LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaaronline.nl

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Ferry1972

Makelaaronline.nl

Ongelezen bericht door Ferry1972 »

Graag zou ik willen weten of er een gat in de markt is voor nog een huizensite,
Maar dan alleen voor particulieren.

Waar alleen particulieren hun huis kunnen verkopen en verhuren.

Ik lees veel over makelaars sites maar voor particulieren is er alleen marktplaats en Jaap.nl
Maar hier is ook veel onvrede over.

Graag zou ik willen horen wat jullie dan wel graag zouden willen zien.

Dus graag tips& tricks voor een nieuwe makelaars site..

crazyme

Re: Makelaaronline.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Maak dan een jaap.nl maar dan zonder de onvrede.

Wanneer het een succes wordt kom ik wel voor de rechten :mrgreen:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Balen, :( crazyme was me net voor met dit gouden idee.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

En sluit vooraf een hele goede verzekering af. Je gaat namelijk onwetende particulieren huizen laten verkopen aan onwetende particulieren. Dat is vragen om problemen. Zowel verkoper als koper begeven zich dan op een markt waar ze niet in thuis zijn en de juridische en financiële gevolgen niet van te overzien zijn.

Ferry1972

Ongelezen bericht door Ferry1972 »

Mensen verkopen toch ook wel een huis op marktplaats...?
De notaris / aankoopmakelaar ...en de hypotheek verstrekker doen toch de rest...?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap de vraag niet helemaal. Als je het hebt over een gat in de markt, betekent het dus dat er weer iemand iets met die markt doet om te bemiddelen tussen particulieren. Klinkt een beetje als, uhmmm, makelaar.... Als je pure p2p transacties wilt doen moet je gewoon alles zelf doen. Daar moet je niets tussen gaan zetten.

marcel75

Ferry,
De verkoop van een woning via martkplaats gebeurt inderdaad. Met alle gevolgen van dien op het juridische vlak. Zowel koper als verkoper weet vaak niet wat er exact afgesproken is, wat de gevolgen zijn van de gesloten koop en wat gedaan moet worden als er toch iets mis is.

De notaris kan niets voor je betekenen als het gaat om onbekende gebreken, het niet-nakomen verplichtingen, de beoordelen van de staat van de woning etc. De notaris kan alleen de al gesloten overeenkomst op papier vastleggen. Dan zijn de onderhandelingen dus al geweest en het leed vaak al geschiedt.

Van TS begrijp ik dat hij ook een aankoopmakelaars van dienst wenst te zijn, maar p2p-transacties wel hebben.

marcel75

spammerdespam....

Gesloten