LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] No nonsens
Re: No nonsens
De vraag is of hij de ontbinding in gang gezet heeft, of u heeft geadviseerd te stoppen, en hoe dit op papier is vastgelegd. Is de makelaar aangesloten bij iets als de nvm of iets dergelijks? Mogelijk kunt u hier antwoord krijgen op uw vraag.
Niet meer dan redelijk wanneer U advertentiekosten betaald die gemaakt zijn.
De makelaar is de initiator voor de ontbinding, van mij hoeft het niet aangezien ik geen haast heb. Het kan toch niet zo zijn dat hij iets wilt ontbinden en ik moet betalen?sjoegel schreef:Niet meer dan redelijk wanneer U advertentiekosten betaald die gemaakt zijn.
de makelaar wilt ontbinden. Op papier staat dat, als ik wil ontbinden/intrekken, de gemaakte kosten voor mijn rekening komen. Hij is lid van de NVMberndv schreef:De vraag is of hij de ontbinding in gang gezet heeft, of u heeft geadviseerd te stoppen, en hoe dit op papier is vastgelegd. Is de makelaar aangesloten bij iets als de nvm of iets dergelijks? Mogelijk kunt u hier antwoord krijgen op uw vraag.
De makelaar wil vast ontbinden omdat u geen haast heeft, en ik verwacht dat u de prijs ook niet heeft aangepast aan de markt de afgelopen drie jaar.HKlijnen schreef:de makelaar wilt ontbinden. Op papier staat dat, als ik wil ontbinden/intrekken, de gemaakte kosten voor mijn rekening komen. Hij is lid van de NVMberndv schreef:De vraag is of hij de ontbinding in gang gezet heeft, of u heeft geadviseerd te stoppen, en hoe dit op papier is vastgelegd. Is de makelaar aangesloten bij iets als de nvm of iets dergelijks? Mogelijk kunt u hier antwoord krijgen op uw vraag.
Voor de makelaar is het een onverkoopbaar object geworden. De makelaar wil verkopen, maar dat gaat bij uw huis niet. Voor beide partijen is er niets te halen. U verkoopt het huis niet, en de makelaar vangt geen provisie.
De makelaar brengt u overigens wel erg weinig kosten in rekening; er is een brochure gemaakt, rondleidingen zijn gegeven, wellicht onderhandelingen nav de rondleidingen gegeven, advertenties geplaatst etc. en dat alles voor €250,-.
Als ik u was zou ik daar niet lang over nadenken of moeilijk over doen, en gewoon afscheid nemen van elkaar. (en de rekening betalen vanzelfsprekend)
Wilt u het huis toch verkopen, kunt u altijd een andere makelaar inschakelen.
-
Heeft hij die kosten gemaakt?HKlijnen schreef:De makelaar is de initiator voor de ontbinding, van mij hoeft het niet aangezien ik geen haast heb. Het kan toch niet zo zijn dat hij iets wilt ontbinden en ik moet betalen?sjoegel schreef:Niet meer dan redelijk wanneer U advertentiekosten betaald die gemaakt zijn.
Ja.
Moet u die dus betalen?
Ja.
Het kan toch niet zo zijn dat iemand anders voor namens u gemaakte kosten op moet draaien, alleen omdat u niet wilt ontbinden?
Je wilt een advertentie in de krant zetten. "Te koop: 24-delige encyclopedie". Je betaald advertentiekosten aan de krant en de krant zet netjes de advertentie. Er bellen wel 2 of 3 mensen, maar uiteindelijk koopt niemand je encyclopedie. Ga je dan naar het kantoor van de krant toe om je geld terug te eisen??
Ik vind het heel redelijk van de makelaar. Die kosten zijn nou eenmaal gemaakt in een poging jouw huis te verkopen.
Ik vind het heel redelijk van de makelaar. Die kosten zijn nou eenmaal gemaakt in een poging jouw huis te verkopen.
Nee, je geeft iemand je encyclopedie om te verkopen, diegene kan die encyclopedie maar niet verkocht krijgen en brengt je de encyclopedie weer terug, met de melding dat diegene het niet gelukt is om te verkopen, maar hij wil wel graag zijn onkosten vergoed hebben.Auti-Mama schreef:Je wilt een advertentie in de krant zetten. "Te koop: 24-delige encyclopedie". Je betaald advertentiekosten aan de krant en de krant zet netjes de advertentie. Er bellen wel 2 of 3 mensen, maar uiteindelijk koopt niemand je encyclopedie. Ga je dan naar het kantoor van de krant toe om je geld terug te eisen??
Maar je begrijpt de vergelijking. die advertntiekosten zijn gemaakt en moeten dus betaald worden.berndv schreef:Nee, je geeft iemand je encyclopedie om te verkopen, diegene kan die encyclopedie maar niet verkocht krijgen en brengt je de encyclopedie weer terug, met de melding dat diegene het niet gelukt is om te verkopen, maar hij wil wel graag zijn onkosten vergoed hebben.Auti-Mama schreef:Je wilt een advertentie in de krant zetten. "Te koop: 24-delige encyclopedie". Je betaald advertentiekosten aan de krant en de krant zet netjes de advertentie. Er bellen wel 2 of 3 mensen, maar uiteindelijk koopt niemand je encyclopedie. Ga je dan naar het kantoor van de krant toe om je geld terug te eisen??
ach....'t is al opgelost zie ik.