LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huis verkopen.
huis verkopen.
Ik heb een tijdelijk abonnement op de Telegraaf en nu kregen we vorige week met de krant mee een soort van reklame voor mensen die hun huis te koop hebben.
Aangezien wij onze woning al zo'n 3 maanden te koop hebben en er totaal geen belangstelling voor is, vroeg ik me af, of iemand hier van de lezers misschien ervaring heeft met de site van starq.nl, waar men de woning kan aanbieden, uiteraard tegen kosten en men je dan met kandidaat kopers laat matchen.
Omdat de verkoop tot nu toe moeilijk verloopt, probeer ik zelf het een en andere te regelen, maar ben niet zo thuis in deze materie, dus misschien weet iemand of ik hier goed aan doe, want per slot van rekening kost het wel weer geld en je maar af moet wachten of het iets opbrengt.
Ik weet dat het momenteel een moeilijke tijd is om je huis te verkopen, hetgeen ik ook zie dat er alleen al in ons straatje 6 te koop staan ( sommige al een tijdje ) en bij niemand de belangstelling groot is.
Al andere tips over hoe toch te verkopen zijn ook welkom. ( Staat al te koop bij een makelaar )
Aangezien wij onze woning al zo'n 3 maanden te koop hebben en er totaal geen belangstelling voor is, vroeg ik me af, of iemand hier van de lezers misschien ervaring heeft met de site van starq.nl, waar men de woning kan aanbieden, uiteraard tegen kosten en men je dan met kandidaat kopers laat matchen.
Omdat de verkoop tot nu toe moeilijk verloopt, probeer ik zelf het een en andere te regelen, maar ben niet zo thuis in deze materie, dus misschien weet iemand of ik hier goed aan doe, want per slot van rekening kost het wel weer geld en je maar af moet wachten of het iets opbrengt.
Ik weet dat het momenteel een moeilijke tijd is om je huis te verkopen, hetgeen ik ook zie dat er alleen al in ons straatje 6 te koop staan ( sommige al een tijdje ) en bij niemand de belangstelling groot is.
Al andere tips over hoe toch te verkopen zijn ook welkom. ( Staat al te koop bij een makelaar )
Re: huis verkopen.
Als ik het goed gelezen heb woont u in Apeldoorn ? Kunt u een omschrijving van uw woning geven en een verkoopprijs misschien dat ik via een belegger een voorstel kan doen.
Indien de verkoopprijs boven de € 400.000,00 is dan heeft het geen zin.
Met vriendelijke groet,
Anne
Indien de verkoopprijs boven de € 400.000,00 is dan heeft het geen zin.
Met vriendelijke groet,
Anne
Allereerst wil ik je bedanken voor de reactie, maar wil hierbij wel even zeggen, dat het niet mijn bedoeling is om mijn huis hier te promoten of te verkopen, maar wel graag tips wil, om toch wat sneller het huis te kunnen verkopen. Ik doe ook niets buiten de makelaar om.
Klopt, dat we in A'doorn. Tussenwoning, 4 kamers, vliezotrap naar grote zolder, geheel voorzien van dubbele ramen, waarvan boven alles draai/kiep met horren. Geheel geisoleerd, met extra groot dakkapel ( 3.50 m ) in grote slaapkamer, in 2006 geplaatst. Op loop afstand van winkels, scholen, medisch centrum enz. Tevens ligt de tuin aan een speelveld/plansoen en het huis zelf ligt aan een woonerf. Zoiezo een kindvriendelijke buurt. Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen. Bouwjaar huis is 1979.
Vraagprijs is momenteel € 209.500
Dus heb je tips.... ik lees ze graag.
Klopt, dat we in A'doorn. Tussenwoning, 4 kamers, vliezotrap naar grote zolder, geheel voorzien van dubbele ramen, waarvan boven alles draai/kiep met horren. Geheel geisoleerd, met extra groot dakkapel ( 3.50 m ) in grote slaapkamer, in 2006 geplaatst. Op loop afstand van winkels, scholen, medisch centrum enz. Tevens ligt de tuin aan een speelveld/plansoen en het huis zelf ligt aan een woonerf. Zoiezo een kindvriendelijke buurt. Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen. Bouwjaar huis is 1979.
Vraagprijs is momenteel € 209.500
Dus heb je tips.... ik lees ze graag.
De belegger zoekt minimaal vanaf € 250.000,00 en werkt niet samen met een
makelaar.
Succes verder met de verkoop.
makelaar.
Succes verder met de verkoop.
@G 7
Heb je er nooit angedacht een advertentie te plaatsen als voorbeeld:
Marktplaats
Speurders
Marktnet
en zo zijn er nog vele, en ook nog gratis.
Als je via de makelaar gaat, staat het niet op Funda ?
Heb je er nooit angedacht een advertentie te plaatsen als voorbeeld:
Marktplaats
Speurders
Marktnet
en zo zijn er nog vele, en ook nog gratis.
Als je via de makelaar gaat, staat het niet op Funda ?
Dank je wel Anne Nas en ook bedankt voor de getoonde belangstelling.
Tennis: Wel eens aan gedacht en misschien moet ik dat maar eens doen.
Op Funda en Jaap.nl staat het huis al en wordt ook redelijk vaak bekeken, evenals de huizen van de overigen hier uit de straat, maar nog geen enkele serieuze kijker of koper heeft zich gemeld.
Heeft ook al een keer in een plaatselijk woonkrantje gestaan..., ook hier, geen enkele reactie op gehad.
In ieder geval jij ook bedankt voor de tips.
Maar nog niemand ervaring met de site starcq.nl?
Tennis: Wel eens aan gedacht en misschien moet ik dat maar eens doen.
Op Funda en Jaap.nl staat het huis al en wordt ook redelijk vaak bekeken, evenals de huizen van de overigen hier uit de straat, maar nog geen enkele serieuze kijker of koper heeft zich gemeld.
Heeft ook al een keer in een plaatselijk woonkrantje gestaan..., ook hier, geen enkele reactie op gehad.
In ieder geval jij ook bedankt voor de tips.
Maar nog niemand ervaring met de site starcq.nl?
Heb even op de website gekeken en denk, dat dit ook een optie is.
Alleen heb ik in de voorwaarden dit gevonden:
.4. Gebruik van de Website en de Dienst is in beginsel gratis.
Voor enkele specifieke onderdelen is een vergoeding verschuldigd. Dit wordt dan vooraf gemeld. Betaling dient vooraf te geschieden, tenzij anders overeen gekomen. Er is geen recht op terugbetaling van deze vergoedingen, omdat na betaling het betreffende onderdeel meteen gebruikt kan worden.
Dus even bij het aanmelden kijken, wat er gratis is en niet!
suc6
Alleen heb ik in de voorwaarden dit gevonden:
.4. Gebruik van de Website en de Dienst is in beginsel gratis.
Voor enkele specifieke onderdelen is een vergoeding verschuldigd. Dit wordt dan vooraf gemeld. Betaling dient vooraf te geschieden, tenzij anders overeen gekomen. Er is geen recht op terugbetaling van deze vergoedingen, omdat na betaling het betreffende onderdeel meteen gebruikt kan worden.
Dus even bij het aanmelden kijken, wat er gratis is en niet!
suc6
Hai,
ik heb ervaring met die site, maar als koper (dus ik heb niets verkocht)
Ik had er eigenlijk niet zo heel veel aan. Als koper vul je in wat je zoekt voor welke prijs en dan krijg je die huizen te zien. Als er dan een nieuw huis komt binnen de criteria zie je dat ook. Nu is dat natuurlijk prima, maar dat kan op funda ook.
Om meer bereik te krijgen zal het misschien een goed idee zijn maar verwacht er niet te veel van.
Trudy
Ik had er eigenlijk niet zo heel veel aan. Als koper vul je in wat je zoekt voor welke prijs en dan krijg je die huizen te zien. Als er dan een nieuw huis komt binnen de criteria zie je dat ook. Nu is dat natuurlijk prima, maar dat kan op funda ook.
Om meer bereik te krijgen zal het misschien een goed idee zijn maar verwacht er niet te veel van.
Trudy
Hoi Trudy.trudy81 schreef:Hai,
Trudy
Toch nog iemand die er wel enigzins ervaring mee heeft gehad. Ik ben er ook nog niet uit, ofdat ik het nu wel of niet zal doen via die site. Kijk, dat het een paar centen moet kosten vind ik best normaal, maar dan eigenlijk meer met het idee van, no cure, no pay, want wat je ook al zegd, je moet er niet teveel van verwachten en dat doe ik dus ook niet, maar het kost je dan wel weer geld. Ook als je het niet verkoopt!
Dan had het volgens mij allang via de Funda, danwel Jaap.nl site, tot een bezichtiging/ verkoop moeten komen, of in ieder geval tot een reactie en dat hebben we ook nu nog steeds niet.
Hoor net van de buren verderop dat zij wel kijkers hebben gehad, maar tot nu toe kunnen die aspirantkopers de financiering niet rond krijgen. Schiet ook niet op dus.
R-Estau.: Die sites en met name die van torenstad was mij bekend, maar dat is niet wat wij zoeken. Wij willen dit gewoon verkopen en juist kleiner gaan wonen in de huursector, maar toch bedankt voor het meedenken.
Hoi G7,
Is het al gelukt je huis te verkopen? Een handige tip (waar makelaars vaak niet zoveel voor voelen, omdat het nogal intensief is) is om een paar goede inloopdagen te organiseren. Niet 'in de massa mee' met de NVM openhuizen route, maar individueel. Zorg daarbij dat je huis (natuurlijk) schoon en opgeruimd is en dat mensen zich thuis voelen. Je kunt bijvoorbeeld een kleine receptie organiseren met wat lekkere hapjes en drankjes, zodat potentiële kopers zich snel thuis voelen en denken: hier wil ik wonen. Verkoop sfeer. Heb je leuke buren? Nodig ze dan ook uit. Dit is één van de tips uit het artikel http://www.leerwiki.nl/Huis_verkopen_zonder_makelaar.
Heel veel succes nog,
Juul
Is het al gelukt je huis te verkopen? Een handige tip (waar makelaars vaak niet zoveel voor voelen, omdat het nogal intensief is) is om een paar goede inloopdagen te organiseren. Niet 'in de massa mee' met de NVM openhuizen route, maar individueel. Zorg daarbij dat je huis (natuurlijk) schoon en opgeruimd is en dat mensen zich thuis voelen. Je kunt bijvoorbeeld een kleine receptie organiseren met wat lekkere hapjes en drankjes, zodat potentiële kopers zich snel thuis voelen en denken: hier wil ik wonen. Verkoop sfeer. Heb je leuke buren? Nodig ze dan ook uit. Dit is één van de tips uit het artikel http://www.leerwiki.nl/Huis_verkopen_zonder_makelaar.
Heel veel succes nog,
Juul
-
Zelf onlangs mijn woning verkocht via http://www.zndmakelaardij.nl, zij hebben mijn woning actief gepromoot op internet en in de sociale media als Twitter, Hyves enzovoort. Ook is er van mijn woning een youtube video gemaakt die ik zelf op mijn Hyves, Twitter en Facebook pagina heb geplaatst, uiteindelijk is de koper op mijn woning gewezen via Soacial Media. Ik adviseer u bij verkoop van uw woning deze vaak gratis mogelijkheden via Social Media te verkiezen boven advertenties in allerlei kranten en dagbladen en extra betaalde websites.
Gr. Paul
Gr. Paul