LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "na 15 jaar"huren,veilig kopen(kleurrijk wonen/leerdam

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ricardo.w

"na 15 jaar"huren,veilig kopen(kleurrijk wonen/leerdam

Ongelezen bericht door ricardo.w »

8) Ja, ook wij waren blij om na 15 jaar een aanbod te krijgen vorig jaar,om onze woning(zonder grond) te kunnen kopen,via deze constructie,zodat ook wij het konde betalen.Deed alles aan de binnenkant zelf, maar ach,dan ook de buitenkant.Taxateurs melden,goede staat..maar dom,zelf een exper in moeten schakelen,nu een jaar later blijkt dat ze de verrotte deurposten dicht kitten, en daar weer overheen schilderen.De deur begon te klemmen,en er viel een gat in,wat na betere controle bleek, een totale verotte deur dorpel, en van binnen,naar buiten..Oei, dat is niet even schilderen, even de foto's gemaild naar kleurrijk wonen, en vragen,of zij nog iets konden betekenen(jolanda van m.) destijds onze verkoopster, gemaild,+kleur.r.wo..1.5week,later gebeld, ja, sorry, wel gelezen, maar druk..kan, vakantie geweest.en ?, sorry, hadden jullie zelf moeten zien, of een expert.Ja, ik heb het huis nog nooit hoeven schilderen,dus heb het nooit geweten...jammer..dus mensen let op!! bij het kopen van je huurwoning, later heb je bij sommige woningcorporaties na het tekenen, gewoon pech, dat ze in 15 jaar 2xschilderen, zie je nu terug..jammer.. :roll: ze moesten zich :oops: :oops: o.ja ze zou nog een bericht mailen..ben benieuwd..

Emmy75

Re: "na 15 jaar"huren,veilig kopen(kleurrijk wonen/leerdam

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja netjes is anders natuurlijk.
Ik zal nu wel wat kort door de bocht redeneren. Als je een huis koopt welke je voorheen gehuurd hebt en al 15 jaar in dat huis woont, zou je mogen verwachten dat je als geen ander weet hoe de staat van de woning is. Bovendien heb je in de beslissingsfase uitgebreid de tijd gehad om alles te inspecteren. Wat ik bedoel is dat je in zo'n situatie veel beter weet / kunt weten wat de staat van de woning is ten opzichte van alle huizenkopers die een woning na een of enkele bezichtigingen van een kwartiertje.

maar goed je zou natuurlijk altijd eens kunnen informeren bij een juridisch loket of er mogelijkheden zijn.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Maak je geen illusies Ricardo, als eigen woning bezitter kom jij wel voor hetere vuren te staan.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien u na de aankoop verborgen gebreken constateert kunt u de verkopende partij hierop aanspreken en de schade alsnog op deze verhalen tot vijf jaren na datum aankoop.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Chanmaster schreef:Indien u na de aankoop verborgen gebreken constateert kunt u de verkopende partij hierop aanspreken en de schade alsnog op deze verhalen tot vijf jaren na datum aankoop.
tja normaal gesproken kan dat maar net wat emmy75 zegt,ze wonen er al 15 jaar ,of je dan van verborgen gebreken kunt spreken :?:

ricardo.w

ja, dat zei de woning stichting ook, maar als je niet het dak op hoeft,weet je niet hoe het daar is,of je moet natte plekken zien.Dit hadden ze zo goed oppervlakkig dicht gekit/smeerd, daj je het pas zag als je er iets op drukt...pats val je gelijk in een sponzige natte hout massa..als dat weg is zie je pas hoe erg het er onder is..had ik maar zo'n bouwkundige exper moeten inschakelen..maar daar heb ik niet aan gedacht..ik dacht da de taxateur die netjes meld dat de kozijnen goed zijn,dit ook zou zien..had ik liever gehad dat dat helemaal niet in het rapport had gestaan..maar ja..ik heb das rechtsbijstand, maar mijn tussenpersoon meld dat er weinig kans van winnen is.. dus waarschuw ik hier iedereen maar mee..en trek er je les uit..had ik dus er niet in gewoond, had ik wel recht van spreken...(in de rest van de buurt zal er op korte termijn bij de huurwoningen (2012?)groot onderhoud moeten worden uitgevoerd,want het is bij meerdere in deze staat(scheuren in het hout/lekkage)...jammer voor mij... :cry: :) :)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ Ricardo,

Het komt heel vaak voor dat huurwoningen door de woningstichting te koop worden aangeboden vlak voor een grote renovatie.

Inderdaad een goede waarschuwing om zelf een expert in te schakelen.

Chanmaster

U zou inderdaad een expert kunnen inschakelen alvorens te kopen. Ook al woonde u reeds 15 jaren in de woning dan nog is de aansprakelijkheid regeling pas van kracht tijdens en na de koop/verkoop en duurt de eerstvolgende vijf jaren voort.

Fiesiekus

We praten hier over een verrotte deurdorpel. Ik weet niet wat je onder woongenot verstaat, maar een verrotte deurdorpel staat niet direct je woongenot in de weg.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chanmaster schreef:U zou inderdaad een expert kunnen inschakelen alvorens te kopen. Ook al woonde u reeds 15 jaren in de woning dan nog is de aansprakelijkheid regeling pas van kracht tijdens en na de koop/verkoop en duurt de eerstvolgende vijf jaren voort.

Ja daaaaag, wat een kuladvies zeg. Je hebt ook een onderzoeksplicht, jij als zogenaamd juridisch adviseur zou dat toch moeten weten. Of ben je zo'n hobby adviseur?

Fiesiekus

De kosten voor het vervangen van zo'n drempel zijn lager dan het 1/2 uurs tarief van een jurist.
Kunnen we het ook over zinnige problemen hebben?

ricardo.w

Fiesiekus schreef:De kosten voor het vervangen van zo'n drempel zijn lager dan het 1/2 uurs tarief van een jurist.
Kunnen we het ook over zinnige problemen hebben?
"sorry hoor!, ik wist niet dat ik problemen onder de 1000,-euro hier niet bespreekbaar mocht maken, omdat dit voor sommige een schijntje is..het is dus de staander, en onderdorpel, die weggerot zijn. En de vraag is of ze dit zo maar kunnen doen!, niet wat het kost om te repareren..het is jammer dat de foto uploaden niet lukt, bestand is te groot, maar dan zie je mijn belemmering, hij klemt, en de post beweegt helemaal, dus ook het raampje ernaast ook.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een verrotte dorpel is typisch iets wat je zelf makkelijk had kunnen onderzoeken en wat onder de eigen onderzoeksplicht valt. Zowel als nieuwe koper als als bewoner-koper.

Bovendien heb je na 15 jaar bewoning als bewoner waarschijnlijk meer kennis van de woning dan de woningbouwvereniging, voor wie dit maar een van de vele woningen is. En waarbij het nog maar de vraag is of het onderhoudsbedrijf überhaupt aan de woningbouwvereniging van iedere woning gespecificeerd doorgeeft wat er allemaal mis is.

Chanmaster

Bij het kopen van uw woning heeft de hypotheekverstrekker zeker garanties bedongen. Lees deze na op vermeldingen hierover en in hoeverre de verkopende partij aansprakelijk te stellen is.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster schreef:Bij het kopen van uw woning heeft de hypotheekverstrekker zeker garanties bedongen. Lees deze na op vermeldingen hierover en in hoeverre de verkopende partij aansprakelijk te stellen is.

Dat doet de hyptheekverstrekker meestal VOOR de hypotheek verstrekt wordt in de vorm van een taxatierapport en in sommige gevallen een bouwkundig rapport.

Chanmaster

Puma ik constateer dat jij je enorm uitslooft, mijn waardering daar voor maar hoelang je ook schrijft, laat staan wat je schrijft, ik zal het nimmer lezen.

Gesloten