LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet tevreden over aankoopmakelaar
niet tevreden over aankoopmakelaar
ik zit met een probleem..
Ik zit met een probleem en heb advies nodig
Ik ben verliefd op een huis.
heb al een bod gedaan, maar ben totaaaaal niet tevreden met de aankoopmakelaar! ( ik heb er geen geld voor betaald) alle 4 de bezichtigingen kwam deze meneer gewoon opdagen)
heb zelf tijdelijk een studie makelaardij gestudeert en heb geleerd:
dat je je bod per mail moet bevestigen, dat hij belt dat het bod is doorgegeven, Vervolgens een grove en ruime indicatie v aantal dagrn geven dat er uitslag/ reactie komt!
Van mijn aankoopmakelaar hoor ik totaal niets! AL 6 DAGEN! en daar baal ik verschikkelijk van als ik de verhalen om me heen hoor waarin mensen echt tevreden zijn en hun makelaars het gevoel geven dat ze het beste met je voor hebben.
Wat kan ik hiermee? liefs!
heb al een bod gedaan, maar ben totaaaaal niet tevreden met de aankoopmakelaar! ( ik heb er geen geld voor betaald) alle 4 de bezichtigingen kwam deze meneer gewoon opdagen)
dat je je bod per mail moet bevestigen, dat hij belt dat het bod is doorgegeven, Vervolgens een grove en ruime indicatie v aantal dagrn geven dat er uitslag/ reactie komt!
Van mijn aankoopmakelaar hoor ik totaal niets! AL 6 DAGEN! en daar baal ik verschikkelijk van als ik de verhalen om me heen hoor waarin mensen echt tevreden zijn en hun makelaars het gevoel geven dat ze het beste met je voor hebben.
Re: niet tevreden over aankoopmakelaar
Ik snap het niet. Wat bedoelt u met "ik heb er geen geld voor betaald alle 4 de bezichtigingen kwam deze meneer gewoon opdagen"?mariel2 schreef:ik zit met een probleem..
En waarom zou u uberhaubt een aankoopmakelaar inschakelen terwijl u "zelf een een studie makelaardij gestudeert (sic!) heeft"?
En het is niet bij je opgekomen om zelf even te bellen?
Pffff........
Pffff........
ik ben 21 jaar,
de studie heb ik 3 maanden gevolgt, dus ik weet alleen de werkwijze..
het is mijn eerste huis van mijn duurverdiende centjes.. ik vindhet een hele stap en door dit gehele gebeuren ga ik ontzettend twijfelen of het wel zo moet wezen dat ik de stap moet wagen..
ik bedoel met een gratis makelaar.. dat ik het bod bij de makelaar heb gedaan die 4 keer bij de bezichtiging was..
ik heb geen makelaar ingeschakeld om voor mij te zoeken, te helpen, te onderhandelen en te begeleiden.. daar heb ik het geld niet voor om heel eerlijk te zijn..
de studie heb ik 3 maanden gevolgt, dus ik weet alleen de werkwijze..
het is mijn eerste huis van mijn duurverdiende centjes.. ik vindhet een hele stap en door dit gehele gebeuren ga ik ontzettend twijfelen of het wel zo moet wezen dat ik de stap moet wagen..
ik bedoel met een gratis makelaar.. dat ik het bod bij de makelaar heb gedaan die 4 keer bij de bezichtiging was..
ik heb geen makelaar ingeschakeld om voor mij te zoeken, te helpen, te onderhandelen en te begeleiden.. daar heb ik het geld niet voor om heel eerlijk te zijn..
Nu ben ik nog meer in de war. Dus je hebt geen makelaar ingeschakeld om voor je te zoeken, te helpen, te onderhandelen en te begeleiden.. maar toch heb je een aankoopmakelaar. En die kwam zomaar 4 keer gratis op bezoek bij een bezichtiging?
Door wie wordt de beste man dan betaald?
Wat betreft onzekerheid.... dat hoort er een beetje bij. Het is een grote stap en dat is natuurlijk spannend.
Door wie wordt de beste man dan betaald?
Wat betreft onzekerheid.... dat hoort er een beetje bij. Het is een grote stap en dat is natuurlijk spannend.
ik ben zelf op funda gaan kijken.. vond een huis qua foto's mooi, op funda word bij elk huis een makelaar genoemd(kantoor), daar bel je mee, er word een afspraak gemaakt met iemand op een tijd, die man/vrouw komt opdagen op afgesproken tijd, schud je een hand, opend de deur.. en laat je het huis bezichtigen..
met die meneer heb ik 4x een afspraak gemaakt om te bezichtigen.
na de 5e keer ben ik in het huis dat te koop stond gaan zitten met die meneer met een kop koffie en heb hem mijn bod voorgelegd.
Vervolgens heb ik nu al 7 dagen niets van hem gehoord.
voor de verkopende partij is hij dus de verkoopmakelaar, tegen mij noemde hij zichzelf aankoopmakelaar.. ( als je een makelaar alleen aankoop makelaar mag noemen als je hem betaald om voor je huizen te zoeken, hij gaat standaard met je mee naar alle woningen en hij begeleid je met bieden enz. dan is mijn makelaar die zichzelf aankoop makelaar noemt, geen aankoopmakelaar)
maar wat mijn vraag was.. kan ik tegen hem zeggen:
-Meneer ik mag u niet erg graag ik wil graag met een ander persoon van jou kantoor( die op funda naast het huisplaatje staat beschreven) onderhandelen?
- heeft dit nadelen voor mijn bod?
- gaat het kantoor dan moeilijk doen en zeggen dat ik hoger moet bieden enz?
na de 5e keer ben ik in het huis dat te koop stond gaan zitten met die meneer met een kop koffie en heb hem mijn bod voorgelegd.
voor de verkopende partij is hij dus de verkoopmakelaar, tegen mij noemde hij zichzelf aankoopmakelaar.. ( als je een makelaar alleen aankoop makelaar mag noemen als je hem betaald om voor je huizen te zoeken, hij gaat standaard met je mee naar alle woningen en hij begeleid je met bieden enz. dan is mijn makelaar die zichzelf aankoop makelaar noemt, geen aankoopmakelaar)
-Meneer ik mag u niet erg graag ik wil graag met een ander persoon van jou kantoor( die op funda naast het huisplaatje staat beschreven) onderhandelen?
mariel2 schreef:ik ben zelf op funda gaan kijken.. vond een huis qua foto's mooi, op funda word bij elk huis een makelaar genoemd(kantoor), daar bel je mee, er word een afspraak gemaakt met iemand op een tijd, die man/vrouw komt opdagen op afgesproken tijd, schud je een hand, opend de deur.. en laat je het huis bezichtigen..
Wat een lulhannes, die kerel.
Nee, natuurlijk is hij geen aankoopmakelaar. Hij is duidelijk de verkoopmakelaar. En hij speelt een spelletje met je. Waarschijnlijk hoopt hij een beter bod binnen te krijgen, en houdt jou zo lang mogelijk aan het lijntje.
Mijn advies:
1) Wees niet verliefd op dit huis, dat vertroebelt je beeld. Bekijk het puur zakelijk. Als je dit huis niet kunt kopen, dan komen er heus wel weer andere huizen op je pad die net zo leuk zijn.
2) Het gedrag van deze makelaar is onacceptabel. Ik zou proberen iemand anders van het kantoor te spreken te krijgen en vragen of dit de normale gang van zaken is bij hen.
3) Heb je duidelijk aangegeven tot wanneer je bod geldig is? Wanneer je een bod doet, altijd aangeven dat het X dagen geldig is. Bijvoorbeeld 2 dagen. Op die manier voorkom je dat een makelaar je zo aan het lijntje houdt.
4) Ik weet dat het een investering is, maar in jouw geval zou ik toch overwegen een eigen aankoopmakelaar in te huren.
5) Eis een onafhankelijke technische keuring. Vroeger was dit de normaalste zaak van de wereld, maar tegenwoordig lijken veel mensen deze stap over te slaan wanneer ze een huis kopen.
Dus hun verkoopmakelaar is jouw aankoopmakelaar?
Dat werkt toch niet? Hij kan niet beide volledig ter dienste zijn.
Hij kan zo nooit een eerlijk advies geven (zowel aan jouw als aan de verkopers).
Je hebt zo absoluut geen onderhandelingspositie meer.
Dat werkt toch niet? Hij kan niet beide volledig ter dienste zijn.
Hij kan zo nooit een eerlijk advies geven (zowel aan jouw als aan de verkopers).
Je hebt zo absoluut geen onderhandelingspositie meer.
Dit klopt dus alle 5! Nog een punt toevoegen: neem bij de bezichtigingen iemand mee die bekend is met (oude) huizen, verbouwen en bouwwerken. Die kan gericht kijken wat er mankeert, wat de mogelijkheden zijn als de oude meuk is weggesloopt en wat de inschatting is voor eventuele onderhandelingen.CSM schreef:Mijn advies:
1) Wees niet verliefd op dit huis, dat vertroebelt je beeld. Bekijk het puur zakelijk. Als je dit huis niet kunt kopen, dan komen er heus wel weer andere huizen op je pad die net zo leuk zijn.
2) Het gedrag van deze makelaar is onacceptabel. Ik zou proberen iemand anders van het kantoor te spreken te krijgen en vragen of dit de normale gang van zaken is bij hen.
3) Heb je duidelijk aangegeven tot wanneer je bod geldig is? Wanneer je een bod doet, altijd aangeven dat het X dagen geldig is. Bijvoorbeeld 2 dagen. Op die manier voorkom je dat een makelaar je zo aan het lijntje houdt.
4) Ik weet dat het een investering is, maar in jouw geval zou ik toch overwegen een eigen aankoopmakelaar in te huren.
5) Eis een onafhankelijke technische keuring. Vroeger was dit de normaalste zaak van de wereld, maar tegenwoordig lijken veel mensen deze stap over te slaan wanneer ze een huis kopen.
Heb je een funda-linkje naar het huis?
CSM schreef: Wat een lulhannes, die kerel.
Vraag 'm of ie als aankoopmakelaar de onderhandelingen met de verkoopmakelaar wil voeren. Wil z'n snuffert wel eens zien....CSM schreef: Nee, natuurlijk is hij geen aankoopmakelaar. Hij is duidelijk de verkoopmakelaar. En hij speelt een spelletje met je. Waarschijnlijk hoopt hij een beter bod binnen te krijgen, en houdt jou zo lang mogelijk aan het lijntje.