LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet tevreden over makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
juf
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:28

niet tevreden over makelaar

Ongelezen bericht door juf »

help, help.

sinds 6 weken staat ons huis te koop en wij zijn niet tevreden over onze makelaar.

hij gaf ons geen goed advies over de vraagprijs en stonden in een veel te hoge catogorie ingedeeld op funda. dit moesten wij hem zelf melden.

er waren tot nu toe drie geintresseerde. bij de eerste die kwam bezichtigen wisten wij niet dat zij kwamen (dit hoorde ik van de overbuurvrouw) wij hebben daarna de makelaar gebeld. hij erkende zijn fout en verzekerde ons dat het niet meer zou gebeuren.
daarna hoorde wij 2 weken niets van hem. toen wij hem belde waren er een paar folders gedownload maar niets concreet.

van de tweede bezichtiging waren wij op de hoogte, helaas kwam daar niets uit.

vorige week werden we ineens gebeld met de mededeling "het gaat niet door" toen wij vroegen wat niet schrok de makelaar en vroeg of wij het weer niet wisten dat er een bezichtiging was. nee dus....

er moest iets veranderd worden, helaas ging de makelaar eerst 5 dagen weg daarna zou hij ons meteen bellen. na de 5 dagen hebben we 1 dag gewacht en nog een. de derde dag besloten we zelf te bellen.
of we strakswillen terugbellen. natuurlijk hebbenwij dat gedaan, maar helaas meneer was niet aanwezig. hij zou terugbellen. ondertussen is het laat in de avond en is er nog steeds niet teruggebelt.

ik heb geen idee meer wat ik met deze makelaar moet. eigenlijk wil ik niet verder gaan met hem. waarschijnlijk gaat hij dan wel de gemaakte kosten in rekening brengen (foto's/funda/enz) terwijl ik het idee heb dat hij alleen maar kopers heeft weggejaagd! :(
wie kan ons vertellen wat wij het beste kunnen doen????

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: niet tevreden over makelaar

Ongelezen bericht door Xpert »

Je kan de makelaar een schriftelijk bericht zenden dat je met handelswijze van zijn kantoor niet tevreden bent. Je dient hem de gelegenheidheid te geven, bijvoorbeeld 14 dagen, dat jij van hem een schriftelijke reaktie wenst met de aanpassingen welke gedaan zijn binnen zijn organisatie zodat de genoemde oorzaken niet meer voorkomen. Communicatie is een van die dingen die goed geregeld dienen te zijn. Het is erg frusterend als je geen reaktie krijgt op jouw verzoeken/telefoontjes.

Wanneer je de opdracht wil intrekken dan kan dat gewoon. Wel mag de makelaar de gemaakte kosten doorberekenen. Onlangs is er echter een convenant gesloten dat een makelaar geen intrekkingskosten meer in rekening mag brengen tenzij dit vooraf en duidelijk gecommuniceerd is naar de klant. Je kan je beroepen op het niet naleven van de gedragregels van de NVM en dat de makleaar ernstig tekort schiet in zijn handelingen/werkwijze die je normaliter van een NVM makelaar mag verwachten.

Laat zonodig de makelaar vooraf een opgave verstrekken wat je kosten zijn alvorens je een besluit zou nemen de opdracht in te trekken.
Je kan deze in rekening gebrachte kosten dan eerst inzien en laten toetsen naar de redelijkheid van deze kosten.

Succes.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: niet tevreden over makelaar

Ongelezen bericht door NAK »

hij gaf ons geen goed advies over de vraagprijs en stonden in een veel te hoge catogorie ingedeeld op funda.
Als je dit wist, waarom ben je dan toch met die makelaar verder gegaan .

Als ik in jullie schoenen stond dan stuurde ik hem een mail én een aangetekende brief waarin ik onomwonden aan zou geven dat ik van van zijn diensten geen gebruik meer zou maken.
En hij vanwege de wanprestatie ook geen onkosten vergoeding hoeft te verwachten.

Laat maar duidelijk zien dat jij nog steeds de baas bent over je huis.


Succes

Gesloten