LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaardij Zeeven Groningen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Lenoortje

Makelaardij Zeeven Groningen

Ongelezen bericht door Lenoortje »

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuwe woning. Via Funda hadden we bij Makelaardij Zeeven een leuke appartement gezien. Ik had op deze woning gereageerd en kreeg vervolgens een mail van ze terug, dat ik me moest inschrijven bij hen op de site. Terwijl ik het kopje inschrijfprocedure lees op hun site, kom ik het volgende tegen:

- bruto maandinkomen van minimaal € 1.750,- als u zich alleen inschrijft.
- Als u samen gaat wonen geldt een gezamenlijk minimum bruto maandinkomen van € 2.500,-.
- minimum leeftijd 18 jaar
- nederlandse nationaliteit of verblijfsvergunning
- minimaal een jaarcontract bij een werkgever op het moment dat het huurcontract ingaat.
- Phd studenten komen kunnen zich ook inschrijven als ze aan de bovenstaande voorwaarden voldoen.

Mijn vriend heeft een vast inkomen. Ik helaas niet, aangezien ik in het onderwijs inval. Het bedrag voor het appartement was 700 euro in de maand. Dit zouden we makkelijk kunnen betalen, ongeacht mijn onstabiele inkomsten.

Ik besloot om even te bellen om te vragen of ze iets voor ons kon betekenen. Ik kreeg een, niet al te vrolijke, vrouw aan de lijn en vroeg ernaar. Ze kwam heel bot en kortaf over.
En waar het uiteindelijk op neer kwam, waarom zou ze moeite doen voor ons als wij niet aan het inkomsten-plaatje konden voldoen, voor ons liever andere mensen. Zonder doei te zeggen hing ze gewoon op!

Ik wist van te voren dat we niet aan het inkomsten-plaatje voldoen. Maar we zouden makkelijk de huur kunnen betalen. Ik vind dit zo'n waardeloze en slechte service!

sjohie

Re: Makelaardij Zeeven Groningen

Ongelezen bericht door sjohie »

Lenoortje schreef:Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een nieuwe woning. Via Funda hadden we bij Makelaardij Zeeven een leuke appartement gezien. Ik had op deze woning gereageerd en kreeg vervolgens een mail van ze terug, dat ik me moest inschrijven bij hen op de site. Terwijl ik het kopje inschrijfprocedure lees op hun site, kom ik het volgende tegen:

- bruto maandinkomen van minimaal € 1.750,- als u zich alleen inschrijft.
- Als u samen gaat wonen geldt een gezamenlijk minimum bruto maandinkomen van € 2.500,-.
- minimum leeftijd 18 jaar
- nederlandse nationaliteit of verblijfsvergunning
- minimaal een jaarcontract bij een werkgever op het moment dat het huurcontract ingaat.
- Phd studenten komen kunnen zich ook inschrijven als ze aan de bovenstaande voorwaarden voldoen.

Mijn vriend heeft een vast inkomen. Ik helaas niet, aangezien ik in het onderwijs inval. Het bedrag voor het appartement was 700 euro in de maand. Dit zouden we makkelijk kunnen betalen, ongeacht mijn onstabiele inkomsten.

Ik besloot om even te bellen om te vragen of ze iets voor ons kon betekenen. Ik kreeg een, niet al te vrolijke, vrouw aan de lijn en vroeg ernaar. Ze kwam heel bot en kortaf over.
En waar het uiteindelijk op neer kwam, waarom zou ze moeite doen voor ons als wij niet aan het inkomsten-plaatje konden voldoen, voor ons liever andere mensen. Zonder doei te zeggen hing ze gewoon op!

Ik wist van te voren dat we niet aan het inkomsten-plaatje voldoen. Maar we zouden makkelijk de huur kunnen betalen. Ik vind dit zo'n waardeloze en slechte service!
Moet je voorstellen dat je dit als secretaresse een aantal keren per dag aan moet horen, terwijl je weet dat er inderdaad genoeg gegadigden zijn die zonder gepiep, gemauw en gesmeek dit alles wel kunnen betalen. :wink:

Je weet de eisen, je voldoet er niet aan, en toch ga je in het huidige economische klimaat, waarin bedrijven het liefst alle risico's uitsluiten, met ze bellen?

Sorry hoor, maar ik vind dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent.

Klaas-Jan

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Even een constructieve bijdrage: ik heb ooit een zogenaamd te duur appartement gehuurd en heb dat voor elkaar gekregen door een bankgarantie af te geven. Er stond een aantal maanden huur op een geblokkeerde rekening waar alleen de verhuurder aanspraak op kon maken als ik in gebreke zou blijven.
Succes.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Even een constructieve bijdrage: ik heb ooit een zogenaamd te duur appartement gehuurd en heb dat voor elkaar gekregen door een bankgarantie af te geven. Er stond een aantal maanden huur op een geblokkeerde rekening waar alleen de verhuurder aanspraak op kon maken als ik in gebreke zou blijven.
Succes.
Dit is de oplossing die ondernemers zonder een inkomen uit loon gebruiken om toch te kunnen huren. De huur moet je toch betalen dus ze betalen per half jaar vooruit of zoals gezegd met een bankgarantie.

Lenoortje

Ongelezen bericht door Lenoortje »

@ Sjohie: aan de ene kant is het natuurlijk logisch. Maar het houdt nu wel in dat mijn vriend en ik EN niets kunnen kopen EN niets kunnen huren.. Wat moeten we nu dan?
En vind de manier van handelen daar gewoon niet zo netjes.

@ Klaas-Jan en Sjoegel: dank je wel voor jullie tips.

Klaas-Jan

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo Lenoortje, fijn dat je nog even terugkoppelt. En 'spijkers op laag water zoeken' kan dus heel goed... Hou het postitief. Nogmaals succes.

Gesloten