LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] makelaar eist geld
-
makelaar eist geld
in 2006 heb ik mijn woning te koop aangeboden via een makelaar.
contract opgesteld en klaar.
in 2007 komt deze makelaar naar mij toe met de mededeling dat zijn bedrijf overgaat naar een andere makelaar ( bedrijfsovername ).
gisteren 9-1-2013 heb ik telefoon gekregen van mijn makelaar dat hij de woning niet verkocht krijgt voor die prijs en of ik 30 duizend euro wilde zakken ik heb dit niet gedaan.
dus we hebben de woning uit de verkoop gehaald en de makelaar deelde mij mede ik was hun geen kosten verschildigt ( dit heb ik ook via een e mail ontvangen ).
echter 30 minuten later telefoon van de oude makelaar ik was hem nog advertentie kosten schuldig uit de periode tussen 2006 en 2008.
dus meneer doet zijn bedrijf weg en wil nu nog geld van mij vangen 7 jaar naar data.
kan dit zomaar??????????
volgens mij kan dit niet en het contract is verjaard lijkt mij zo is nu 5 jaar oud.
wie weet raad???????
in 2007 komt deze makelaar naar mij toe met de mededeling dat zijn bedrijf overgaat naar een andere makelaar ( bedrijfsovername ).
gisteren 9-1-2013 heb ik telefoon gekregen van mijn makelaar dat hij de woning niet verkocht krijgt voor die prijs en of ik 30 duizend euro wilde zakken ik heb dit niet gedaan.
dus we hebben de woning uit de verkoop gehaald en de makelaar deelde mij mede ik was hun geen kosten verschildigt ( dit heb ik ook via een e mail ontvangen ).
echter 30 minuten later telefoon van de oude makelaar ik was hem nog advertentie kosten schuldig uit de periode tussen 2006 en 2008.
dus meneer doet zijn bedrijf weg en wil nu nog geld van mij vangen 7 jaar naar data.
kan dit zomaar??????????
volgens mij kan dit niet en het contract is verjaard lijkt mij zo is nu 5 jaar oud.
wie weet raad???????
Re: makelaar eist geld
Ik neem aan dat je gewoon de advertentie kosten moet betalen, die heeftronchico61 schreef:in 2006 heb ik mijn woning te koop aangeboden via een makelaar.
kan dit zomaar??????????
wie weet raad???????
de makelaar tenslotte ook moeten betalen.
-
het zou inderdaad netjes zijn om te betalen, echter heeft de makelaar geen enkele rechtsgrond om het alsnog op te eisen.
waarom ineens na 7 jaar een rekening toesturen?
na 5 jaar is het verjaard mits het in de tussentijd niet gestuit is.
waarom ineens na 7 jaar een rekening toesturen?
na 5 jaar is het verjaard mits het in de tussentijd niet gestuit is.
Dat lijkt me toch niet. Een overname is over het algemeen gewoon inclusief alle lopende contracten. Na een overname heeft de oude makelaar er dus niks meer mee te makenChocomelk schreef:
Ik neem aan dat je gewoon de advertentie kosten moet betalen, die heeft
de makelaar tenslotte ook moeten betalen.
Weer wat geleerd.
-
de oude makelaar heeft er volgens mij ook niks meer mee te maken en aangezien de nieuwe makelaar mij via e mail mij mede deelde ik geen kosten had.
de oude makelaar doet zijn bedrijf over op 1-1-2008 en op 1-1-2013 was dit 5 jaar ik heb zoiets hij had met een eind afrekening moeten komen in 2008 toen hij zijn bedrijf overgaf aan een andere makelaar.
ik heb gewoon het idee als ik erin trap lacht hij achteraf.
de oude makelaar doet zijn bedrijf over op 1-1-2008 en op 1-1-2013 was dit 5 jaar ik heb zoiets hij had met een eind afrekening moeten komen in 2008 toen hij zijn bedrijf overgaf aan een andere makelaar.
ik heb gewoon het idee als ik erin trap lacht hij achteraf.
De oude makelaar doet dit per telefoon? ? Wil hij dan gewoon op persoonlijke titel dit geld hebben? Hij heeft toch geen bedrijf meer?
Ik zou idd ook eerst maar 's gewoon de mail van de nieuwe makelaar ( dat er geen kosten zijn) voor waar aannemen.
Ik zou idd ook eerst maar 's gewoon de mail van de nieuwe makelaar ( dat er geen kosten zijn) voor waar aannemen.
De oude makelaar gaat buiten zijn boekje. Hij kan helemaal geen aanspraak meer maken op kosten of verdiensten. Immers, het bedrijf is verkocht aan een anderer makelaar. Het zou hetzelfde zijn wanneer de oude makelaar courtage gaat opeisen zodra de nieuwe makelaar uw huis nu verkocht zou hebben/heeft.
Met de oude makelaar heb je niets meer te maken. Hij is geen makelaar meer. De termijn van 5 jaar doet in deze helemaal niet ter zake. Als de oude makelaar geld wil, zal hij zich moeten voegen bij bij de makelaar aan wie hij zijn bedrijf heeft verkocht, overgedragen. En zeker niet bij u.
Informeer uw huidige makelaar even dat de oude makelaar dit soort praktijken er op na houdt.
Met de oude makelaar heb je niets meer te maken. Hij is geen makelaar meer. De termijn van 5 jaar doet in deze helemaal niet ter zake. Als de oude makelaar geld wil, zal hij zich moeten voegen bij bij de makelaar aan wie hij zijn bedrijf heeft verkocht, overgedragen. En zeker niet bij u.
Informeer uw huidige makelaar even dat de oude makelaar dit soort praktijken er op na houdt.
-
jij hebt niets meer te maken met je oude makelaar.
Laat de oude makelaar maar contact opnemen met de nieuwe makelaar. Dan kunnen ze het samen uitvechten.
Jij hebt een e-mail, waarin staat dat je geen kosten verschuldigd bent.
Laat de oude makelaar maar contact opnemen met de nieuwe makelaar. Dan kunnen ze het samen uitvechten.
Jij hebt een e-mail, waarin staat dat je geen kosten verschuldigd bent.
Als de oude makelaar zijn werkzaamheden voerde in een BV heeft hij helemaal niks meer te zeggen. Deze BV is overgenomen niet de makelaar. Die was in loondienst van de BV.
je kan beter geen huis verkopen nu.
De rechtsgrond om de advertentiekosten te betalen vloeit voort uit de verkoopopdracht. En die is zeker nog niet verjaard.
Afhankelijk van de tussen de makelaars gemaakte afspraken moet je kosten aan of de oude of de nieuwe makelaar betalen.
Afhankelijk van de tussen de makelaars gemaakte afspraken moet je kosten aan of de oude of de nieuwe makelaar betalen.
Maar de TS schrijft hier dat in een recentie email van de nieuwe makelaar dat er geen kosten staan/zijn.marcel75 schreef:De rechtsgrond om de advertentiekosten te betalen vloeit voort uit de verkoopopdracht. En die is zeker nog niet verjaard.
Naar de nieuwe makelaar niet, dat kan. Tussen de makelaars kan echter de afspraak gemaakt zijn dat het onderhanden werkzaamheden worden overgenomen door de nieuwe makelaar, maar nog wel door de oude makelaar wordt gedeclareerd.
Dat is dan toch iets dat bij de bedrijfsovername aan klanten wordt meegedeeld? Of onderhands tussen die makelaars wordt geregeld?
Dit hoeft niet aan de klanten medegedeeld te worden. Normaliter worden de advertentiekosten bij de overdracht middels de courtage verrekend. Op dat moment zou de nieuwe makelaar met de oude verrekend hebben. Aangezien nu de opdracht is ingetrokken, gaat het even anders.
TS,
Let er overigens wel even op dat als je binnen 6 maanden de woning alsnog verkoopt de makelaar waarschijnlijk nog recht op courtage heeft.
TS,
Let er overigens wel even op dat als je binnen 6 maanden de woning alsnog verkoopt de makelaar waarschijnlijk nog recht op courtage heeft.
Je kan ook naar een ANDERE makelaar gaan en vragen wat hij er van weet.
Dit is wle hun vakgebied
Dit is wle hun vakgebied