LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge kosten woningpresentatie
Hoge kosten woningpresentatie
Ik zat bij een makelaar waar ik uiteindelijk 850 euro afrekende voor 25 foto's en een korte video (nog geen4min).
Alhoewel het de verkoop bevorderd heeft, vond ik kort daarop iemand, die als kleine zelfstandige hetzelfde maakte (zeker zo goede kwaliteit, ) voor de helft van de prijs. Wat vinden jullie van de kosten?
Alhoewel het de verkoop bevorderd heeft, vond ik kort daarop iemand, die als kleine zelfstandige hetzelfde maakte (zeker zo goede kwaliteit, ) voor de helft van de prijs. Wat vinden jullie van de kosten?
Re: Hoge kosten woningpresentatie
U hebt deze afspraak blijkbaar gemaakt en die geldt dus, of u het achteraf gezien elders goedkoper kon laten doen of niet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Natuurlijk is een kleine zelfstandige goedkoper dan een kantoor. Die kleine zelfstandige maakt ook veel minder kosten. De Aldi is ook goedkoper dan de appie en jumbo. Dat is ook het geval bij andere branches.Verbrugge schreef:Ik zat bij een makelaar waar ik uiteindelijk 850 euro afrekende voor 25 foto's en een korte video (nog geen4min).
Dit klopt inderdaad. U heeft geaccepteerd om de werkzaamheden voor de afgesproken kosten te laten uitvoeren. Afspraak = afspraak.Uw Jurist schreef:U hebt deze afspraak blijkbaar gemaakt en die geldt dus, of u het achteraf gezien elders goedkoper kon laten doen of niet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Persoonlijk vind ik de prijs niet bijzonder hoog.
Zijn het geen appels en peren? Ik kan mij voorstellen dat in die 850 ook de meerkosten zitten voor het plaatsen van die video op Funda etc.
Verder geldt wat de rest ook aangeeft, bij veel diensten is een groot kantoor heel wat duurder dan een kleine zelfstandige. Dat dat ook voor deze presentaties geldt vind ik dan niet vreemd.
Verder geldt wat de rest ook aangeeft, bij veel diensten is een groot kantoor heel wat duurder dan een kleine zelfstandige. Dat dat ook voor deze presentaties geldt vind ik dan niet vreemd.
Ik had me idd beter moeten oriënteren van te voren, bovendien moet je een beetje geluk hebben dat er zo'n mannetje op je pad komt die het even voor de helft doet.
mocht iemand nog zo'n een mannetje zoeken, laat maar weten. Mischien is 850 ook in het geheel niet zo'n groot bedrag voor de service, vond alleen het verschil wat hoog terwijl de kwaliteit van het product hetzelfde was.
Dat mannetje komt altijd als je iemand anders de order- opdracht hebt gegeven.
Opvallend vind ik:Verbrugge schreef:mocht iemand nog zo'n een mannetje zoeken, laat maar weten ................ terwijl de kwaliteit van het product hetzelfde was.
Het topic veranderd ineens in een reclame aflevering van een goedkope fotograaf.
Hoe kan de Topicstarter nu weten dat de kwaliteit hetzelfde is, heeft hij de foto's en video dan aldaar nog eens dunnetjes over laten doen.........?
Nu allemaal PB zenden voor de goedkope aanbieding
Leuk bedacht deze reclame maar voor mij ben je door de mand gevallen.
We hebben het nu opeens over een fotograaf die 25 foto's en een video van 4 minuten maakt van je huis voor 425 euro, toch? Als TS reclame voor die man wil maken, zou het logischer zijn als hij dan ook de woonplaats vermeldt. Die fotograaf rijdt vast niet voor die prijs ook nog net zo makkelijk naar Den Helder als naar Maastricht of Groningen. Als de reiskosten doorberekend worden, wordt het alsnog weer duur(der).BL2 schreef:Het topic veranderd ineens in een reclame aflevering van een goedkope fotograaf. [...] Leuk bedacht deze reclame maar voor mij ben je door de mand gevallen.
Aangezien TS nergens de woonplaats vermeldt, ben ik niet zo bang dat het om een reclamestunt gaat.
Ik verdien (net) geen 425,00 euro bruto per dag.
Euro 100,00 eraf voor overhead kosten eraf en het lijkt me leuk verdient voor het nemen van 25 fotootjes en een paar minuten film. Daar kan je best even een stukje voor rijden als ZZp'er.
Met een groothoeklens wat leuke woningkiekjes schieten is niet zo heel moeilijk.
Speelgoed, hondemand en privézaken uit het zicht, vaasje bloemen op tafel en (bijna) iedereen kan het, daar hoeven we TS niet voor te bellen.
Euro 100,00 eraf voor overhead kosten eraf en het lijkt me leuk verdient voor het nemen van 25 fotootjes en een paar minuten film. Daar kan je best even een stukje voor rijden als ZZp'er.
Met een groothoeklens wat leuke woningkiekjes schieten is niet zo heel moeilijk.
Speelgoed, hondemand en privézaken uit het zicht, vaasje bloemen op tafel en (bijna) iedereen kan het, daar hoeven we TS niet voor te bellen.
Vraagje zit er ook de kosten bij voor het plaatsen op funda?
Nou, je kunt op Funda goed zien dat veel mensen inderdaad denken dat goede foto's maken, en er daarna een goede presentatie van maken, niet zo veel voorstelt. Je ziet soms amateuristische presentaties... Maar een zelfde verhaal kun je natuurlijk over haast elke vorm van dienstverlening houden.BL2 schreef: Met een groothoeklens wat leuke woningkiekjes schieten is niet zo heel moeilijk.
Inderdaad, als je een beetje handig bent, kan je heel veel zelf.
En het scheelt bakken met geld.
Of het nu goede fotootjes maken is, schilderwerk, laminaatvloertje leggen, gootsteentje ontstoppen of een slot weer openmaken, met handige handjes is het vaak zo gepiept.
En doe je dit soort klusjes voor anderen, je kan er heel, heel leuk aan verdienen !
En het scheelt bakken met geld.
Of het nu goede fotootjes maken is, schilderwerk, laminaatvloertje leggen, gootsteentje ontstoppen of een slot weer openmaken, met handige handjes is het vaak zo gepiept.
En doe je dit soort klusjes voor anderen, je kan er heel, heel leuk aan verdienen !
Yeah right. Foto's maken kan iedereen, goede foto's is een vak apart.BL2 schreef: Met een groothoeklens wat leuke woningkiekjes schieten is niet zo heel moeilijk.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Deden ze dat maar... Je ziet soms presentaties met vijf keer nagenoeg het zelfde stukje van de zelfde kamer. Of foto's van een deel van het interieur zonder iets van het huis. Waarbij je dan denkt: wat moet je daar als mogelijke koper mee? Zeker als het ook nog eens een -voorzichtig uitgedrukt- niet echt aantrekkelijk interieur is.
Om nog maar te zwijgen van de groothoek-lachspiegel-foto's. Met keukens die helemaal uit verhouding zijn of een bed dat wel een heel aparte vorm heeft.
Om nog maar te zwijgen van de groothoek-lachspiegel-foto's. Met keukens die helemaal uit verhouding zijn of een bed dat wel een heel aparte vorm heeft.
Eens. Het feit dat je makelaar bent, wil niet zeggen dat je ook fotograaf bent. Ik lach me vaak wezenloos. En ja, ik weet hoe lastig het is om goede foto's te maken. Heb al meermalen een Funda-shoot gedaan, en om dat goed te doen is lastiger dan ik had verwacht. Niet alleen omdat de foto's technisch goed moeten zijn, maar ook omdat ze de woning feitelijk "moeten verkopen". Verliefd op het huis worden dankzij de foto's is immers het belangrijkste doel voor een verkoper. En als je dat goed kunt, dan mag dat ook gewoon wat kosten.kweenie schreef:Deden ze dat maar... Je ziet soms presentaties met vijf keer nagenoeg het zelfde stukje van de zelfde kamer. Of foto's van een deel van het interieur zonder iets van het huis. Waarbij je dan denkt: wat moet je daar als mogelijke koper mee? Zeker als het ook nog eens een -voorzichtig uitgedrukt- niet echt aantrekkelijk interieur is.
BL2 schreef:Opvallend vind ik:Verbrugge schreef:mocht iemand nog zo'n een mannetje zoeken, laat maar weten ................ terwijl de kwaliteit van het product hetzelfde was.
Het topic veranderd ineens in een reclame aflevering van een goedkope fotograaf.
Hoe kan de Topicstarter nu weten dat de kwaliteit hetzelfde is, heeft hij de foto's en video dan aldaar nog eens dunnetjes over laten doen.........?
Nu allemaal PB zenden voor de goedkope aanbieding
Leuk bedacht deze reclame maar voor mij ben je door de mand gevallen.
EUhm Orienteren? heb de foto's van diegene vergeleken met wat ik heb gekregen en anderen...Ik ben zelf stucadoor en ben de laatste die met foto's gaat klooien om er geld mee denkt te verdienen,besparen ok, maar mijn beroep zal het nooit worden. Maargoed als jij graag reclame wilt lezen, succes.
Laatst gewijzigd door Verbrugge op 06 feb 2017 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mucha schreef:Of maak 1000 foto's en kies de beste 10.Moneyman schreef:Yeah right. Foto's maken kan iedereen, goede foto's is een vak apart.BL2 schreef: Met een groothoeklens wat leuke woningkiekjes schieten is niet zo heel moeilijk.
Heb het ook ooit eens zelf geprobeerd maar de moed zakte me al wel snel in de schoenen. het ging letterlijk bijna naar de 200 foto's en eigenlijk was ik er over geeneen tevreden..