Ben een totale nieuwkomer op de huizenmarkt. Ik heb nooit ingeschreven gestaan bij een woningbouw vereniging (dom dom dom) waardoor ik nu gedwongen ben particulier te huren. Nu zijn er ook veel makelaars die woningen te huur aanbieden en per mail heb ik een toezegging van een makelaar dat hij een woning voor me heeft. Nu weet ik wel dat er voor een huiskopen een bepaald keurmerk is maar hoe weet je dat een makelaar te vertrouwen is als bemiddelaar bij woning verhuur? Natuurlijk heb ik de algemene voorwaarden gelezen en heb ik nog niks getekend! Kan iemand me wat tips geven? Bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keurmerk makelaars???
-
huisnood
Keurmerk makelaars???
Beste mensen,
Ben een totale nieuwkomer op de huizenmarkt. Ik heb nooit ingeschreven gestaan bij een woningbouw vereniging (dom dom dom) waardoor ik nu gedwongen ben particulier te huren. Nu zijn er ook veel makelaars die woningen te huur aanbieden en per mail heb ik een toezegging van een makelaar dat hij een woning voor me heeft. Nu weet ik wel dat er voor een huiskopen een bepaald keurmerk is maar hoe weet je dat een makelaar te vertrouwen is als bemiddelaar bij woning verhuur? Natuurlijk heb ik de algemene voorwaarden gelezen en heb ik nog niks getekend! Kan iemand me wat tips geven? Bedankt
-
Gast
Re: Keurmerk makelaars???
Makelaars krijgen vaak 10 % voor hun diensten. Vind ik erg veel voor weinig! Als je een contract wil ondertekenen kun je vooraf evt naar een wetswinkel gaan om deze na te zien of het redelijk is en binnen wettelijke normen blijft. Kijk ook als/of punten sys is toegepast, daaruit haal je of huurprijs redelijk is. Door de regel is 1 maand huur als borg redelijk te noemen maar laat wel vastleggen bij evt beendiging wat voor vergoeding je krijgt voor borg ( rente ) Tegenwoordig vragen veel woning coop geen borg meer maar dient het huurbedrag wel per maand vooruitbetaald te worden.
mvrgr. Huurder Rotterdam
mvrgr. Huurder Rotterdam
-
Gast
Veel makelaar verhuren geliberaliseerde woningen (huur meer dan eur 565) waarvoor het puntensysteem niet geldt.
-
Gast
Oh ja, welk keurmerk dan ?Nu weet ik wel dat er voor een huiskopen een bepaald keurmerk is
CRMT.
Dit certificaat mag je alleen persoonlijk dragen. is dus niet verbonden aan een Makelaarskantoor. De Makelaar is persoonlijk daartoe bevoegt.en geregistreerd. Dan mag je verwachten met een persoon contact te hebben die integer is en niet alleen dollar tekens in de ogen.
Dit certificaat mag je alleen persoonlijk dragen. is dus niet verbonden aan een Makelaarskantoor. De Makelaar is persoonlijk daartoe bevoegt.en geregistreerd. Dan mag je verwachten met een persoon contact te hebben die integer is en niet alleen dollar tekens in de ogen.
-
Gast
Dit register keurmerk is gekomen in plaats van de persoonlijke beëdiging
janny
janny