Begin september heb ik door een makelaar in Breda een berekening laten maken voor een hypotheek. Enkele weken later heb ik opdracht gegeven omn de berekening om te zetten in een offerte die ik enige dagen later ontving. Bij het doornemen van de offerte heb ik expliciet gevraagd of er nog dingen anders waren dan in de berekening omdat de bedragen anders staan gespecificeerd in de berekening dan in de offerte (er worden andere posten vermeld). Het antwoord van de tussenpersoon luidde dat de berekening en de offerte gelijk waren.
Vandaag kreeg ik het overzicht van de afrekening van de notaris waar ik op 1 november alles laat passeren. Terwijl in de berekening er nog 340 Euro over bleef en ik de notaris en taxatie goedkoper heb geregeld, moet ik zelf nog 885 Euro bijleggen. Ik heb dit voorgelegd bij mijn tussenpersoon voor de hypotheek en deze wist te vermelden dat in de berekening geen afsluitprovisie was meegenomen en in de offerte wel en dit scheelt 1700 Euro. Toen ik vroeg of hier nog iets aan te doen was, was het antwoord dat het zijn fout was maar hij er niets meer aan kon doen.
Ondanks dat dit in de offerte was vermeld en ik dit aan had moeten kaarten, vind ik dat ik ook uit mag gaan van de adviespositie waarin een tussenpersoon zich bevindt. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie of weet iemand of ik überhaupt een poot heb om op te staan?
PS De tussenpersoon heeft het Keurmerk Financiële Dienstverlening
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorbeeldberekening geen afsluitprovisie, offerte wel....
-
-
Re: Voorbeeldberekening geen afsluitprovisie, offerte wel....
Beste Art Part,
Ik zou een schriftelijke klacht indienen bij de adviseur. Daarop zal hij schriftelijk reactie moeten geven dat hij een fout heeft gemaakt.
U mag van een adviseur verwachten dat hij de afsluitprovisie in zijn opgave niet kan vergeten. Afsluitprovisie is een essentieel oderdeel van de hypotheekofferte.
U kunt proberen uw recht te halen dat wanneer de adviseur u niet schadeloos wenst te stellen kunt u uw probleem voorleggen bij de geschillencommisie Hypotheken of bij de geschillencommissie van Stichting Erkend hypotheekadviseurs. http://www.erkendhypotheekadviseur.nl
Ik zou een schriftelijke klacht indienen bij de adviseur. Daarop zal hij schriftelijk reactie moeten geven dat hij een fout heeft gemaakt.
U mag van een adviseur verwachten dat hij de afsluitprovisie in zijn opgave niet kan vergeten. Afsluitprovisie is een essentieel oderdeel van de hypotheekofferte.
U kunt proberen uw recht te halen dat wanneer de adviseur u niet schadeloos wenst te stellen kunt u uw probleem voorleggen bij de geschillencommisie Hypotheken of bij de geschillencommissie van Stichting Erkend hypotheekadviseurs. http://www.erkendhypotheekadviseur.nl