet alleen of de woning wel aan uw eisen qua inrichting, grootte en afwerking voldoet, maar u moet ook letten op de bouwkundige staat. De verkoper is verplicht om de (potentiële) koper zo volledig mogelijk over het huis te informeren: hij heeft een mededelingsplicht, ook wel informatieplicht genoemd. Van u wordt verwacht dat u bepaalde zaken (laat) onderzoeken, u hebt een onderzoeksplicht. Ga bij het bezichtigen van de woning nauwkeurig te werk en bekijk zowel de binnen- als de buitenkant grondig.
KAn even niet de jurisprudentie (dacht HR arrest NVM art. 5 voorwaarden)vinden, maar advies Eigen Huis vermeld.