Hallo,
wij zitten met een heel vervelende situatie. De werkgever van mijn vriendin wil over een bepaalde tijd met pensioen. Zij weten alleen nog niet precies wanneer. De werkgever wil in de werkgeversverklaring verklaren dat het contract mogelijk beëindigd wordt. Dit kan echter over een half jaar zijn of over een jaar. Nu zegt onze hypotheekadviseur dat zij gerust in kunnen vullen dat er geen reden is om het contract binnen een bepaalde periode te beëindigen.
Wat moeten wij hier nu precies mee? Zonder hun goeie verklaring kunnen wij het huis niet kopen.
Wij zijn heel erg benieuwd naar de ervaringen of eventuele raad.
Alvast heel erg bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkgeversverklaring probleempjes
-
Re: Werkgeversverklaring probleempjes
ehmm dat de werrkgever met pensioen gaat is reden de arbeidsovereenkomst te beeindigen?? geen opvolger?? een opvolger is verplicht personeel over te nemen.
En in een verklaring is toch de vraag naar de situatie NU, niet over een jaar??
En in een verklaring is toch de vraag naar de situatie NU, niet over een jaar??
Ja, inderdaad, daar zijn wij nu dus ook achtergekomen. Maar ze weigeren vooralsnog te tekenen. Er staat een vraag in 'Wilt u binnenkort uw werknemer ontslaan' en daar willen zijn dus ja invullen ipv nee. Ze willen er ons niet mee helpen. Inmiddels is de zaak niet meer te redden, de koop van ons huis kan zo niet doorgaan. Wel bedankt voor uw reactie.
-
hmmm zou toch eens info inwinnen bij rechtsbijstand over de beweegredenen van de werkgever.. iets zegt mij dat er iets niet klopt....
Pas gelijk even op dat de werkgever geen stunts uit gaat halen , misschien kan hij zijn bedrijf beter kwijt met minder of geen personeel bv.
Kan mij niet voorstellen dat ie gewoon de stekker eruit trekt namelijk. En dan nog moet ie volgens mij gewoon dan een sociaal plan aanbieden. Tenzij hij de toko straks bewust failliet laat gaan natuurlijk...
Pas gelijk even op dat de werkgever geen stunts uit gaat halen , misschien kan hij zijn bedrijf beter kwijt met minder of geen personeel bv.
Kan mij niet voorstellen dat ie gewoon de stekker eruit trekt namelijk. En dan nog moet ie volgens mij gewoon dan een sociaal plan aanbieden. Tenzij hij de toko straks bewust failliet laat gaan natuurlijk...