Hallo,
Ik heb een woning gekocht en die gaat aanstaande maandag passeren.
Deze woning is van een heel oude mensen geweest en die zijn overleden.
Nu staat al het spul zoals bank, kasten en bedden en allemaal troep inc vloerbedekking nog in de woning.
Dit is aanstaande maandag nog niet uit de woning en de zoon van die mensen die de verkoop behartigd is ook al 73 jaar.
Hij is niet van plan de woning leeg te halen, op tijd.
Hij heeft de NOtaris wel volmacht verleend voor de verkoop en zal er maandag zelf ook niet bij zijn. Ook de makelaar is er maandag zelf niet bij.
Wat moet ik nu doen, als ik akkoord ga met wat er in de woning staat dan kost me dat zeker 600 euro om dat in een container af te voeren.
Groeten Arjen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat te doen als huis bij verkoop niet leeg is.
Wat te doen als huis bij verkoop niet leeg is.
Laatst gewijzigd door Arjensw op 14 jan 2011 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat te doen als huis bij verkoop niet leeg is.
Da's natuurlijk vervelend, maar je zou kunnen overwegen om - aangezien die mensen zijn overleden en de zoon het blijkbaar ook niet al te makkelijk heeft - even een dag of twee extra te besteden aan het wegwerken van dat spul. Naar de kringloopwinkel ermee en naar de milieustraat. Kun je daarna aan de slag in het huis en ben je er klaar mee. Als je de zoon (op zich terecht) aansprakelijk stelt voor het lege opleveren zou het weleens veel langer kunnen duren.
Ik zou zeggen: effe handen uit de mouwen, jammer van de tijd en de kosten (die meevallen als je het zelf wegbrengt). Je geeft een sloot geld uit aan een nieuwe woning, dan zijn deze kosten relatief gezien slechts een kleinigheid.
Ik zou zeggen: effe handen uit de mouwen, jammer van de tijd en de kosten (die meevallen als je het zelf wegbrengt). Je geeft een sloot geld uit aan een nieuwe woning, dan zijn deze kosten relatief gezien slechts een kleinigheid.
Laatst gewijzigd door Ericman op 14 jan 2011 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ja de ouders zijn al 2 jaar geleden overleden en huis staat zolang al te koop..
Dus ja, kan je wel het huis laten passeren en een bedrag inhouden t.b.v de ontruiming?
Arjen
Dus ja, kan je wel het huis laten passeren en een bedrag inhouden t.b.v de ontruiming?
Arjen
Ik denk niet dat je bij de notaris nog kosten kunt inhouden, maar ik zou het in ieder geval ter sprake brengen; de verkopende partij houdt zich immers niet aan de voorwaarden. Wel zou je kunnen proberen die achteraf terug te vorderen op de zoon. Maar nogmaals, zet de schouders er even onder en je bent er ook vanaf, zonder dat je je er verder nog druk over hoeft te maken en de zoon ermee "lastig te vallen".
Ja, dat begrijp ik dat alles zo kan laten staan en dan zelf verwijderen.
Ben ook niet heel moeilijk.
Maar als ik me niet aan de voorwaarden en afspraken had gehouden dan hadden ze mij toch ook niet gespaard en gerust een boete van 10% opgelegd.
Groeten
Ben ook niet heel moeilijk.
Maar als ik me niet aan de voorwaarden en afspraken had gehouden dan hadden ze mij toch ook niet gespaard en gerust een boete van 10% opgelegd.
Groeten
Waarschijnlijk wel. En voorzover mij bekend, sta je juridisch ook in je recht. Maar de keuze hoe het aan te pakken moet je echt zelf maken. De mogelijkheden:
1. laten zitten en zelf oplossen tegen zo laag mogelijke kosten - geen gedoe, goed gevoel.
2. gewoon laten afvoeren en achteraf de rekening indienen - je haalt je recht, zouden zij ook hebben gedaan.
3. ter sprake brengen bij de overdracht en korting proberen te bedingen ter hoogte van de geschatte kosten - denk niet dat dit werkt.
Misschien kun je bij de verkopende makelaar het nummer krijgen van de zoon. Kun je nog even overleggen. Wellicht heeft hij hier hele constructieve ideeën over.
Groeten en succes.
1. laten zitten en zelf oplossen tegen zo laag mogelijke kosten - geen gedoe, goed gevoel.
2. gewoon laten afvoeren en achteraf de rekening indienen - je haalt je recht, zouden zij ook hebben gedaan.
3. ter sprake brengen bij de overdracht en korting proberen te bedingen ter hoogte van de geschatte kosten - denk niet dat dit werkt.
Misschien kun je bij de verkopende makelaar het nummer krijgen van de zoon. Kun je nog even overleggen. Wellicht heeft hij hier hele constructieve ideeën over.
Groeten en succes.
Hallo,
Ik heb vandaag contact gehad met de eigenaren van de woning, de zoon en de dochter. Heb met hen een afspraak gehad dat we even gezamelijk door de woning gelopen zijn.
Het volgende zijn we eens geworden. Dat zei de spullen mogen laten staan en ik alles overneem. Er staan ook antieke kasten in de woning die nog waardevol zijn.
De rest ga ik zelf afvoeren en zei hebben mij al een bedrag betaald van 200 euro contant.
Dus is opgelost en ik hoef gelukkig niet voor alle kosten op te draaien van de rommel.
Bedankt voor je reaktie's
Groeten
Arjen
Ik heb vandaag contact gehad met de eigenaren van de woning, de zoon en de dochter. Heb met hen een afspraak gehad dat we even gezamelijk door de woning gelopen zijn.
Het volgende zijn we eens geworden. Dat zei de spullen mogen laten staan en ik alles overneem. Er staan ook antieke kasten in de woning die nog waardevol zijn.
De rest ga ik zelf afvoeren en zei hebben mij al een bedrag betaald van 200 euro contant.
Dus is opgelost en ik hoef gelukkig niet voor alle kosten op te draaien van de rommel.
Bedankt voor je reaktie's
Groeten
Arjen
Goed om te horen Arjen. Veel geluk in je nieuwe woning.