LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] horeca makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
JohnathanDoe

horeca makelaars

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Hallo allemaal. Mijn vrouw en ik willen over een tijdje een eigen horeca zaak beginnen in omgeving Utrecht (misschien ergens anders). Wie van de forum bezoekers heeft goede en/of slechte ervaringen met makelaars die in horeca bedrijven doen? Vertel uw eigen ervaringen aub. Greetz,
JD

Snertjong

Re: horeca makelaars

Ongelezen bericht door Snertjong »

In je andere posting over ''Starters'' , schrijf je dat je geen geld heb
zorg daar eerst maar is voor,anders wordt het weer een eindeloos gezwets om niets.
Horeca is moeilijk te financieren,dus eerst geld dan verder kijken .!! 8)

JohnathanDoe

bedankt voor je bericht. Ja dat is waar, eerst geld ja. Hebben wel iets om zelf in te leggen, maar ja. en banken zijn niet echt huiverig meer om te investeren in de horeca. morgen naar de startersdag van de KvK.Heb er zin in en weet zeker dat we er veel aan gaan hebben.tis ook een 1-2 jaren plan dus heb voldoende tijd (en geven we onszelf ook) om rijker te worden qua informatie om te gaan starten met een mooie zaak. zit er zelfs aan te gaan denken om in het buitenland iets te gaan beginnen, want de prijzen zijn 'belachelijk' hier in NL.

commonsence

Ongelezen bericht door commonsence »

JD,

Je spreekt aardig Frans. Hoe is je Spaans?
Op dit ogenblik is Argentinie spot goedkoop.
Wanneer jullie ondernemersgeest hebben moet je eens denken over Buenos Aires. Geweldige cosmopolitische stad. Heeft veel van de Parijse sfeer. Ben er vorige week van terug gekomen en mij is opgevallen dat de Argentijnen zeer op de Nederlanders gesteld zijn.
Maxima effect! Zij zijn trots om een prinses te hebben. Ook het Nederlands voetbal staat in een hoog aanzien.
Je zou een cafetaria kunnen beginnen. Kan een groot succes worden als je het weet te brengen. De investeringen zijn voor zo'n bedrijf nog te overzien evenals de benodigde ruimte.
De Nederlandse handelsattachee heet Floris van Hovell. Je kunt informatie opvragen.
Succes samen!

JohnathanDoe

He commonsence, ben blij weer iets van je te horen. Bedankt voor je info alvast! Ja ben van het weekend met mijn vrouw naar de startersdag geweest van de KvK en was heel interessant. Wij willen graag een klein luxe hotel beginnen, binnen of buitenland. Een goed punt kan het zijn. Wij hebben al een half jaar op Curacao gewoond (vlakbij zuid america) en hebben echter slechte ervaring met de 'zuidelijke culturen'. De mensen daar aan die kant van de wereld nemen het niet zo met regeltjes en wetgevingen. Vaak komen ze niet hun woorden na. MAAR overweging zeker waard,zal eens in gaan verdiepen. En ja, ik geloof wel heilig dat nadat Maxima de vrouw van W Alexander is geworden dat de banden met NL veel beter zijn geworden. Maar lijkt me wel moeilijk om als starter zo ver weg iets te gaan beginnen!

commonsence

JD,

Wat je ook zelfstandig wil beginnen. Je hebt een startkapitaal nodig als borg voor de bank. De bank heb je nodig als beginner. Zij proberen risico's op een faillisement zo klein mogelijk te houden. Jij moet met een voor de bank aannemelijk bedrijfsplan komen. Je weet immers dat in juist die branche waar jullie voor kiezen de meeste faillisementen voorkomen. Daarbij verliezen de banken ook vaak flink veel geld. Hierdoor wordt jullie kans uiterst klein dat alles sluitend wordt.

Mag ik zo vrij zijn om een suggestie te doen?
Jij hebt een zware fysieke opleiding gehad. Onderstreept door onderscheidingen hetgeen je mag gebruiken in de presentatie van je zakenplan. Jij hebt geleerd onder zeer veel bizarre omstandigheden te overleven. Hiermee zou je wel bij de bank en het rijk geld kunnen loskrijgen op basis van het plan om, een weekendhotel voor werkgestraften of veelplegers een verplicht disipline long-weekend (of langer) te laten doorbrengen. Met een diploma in het vooruitzicht! Maten uit je verleden op free-lance basis laten assisteren. Overlevings technieken zijn hot op het ogenblik en het rijk is zeer geinteresseerd in een goed opgezet trainings-plan voor de sociaal maatschappelijke achterblijvers. (subsidie!) Het O.M. zorgt voor je gasten.
Wanneer je in die richting denkt, het woekeren met je plussen uit je verleden en met je ervaring, moet er toch iets interessants uit kunnen rollen waar jij veel op een vanzelfsprekende manier in kunt stoppen en vooral wat je makkelijker kunt volhouden, denk ik.
Mocht ik er helemaal naast zitten dan was het een positieve gedachte.

JohnathanDoe

CommonSence, bedankt voor je advies. Eerlijk gezegd vind ik het een heel goed leuk idee. We geven onszelf ruimschoots de tijd (1-2jaar) om alles op zaken te stellen. We overhaasten ons totaal niet.
Persoonlijk denk ik dat ik voor zoiets een diploma nodig heb in de psychologie, moeilijk handelbare jongeren ofzoiets (sorry weet niet de naam ervan). Vaak zijn dat HBO studies van jaren. Je ziet nou steeds meer op televisie van die programma's waarin moeilijk handelbare jongeren opgevoed worden 'van etter naar engel' ofzoiets. Maar ik vind dat persoonlijk niet echt realistisch, het is en blijft televisie he.
Ons idee was meer een zeer luxe klein hotel te beginnen met max. 20 kamers binnen of buitenland hahaa en daar zou ik zulke jongeren echt niet in willen hebben. Wel een idee is een hotel misschien beginnen in ruig gebied, totaal geen luxe en zelfs geen riolering. Hooguit water uit de kraan (koud). Zoals jezelf al aan had gegeven heb jezelf ook een aardig hard verleden gehad. Misschien iets voor je om mee op te zetten he? :wink: Rijk zullen we er niet van worden! maar de genoegdoening dat we mensen hebben kunnen redden van een ondergang zal veel hoger zijn he!
Goed idee, misschien een project wat ik buiten het project wat ik met mijn vrouw wil gaan beginnen.

commonsence

JD,

Wat ik bedoelde is dat je altijd moet putten uit je natuurlijke bronnen. Wat zijn die van jou?
Je militaire opleiding,.... toch?
Dat heb je als diploma in je persoonlijkheid zitten!!! Frits Philips was ook geen Electro Ingenieur. De cloe is om de juiste mensen op de juiste plaats aan te trekken die de nodige papieren wel hebben. Jij neemt het initiatief, zet de hoofdlijnen uit, ga met de bank praten over je zakenplan, maak een kostenplaatje voor het eerste jaar en stel de juiste mensen met de juiste diploma's aan EN starten met je plan! Je moet wel een maatschappelijke vechtersbaas zijn en soms je verstand op nul zetten en ervoor gaan! :!:
Een luxe hotel lijkt mij, met alle respect, een luxe utopie omdat luxe pas kan na het gebleken succesvol bestieren van een hotelletje met een sluitende begroting van minstens 5 jaar. Daarna komt luxe binnen het bereik van het hotelletje in de vorm van verbouwingen en fraaier interieur. Zeker nooit eerder :!:
Een zakenman zonder fantasie is als een loterij zonder prijzen. Maar een zakenman met alleen maar fantasie is als een fata morgana.
Good luck. :wink:
En,........
Wees op je hoede voor de horeca makelaar. ''t Zijn meestal uitgehongerde geldwolven. :!:

JohnathanDoe

Ja snap wat je bedoeld. Bedankt voor de tips. Ja eerst vanaf begin beginnen he, daarna proberen op het niveau te komen wat ik zou willen. Ja maatschappelijk moet ik mezelf soms nog leren in de maat te lopen, ivm mijn karakter. Persoonlijk vind ik dat ik al heel wat vorderingen heb gemaakt als ik naar jaren terug kijk (gelukkig) maar je zult waarschijnlijk zelf ook wel weten, dat het iet altijd makkelijk is he. Gelukkig heb ik een hele slimme goede vrouw waar ik 200% op kan bouwen.Gaan binnenkort naar de horeca startersdagen van de Horeca Nederland.

Gesloten