Ik heb mijn appartement te koop staan via een makelaar. Ondertussen is het via hem (en een andere tussenpersoon) verhuurd voor een periode van 3 maanden.
Omdat ik erg ontevreden ben over mijn makelaar, heb ik deze week het contract opgezegd. Hij heeft mij nog geen 1 keer in 9 maanden uit zich zelf gebeld om mij op de hoogte te houden, zou mijn woning op funda zetten maar dit is niet gebeurd, belde bijna niet terug enz enz. Hij heeft zelfs zonder mijn toestemming het huurcontract ondertekend omdat ik op vakantie was. Ik wacht nu al sinds half jan. op een origineel exemplaar hiervan. Ook de maand borg die hij me had toegezegd, heb ik tot op heden niet ontvangen.
Na mijn opzegging had ik binnen 3 ?!?!? dagen een nota van 750 euro in huis. Ik vind dit erg duur voor wat hij eraan gedaan heeft. Ik heb zelfs nog nooit een bezichtiging gehad.
Omdat ik die makelaar via mijn vorige werk kende is alles wat makkelijker gegaan dan normaal. Maar ik heb ook nog nooit een contract bij hem ondertekend. Ik wil best de kosten vergoeden voor de foto's enzo maar 750 euro vind ik gewoon te veel.
Heeft iemand hier ervaring mee? En ben ik eigenlijk wel verplicht om iets te betalen aangezien ik nergens voor getekend heb? Is de makelaar zelf ook niet 'raar' bezig door zonder mijn toestemming een handtekening onder het huurcontract te zetten??
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen contract makelaar
Re: Opzeggen contract makelaar
Als NVM makelaar moet hij dit binnen redelijke tijd op Funda plaatsen.
Als hij dit niet heeft gedaan klaagde U wel erg laat.
Verder is de prijs en foto en tekst bepalend of je bezoekers kreeg en hoeveel.
Alleen als hij na niet plaatsen Funda en dit na melden nog steeds niet heeft gedaan kunt U deze overeenkomst ONTBINDEN, dus niet opzeggen wegens wanprestatie.
de gemaakte advertentie kosten en verhuur moet je wel betalen en is die €750,- eigenlijk erg laag....
Ik zou daarom dit toch betalen en na vertrekken huurders deze elders aanbieden.
Als hij dit niet heeft gedaan klaagde U wel erg laat.
Verder is de prijs en foto en tekst bepalend of je bezoekers kreeg en hoeveel.
Alleen als hij na niet plaatsen Funda en dit na melden nog steeds niet heeft gedaan kunt U deze overeenkomst ONTBINDEN, dus niet opzeggen wegens wanprestatie.
de gemaakte advertentie kosten en verhuur moet je wel betalen en is die €750,- eigenlijk erg laag....
Ik zou daarom dit toch betalen en na vertrekken huurders deze elders aanbieden.
-
Omdat de makelaar waar mijn huis te koop staat het niet nodig vindt om mij af en toe op de hoogte te houden van de gang van zaken,
waar ik na 3 maanden al eens een opmerking over gemaakt heb, heb ik de woning bij hem uit de verkoop gehaald ( nu 7 maanden )
voor het tekenen van het contract heb ik hem gevraagd wat de kosten van een intrekking zouden zijn, en hij zei 500 euro + eventuele extra
advertenties.
Nu kreeg ik afgelopen week de rekening, en die bedraagt 1544 euro!!
ondermeer 500 euro kantoorkosten!! en 785 euro advertentiekosten.
er is 1 extra advertentie geplaatst.
Ik neem maandag wel contact met ze op, maar wil graag weten of dit zo maar kan, het bedrag kan toch niet zomaar 3 x zo hoog zijn als is afgesproken.
trouwens geen enkele reactie op het huis gekregen, dus daar kan het niet aan liggen.
waar ik na 3 maanden al eens een opmerking over gemaakt heb, heb ik de woning bij hem uit de verkoop gehaald ( nu 7 maanden )
voor het tekenen van het contract heb ik hem gevraagd wat de kosten van een intrekking zouden zijn, en hij zei 500 euro + eventuele extra
advertenties.
Nu kreeg ik afgelopen week de rekening, en die bedraagt 1544 euro!!
ondermeer 500 euro kantoorkosten!! en 785 euro advertentiekosten.
er is 1 extra advertentie geplaatst.
Ik neem maandag wel contact met ze op, maar wil graag weten of dit zo maar kan, het bedrag kan toch niet zomaar 3 x zo hoog zijn als is afgesproken.
trouwens geen enkele reactie op het huis gekregen, dus daar kan het niet aan liggen.
De €500,- was genoemd en heeft U gevraagd wat en hoeveel advertentie's ze plaatsten?
Er zijn goedkope en dure kranten en regionale kranten kunnen vaak plaatselijk of gehele provincie bevatten en de rest van makelaar zelf word verdeeld over het aantal geplaatste huizen dus veel van hemzelf plaatsen is gratis want dat mag U meestal betalen.....
Dus heeft U deze advertentie nog en wat waren de werkelijke kosten?
U kunt bij deze krant ook navraag doen of dit de werkelijke prijs was, die €1044,- vind ik ook erg veel....
Ik zie de advertentie kosten en totaal afwijken dus waar zit dat verschil dan in?
Er zijn goedkope en dure kranten en regionale kranten kunnen vaak plaatselijk of gehele provincie bevatten en de rest van makelaar zelf word verdeeld over het aantal geplaatste huizen dus veel van hemzelf plaatsen is gratis want dat mag U meestal betalen.....
Dus heeft U deze advertentie nog en wat waren de werkelijke kosten?
U kunt bij deze krant ook navraag doen of dit de werkelijke prijs was, die €1044,- vind ik ook erg veel....
Ik zie de advertentie kosten en totaal afwijken dus waar zit dat verschil dan in?
-
de kosten zijn alsvolgt:
eigen makelaarskrantje 350.00
Internet 275.00
extra 160.00
kantoorkosten 500.00
kadaster 15.00
rest is btw
heb vooral wat moeite met de 500.00
om zijn stoel warm te houden
hoor graag