LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opnieuw bieden lager bod?
opnieuw bieden lager bod?
Hai,
Wij hebben ca. 4 maanden geleden een bod uitgebracht (308.000) op een woning hier in de buurt (vraagprijs 339.000). We boden toen onder voorbehoud verkoop eigen woning en kregen een tegenbod van 329.000. Eigen woning nu eerst verkocht en vragen ons eigenlijk af of we met goed fatsoen een lager bod mogen uitbrengen dan eerst.
Het huis staat nu 1 jaar in de verkoop.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben ca. 4 maanden geleden een bod uitgebracht (308.000) op een woning hier in de buurt (vraagprijs 339.000). We boden toen onder voorbehoud verkoop eigen woning en kregen een tegenbod van 329.000. Eigen woning nu eerst verkocht en vragen ons eigenlijk af of we met goed fatsoen een lager bod mogen uitbrengen dan eerst.
Het huis staat nu 1 jaar in de verkoop.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
Re: opnieuw bieden lager bod?
nu ja of het goed fatsoen is is een tweede, maar het mag natuurlijk wel, waarom niet??
Als een huis al 1 jaar te koop staat maakt dit jouw onderhandelingspositie veel sterker. Blijkbaar is er
weinig interesse of is het object te hoog geprijst.
Zou derhalve een openingsbod doen van E 299.000,-- en proberen uit te komen op E 319.000,-- en moment van aanvaarding wat gunstig ligt qua moment van overdracht van jullie huidige woning bv. 1 maand eerder. Koopprijs is dan incl. evt. over te nemen -roerende- zaken.
Deze kun je apart in de koopakte laten opnemen zodat er geen overdrachtsbelasting over betaald hoeft te worden.
Probeer er achter te komen waarom het object nog steeds te koop staat.
En zou kunnen resteren in een nog wat lagere verkoopprijs. Praat eens met de buren van het te koop staande object. Een bouwkundige keuring verdient zich ook altijd terug!!!!
Je moet brutaal zijn maar met gewoon werken kun je niet zo snel zo veel geld verdienen!
Erik
weinig interesse of is het object te hoog geprijst.
Zou derhalve een openingsbod doen van E 299.000,-- en proberen uit te komen op E 319.000,-- en moment van aanvaarding wat gunstig ligt qua moment van overdracht van jullie huidige woning bv. 1 maand eerder. Koopprijs is dan incl. evt. over te nemen -roerende- zaken.
Deze kun je apart in de koopakte laten opnemen zodat er geen overdrachtsbelasting over betaald hoeft te worden.
Probeer er achter te komen waarom het object nog steeds te koop staat.
En zou kunnen resteren in een nog wat lagere verkoopprijs. Praat eens met de buren van het te koop staande object. Een bouwkundige keuring verdient zich ook altijd terug!!!!
Je moet brutaal zijn maar met gewoon werken kun je niet zo snel zo veel geld verdienen!
Erik
-
Beste
Natuurlijk alles mag en alles kan.
Realiseer je alleen wat je wilt bereiken. Als je een "spot"bod uitbrengt kom je misschien niet eens meer aan onderhandelen toe
Natuurlijk alles mag en alles kan.
Realiseer je alleen wat je wilt bereiken. Als je een "spot"bod uitbrengt kom je misschien niet eens meer aan onderhandelen toe
Op een bedrag wat 6% lager ligt dan de vraagprijs bij een 'niet courant' object is zeer reeel en zeker geen 'spot' bod!
Erik
Erik
-
Beste Erik,
Ik zeg ook niet dat jouw voorstel van Euro 299.000 een spot bod is.
Ik zeg ook niet dat jouw voorstel van Euro 299.000 een spot bod is.
Hallo,
Bedankt voor de info!
Verwacht niet een bouwkundig rapport nodig te hebben, aangezien het huis uit 1993 is en manlief in de bouw zit. Is gewoon een goed huis alleen niet "aangekleed". Is trouwens eerst te koop gezet voor 369.000 euro en dus al flink gezakt in prijs. Willen tot max. 315.000 gaan (of is dit nog teveel?). hebben begroot dat er voor ca. 35.000 aan "opknap" werkzaamheden nodig is (is dan wel helemaal in een keer af).
Reacties nog steeds welkom!
Alvast bedankt,
Marieke
Bedankt voor de info!
Verwacht niet een bouwkundig rapport nodig te hebben, aangezien het huis uit 1993 is en manlief in de bouw zit. Is gewoon een goed huis alleen niet "aangekleed". Is trouwens eerst te koop gezet voor 369.000 euro en dus al flink gezakt in prijs. Willen tot max. 315.000 gaan (of is dit nog teveel?). hebben begroot dat er voor ca. 35.000 aan "opknap" werkzaamheden nodig is (is dan wel helemaal in een keer af).
Reacties nog steeds welkom!
Alvast bedankt,
Marieke
-
Wie het onderste uit de kan wil heben, pist naast de pot! In alle opzichten redelijk blijven levert het meeste op.
Ik zou wel eens een Spotbod als opening kunnen geven, dus dan zeg ik... Tenminste €300.000,- dus er valt te praten, maar ik moet nog onderzoek doen naar achterstallig onderhoud en toekomstige kosten, bij een 20 jaar oude woning zou het bitumen dak wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, en hoe is het schilderwerk, plamuur of echt gaaf hardhout?
Dan ik een Spotbod een ik bied tenminste... en er is dus ruimte naar boven...
Zo kun je op diverse manieren bieden!
Dan ik een Spotbod een ik bied tenminste... en er is dus ruimte naar boven...
Zo kun je op diverse manieren bieden!
Of de €315.000 te veel is kan ik vanaf hier niet beoordelen.
Via het kadaster kun je informatie opvragen van recente verkoopprijzen van woningen in de buurt van de betreffende woning.
Vergelijk woningen op www.funda.nl en soortgelijke sites met de betreffende woning. Daarmee kan je hopelijk een aardige inschatting maken of die €315.000 reëel is.
Als dat het geval is, geef dan aan dat dat jullie uiterste bod is, en noem de eventuele condities, zoals voorbehoud van financiering en datum van overdracht.
Via het kadaster kun je informatie opvragen van recente verkoopprijzen van woningen in de buurt van de betreffende woning.
Vergelijk woningen op www.funda.nl en soortgelijke sites met de betreffende woning. Daarmee kan je hopelijk een aardige inschatting maken of die €315.000 reëel is.
Als dat het geval is, geef dan aan dat dat jullie uiterste bod is, en noem de eventuele condities, zoals voorbehoud van financiering en datum van overdracht.