LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Makelaar geeft mijn gegevens aan huisgenoot
-
Makelaar geeft mijn gegevens aan huisgenoot
Hallo,
Ik heb een vraag want ik denk dat mijn makelaar niet juist bezig is.
Een paar weken geleden ben ik door een huisgenoot met een mes bedreigt. Deze huisgenoot kwam met een koksmes mijn prive kamer binnen lopen. Het ging om het volgende:
De makelaar vertrouwde deze jongen niet helemaal. Alle post in het huis komt in mijn prive vertrek binnen. De makelaar had mij gevraag om de post van deze bepaalde huisgenoot op het makelaar kantoor af te geven. Deze huisgenoot kreeg daar lucht van en kwam mij bedreigen vanwege het niet krijgen van zijn post. Later begreep ik van de juridische hulp bij de politie dat ik dit niet had mogen doen. Maar ik deed dit in goed vertrouwen want ik neem aan dat een van de grootste makelaars van Arnhem juridisch juist zal handelen.
Ik heb de makelaar hiervan op de hoogte gebracht.
Nu gebeurde er deze week iets raars. De huisgenoot die mij heeft bedreigd, belde mij op omdat hij zijn post wil, terwijl ik dat bij de makelaar heb gebracht omdat deze jongen met de noorderzon was vertrokken. Ik heb mijn telefoon nummer nooit aan deze huisgenoot gegeven! Ik vermoed dat de makelaar mijn telefoon nummer aan hem heeft gegeven zodat hij zich er niet mee hoefde te bemoeien. Mag dit? Ik voel mij zeker geïntimideerd door deze jongen en dat weet de makelaar. En dan haalt hij het ook nog eens in zijn hoofd om mijn telefoon nummer aan hem te geven?
Wat moet ik hiermee doen en mag ik de makelaar hierop aanspreken?
Groetjes!
Een paar weken geleden ben ik door een huisgenoot met een mes bedreigt. Deze huisgenoot kwam met een koksmes mijn prive kamer binnen lopen. Het ging om het volgende:
De makelaar vertrouwde deze jongen niet helemaal. Alle post in het huis komt in mijn prive vertrek binnen. De makelaar had mij gevraag om de post van deze bepaalde huisgenoot op het makelaar kantoor af te geven. Deze huisgenoot kreeg daar lucht van en kwam mij bedreigen vanwege het niet krijgen van zijn post. Later begreep ik van de juridische hulp bij de politie dat ik dit niet had mogen doen. Maar ik deed dit in goed vertrouwen want ik neem aan dat een van de grootste makelaars van Arnhem juridisch juist zal handelen.
Nu gebeurde er deze week iets raars. De huisgenoot die mij heeft bedreigd, belde mij op omdat hij zijn post wil, terwijl ik dat bij de makelaar heb gebracht omdat deze jongen met de noorderzon was vertrokken. Ik heb mijn telefoon nummer nooit aan deze huisgenoot gegeven! Ik vermoed dat de makelaar mijn telefoon nummer aan hem heeft gegeven zodat hij zich er niet mee hoefde te bemoeien. Mag dit? Ik voel mij zeker geïntimideerd door deze jongen en dat weet de makelaar. En dan haalt hij het ook nog eens in zijn hoofd om mijn telefoon nummer aan hem te geven?
Groetjes!
Re: Makelaar geeft mijn gegevens aan huisgenoot
Kan hij niet jouw post onderschept hebben, en via een brief van je telecomprovider je nummer achterhaald hebben? En ik zou even goed nadenken of je hier veel stampij moet gaan maken, als je weet dat je huisgenoot jou aan kan klagen wegens schending van het briefgeheim.Huizebloem schreef:Hallo,
Groetjes!
Daarnaast zou ik even lang en hard nadenken samen met je huisgenoot, of/hoe die makelaar profijt kan hebben van tweespalt tussen jullie beiden. Misschien heeft hij wel een zakelijk motief om jullie beiden uit die kamers te krijgen?
-
Deze huisgenoot kan de post niet onderschept hebben omdat het direct vanaf de straat, door de brievenbus in mijn privekamer komt. Niemand behalve ik heeft daar toegang toe. Daarnaast kan en wil ik deze huisgenoot niet spreken omdat hij mij bedreigt en intimideert. Volgens slachtofferhulp nederland (Die mij juridisch advies geven en ondersteunen) kan deze huisgenoot mij niet aanklagen omdat ik in onwetendheid en goed vertrouwen richting de makelaar heb gehandeld. Wat ik graag wil weten is, mag de makelaar mijn gegevens zonder mijn toestemming aan derden verstrekken?sjohie schreef: Kan hij niet jouw post onderschept hebben, en via een brief van je telecomprovider je nummer achterhaald hebben? En ik zou even goed nadenken of je hier veel stampij moet gaan maken, als je weet dat je huisgenoot jou aan kan klagen wegens schending van het briefgeheim.
Daarnaast zou ik even lang en hard nadenken samen met je huisgenoot, of/hoe die makelaar profijt kan hebben van tweespalt tussen jullie beiden. Misschien heeft hij wel een zakelijk motief om jullie beiden uit die kamers te krijgen?
-
En hiermee kun je dus geen kant op. Dat telefoonnummer kan die huisgenoot van iedereen hebben gekregen. Misschien wel van je beste vriend, een stapmaatje, noem maar op...Huizebloem schreef:Ik vermoed
Ik zou ook niet goed weten wat je nu wil bereiken, naar de makelaar toe, en op dit forum. Wil je soms een megaschadevergoeding indienen vanwege geleden psychische schade of zoiets?
Daarbij, je was er al op geattendeerd dat je die post niet bij de makelaar af mocht geven, en nadat hij met de noorderzon was vertrokken, doe je dat nog een keer...
Laatst gewijzigd door witte angora op 09 feb 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik hoef geen schadevergoeding of iets dergelijks. Ik wil alleen weten of dit mag. Deze makelaar is al niet heel netjes dus het zal me niets verbazen. Stel, hij heeft mijn nummer gegeven....mag dat? Deze huisgenoot kent verder geen enkele vriend van mij dus het lijkt me sterk dat hij het van een ander dan van mijn makelaar heeft.witte angora schreef:
En hiermee kun je dus geen kant op. Ik zou ook niet goed weten wat je nu wil bereiken, naar de makelaar toe, en op dit forum. Wil je soms een megaschadevergoeding indienen vanwege geleden psychische schade of zoiets? Dat telefoonnummer kan die huisgenoot van iedereen hebben gekregen. Misschien wel van je beste vriend, een stapmaatje, noem maar op...
De makelaar kan ook ter goeder trouw hebben gehandeld? Immers, bij normaal verkeer tussen huisgenoten, is het hebben van elkaars mobiele nummers vrij normaal. Misschien heeft hij je nummer al veel eerder gegeven, ruim voordat dit allemaal ontplofte?Huizebloem schreef:Ik hoef geen schadevergoeding of iets dergelijks. Ik wil alleen weten of dit mag. Deze makelaar is al niet heel netjes dus het zal me niets verbazen. Stel, hij heeft mijn nummer gegeven....mag dat? Deze huisgenoot kent verder geen enkele vriend van mij dus het lijkt me sterk dat hij het van een ander dan van mijn makelaar heeft.witte angora schreef:
En hiermee kun je dus geen kant op. Ik zou ook niet goed weten wat je nu wil bereiken, naar de makelaar toe, en op dit forum. Wil je soms een megaschadevergoeding indienen vanwege geleden psychische schade of zoiets? Dat telefoonnummer kan die huisgenoot van iedereen hebben gekregen. Misschien wel van je beste vriend, een stapmaatje, noem maar op...
-
U weet niet of en zo ja, wanneer de makelaar uw nummer aan uw huisgenoot heeft gegeven.
U kunt hier helemaal niks mee.
Of het mag?
Tja, het ideetje van de makelaar met de post mocht ook niet.
Dit zal ook wel niet mogen.
Maar er zullen wel regeltjes zijn waarop hij zich kan beroepen, bijvoorbeeld dat het een noodgeval was.
En ik zou zo zeggen dat een huisgenoot die mijn post naar een ander brengt wel een noodgeval is.
Ik zou zeggen, zet u er over heen.
U kunt hier helemaal niks mee.
Of het mag?
Tja, het ideetje van de makelaar met de post mocht ook niet.
Dit zal ook wel niet mogen.
Maar er zullen wel regeltjes zijn waarop hij zich kan beroepen, bijvoorbeeld dat het een noodgeval was.
En ik zou zo zeggen dat een huisgenoot die mijn post naar een ander brengt wel een noodgeval is.
Ik zou zeggen, zet u er over heen.
-
Als deze jongen mij niet had bedreigt met een koksmes, dan zou ik mij eroverheen zetten ja. Lekker makkelijk praten zo.VioletPrue schreef: Ik zou zeggen, zet u er over heen.
Laat ik de vraag wat concreter stellen, misschien komt er dan een normaal antwoord waar ik WEL wat aan heb. Mag een makelaar, zonder (schriftelijke) toestemming van mijn kant, mijn gegevens verstrekken aan derden? Ja of nee?
Maar je kan je vraag zo concreet stellen als je wil,je hebt totaal geen bewijs dat de makelaar dit gedaan heeft.Huizebloem schreef:Als deze jongen mij niet had bedreigt met een koksmes, dan zou ik mij eroverheen zetten ja. Lekker makkelijk praten zo.VioletPrue schreef: Ik zou zeggen, zet u er over heen.
Laat ik de vraag wat concreter stellen, misschien komt er dan een normaal antwoord waar ik WEL wat aan heb. Mag een makelaar, zonder (schriftelijke) toestemming van mijn kant, mijn gegevens verstrekken aan derden? Ja of nee?
Dus jouw vraag of hij dat mag is op dit moment totaal niet relevant doordat je geen bewijs hebt dat hij dat gedaan heeft.
Je maakt je zo druk om dat gegeven van gegevens maar niet dat iemand je bedreigd lijkt het want ik zou toch eerst aangifte doen van bedreiging bij de politie en daarna gaan uitzoeken wie dat adres heeft gegeven.