LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MFA

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
1958Maria

MFA

Ongelezen bericht door 1958Maria »

Twee jaar geleden heb ik contact gehad met een makelaar, hij heeft gezorgd voor een huurhuis voor mij, met mij is niet van te voren afgesproken hoe dit in zijn werk ging.Ik kon een huis huren voor 6 mnd. ondertussen kon ik verders kijken. Na overleg met een ander bleek dat ik geen huurcontract heb getekend maar een koopcontract. Ik moest hier onderuit, want wilde dat huis niet kopen. Hierin ben ik niet geslaagd, i.v.m. laksheid van tussenpersoon en moest 10% van de aankoopwaarde betalen.Later kreeg ik dit weer terug.

Nu na 2 jaar kreeg ik een faktuur van deze makelaar, ik vond hem veel te hoog en vroeg om uitleg. Deze kreeg ik niet echt. Ik zag dat de makelaar mijn handtekening had gescand en verkleind op de opdracht voor zoeken naar een woning. Dit heb ik aangekaart bij hem. Meneer werd boos en heb erna niets meer vernomen tot nu.

Ik kreeg het advies van de politie naar het Juridisch loket te gaan, dit heb ik gedaan, daar gaven ze me het advies een verweerschrift in te dienen. Dit heb ik ook gedaan.Erna niets redelijks meer vernomen.

Nu heb ik weer een faktuur van hem, met erachter een incassobureau erop, dit bureau staat op hetzelfde adres als van de makelaar. Ik ben bij de politie geweest voor aangifte van valsheid in geschrifte. Vandaag hoop ik meer te horen van hen. Omdat de brief inzake valsheid in geschrifte, die ik van hen had gekregen niet juist was, dus weet nog niet of hen er wat mee gaan doen, wat betreft vervolging ja of nee......

Nu heb ik een advokaat in de hand genomen, want ik voel me bedrogen door hem.

Bij de laatste brief van het incassobedrijf kreeg ik de melding: binnen 2 dgn. betalen anders volgen er gerechtelijke sancties.

M.a.w. beslag legging op mijn inkomsten/inboedel e.d.

Ik weet nu niet precies wat nu het beste is te doen. Ik vrees dat de Justitie niet gaat vervolgen. En dat ik uiteindelijk betalen moet.
Wie heeft advies voor mij..........Deze makelaar is niet ingeschreven bij het NVM

marcel75

Re: MFA

Ongelezen bericht door marcel75 »

Niet meteen bang zijn voor beslagleggen. Een incassobureau kan dat helemaal niet. Ze roepen het wel, maar alleen een gerechtsdeurwaarder kan dat nadat een rechter zich er over gebogen heeft. Als hij dus beslag wil leggen, moet hij een rechtszaak aanspannen. Laat hem maar komen dan!

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Je hebt reeds de juiste stappen ondernomen, aangifte gedaan en een advocaat in de hand genomen.

De kosten zijn niet toevallig voor diensten die jij wel hebt geaccepteerd maar nooit voor hebt getekend? Maw, nooit mondeling akkoord gegeven en nu 'lastig' doen? Zo niet geef ik je groot gelijk met aangifte e.d. :)

1958Maria

Ongelezen bericht door 1958Maria »

Jammer genoeg heeft de Justitie de zaak geseponeerd en gaan ze de makelaar niet vervolgen met reden geen genoeg bewijs, de originele opdracht welke ik nooit gezien en of getekend/besproken heb is er niet, mij wordt door makelaar verweten dat ik de opdracht zelf kwijt ben ja,ja????

De makelaar gebruikt nu het getekende koopcontract als bewijs, als zijnde dat ie werkzaamheden voor me heeft verricht. En weet niet of dat zomaar kan.....mijn advocaat zegt dat ik hierin nu zwak sta...????En ja hij heeft wel wat voor me gedaan, maar niet zoveel als de nota beweerd.

Verders beweerd hij dat ik 2 jaar niet te vinden was, ook een jaja????hij heeft altijd mijn nog steeds geldige emailadres in bezit..hoezo spoorloos verdwenen.

Ik mag een klacht indienen tegen het besluit van de Justitie, maar als ik nu al weet dat ze de originele opdracht nodig hebben, die er niet is, wat bereik ik dan met een klacht? Ik vrees ook dat als ik verders ga met de zaak, dat ik alle onkosten van het gerecht op me nek krijg, aangezien het er vals gespeeld wordt.

Wat nu?

Gesloten