Hoi,
Eind januari heb ik samen met mijn vriend een huis gekocht.
De oude eigenaren liggen in scheiding en hebben de verkoop goedgekeurd.
Er is een koopcontract opgezet en deze is na een paar kleine wijzigingen naar de verkopende partij verstuurd.
Alles was binnen één week geregeld en op 18 februari zijn we nog een tweede keer wezen kijken in het huis voor een bouwkundige keuring.
Onze financiering is ook al geregeld dus alles zou er goed uit moeten zien.
Alleen hebben we nog steeds geen getekend koopcontract ontvangen.
Onze aankoopmakelaar en onze bank heeft nu al een paar keer gebeld.
De man van het gescheiden echtpaar zit dwars door het getekende contract steeds te "vergeten".
We zijn nu gewoon al 1,5 maand verder en de bank heeft het getekende koopcontract nodig om de bankgarantie in orde te maken.
Gelukkig hebben we nog even de tijd omdat de overdracht pas in juni is.
Maar we worden constant aan het lijntje gehouden door de makelaar.
Ik wil nu gewoon definitief weten of we het huis wel of niet hebben.
Straks moeten we verlengen terwijl de financiering gewoon rond is, maar we niet verder kunnen door het ontbreken van een getekend koopcontract.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Bellen doen we nu al 1,5 maand lang zonder resultaat en ik ben nu eerdaags van plan om op dat kantoor te gaan zitten net zolang tot het geregeld is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nog steeds geen koopcontract
Re: Nog steeds geen koopcontract
En wat wil je bereiken door bij de makelaar te gaan zitten? Daarmee zal de verkoper nog niet tekenen. Je zult de verkoper moeten aanspreken en eventueel met een rechtszaak moeten gaan dreigen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je die wellicht inschakelen.
wat zou je bij die rechtzaak op moeten lossen?
er is geen koopcontract getekend, dat betekent dus dat er niet is verkocht.
je kunt iemand niet tot verkopen dwingen.
hooguit de verkopende makelaar (indien aanwezig) zou misschien dwang uit kunnen oefenen.
die heeft namelijk geld tegoed na de verkoop.
dat uitstellen bezorgt hem dus schade.
er is geen koopcontract getekend, dat betekent dus dat er niet is verkocht.
je kunt iemand niet tot verkopen dwingen.
hooguit de verkopende makelaar (indien aanwezig) zou misschien dwang uit kunnen oefenen.
die heeft namelijk geld tegoed na de verkoop.
dat uitstellen bezorgt hem dus schade.
In theorie is er een mondelinge overeenkomst.
Als ik dit Google zit de verkopende partij na het accepteren van een bod eraan vast.
Ze hebben het bod geaccepteerd en als bewijs is er een koopakte alleen deze is niet getekend.
Als ik dit Google zit de verkopende partij na het accepteren van een bod eraan vast.
Ze hebben het bod geaccepteerd en als bewijs is er een koopakte alleen deze is niet getekend.
Als je kunt aantonen dat er wilsovereenstemming over de belangrijkste punten is, kun je de rechter verzoeken de weigeraar te veroordelen om mee te werken.
Juist de verkopende makelaar kan geen dwang uitoefenen. Hoe zou die dat moeten doen dan? Die wil immers ook nog betaald krijgen!
Juist de verkopende makelaar kan geen dwang uitoefenen. Hoe zou die dat moeten doen dan? Die wil immers ook nog betaald krijgen!
Melissa,
Voor de koop van een woning is een schriftelijke koopovereenkomst tegenwoordig vereist om de koop tot stand te doen komen.
Voor de koop van een woning is een schriftelijke koopovereenkomst tegenwoordig vereist om de koop tot stand te doen komen.
die verkopende makelaar krijgt automatisch zijn geld bij de verkoop van de woning.marcel75 schreef:Als je kunt aantonen dat er wilsovereenstemming over de belangrijkste punten is, kun je de rechter verzoeken de weigeraar te veroordelen om mee te werken.
je kunt ook niet zonder boete te betalen naar een andere makelaar overstappen.
je hebt een contract met de huidige.
ruud_a
Er is niets automatisch aan dat geld krijgen bij de verkoop van de woning. Als de verkoper niet wil dat de notaris (ik neem dat je die weg bedoelt) de courtagenota van de makelaar uitbetaald, dan krijgt de makelaar zijn geld niet automatisch. De makelaar is dus afhankelijk van zijn broodheer, zijnde de verkoper.
Er is niets automatisch aan dat geld krijgen bij de verkoop van de woning. Als de verkoper niet wil dat de notaris (ik neem dat je die weg bedoelt) de courtagenota van de makelaar uitbetaald, dan krijgt de makelaar zijn geld niet automatisch. De makelaar is dus afhankelijk van zijn broodheer, zijnde de verkoper.