LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Patrick

makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Patrick »

Ik heb mijn appartement bij een makelaar te koop staan, en normaal gesproken zijn appartementen binnen no-time verkocht. Ik heb echter mijn appartement al ruim 3 maanden via mijn makelaar te koop staan en er zijn wel 15 kijkers geweest, maar slechts een bod uitgebracht.
Nu heb ik het idee dat de makelaar mijn appartement gebruikt om kopers te lokken, en deze kopers daarna een duurder appartement/woning aan probeert te smeren...
Ik heb dit ook tegen mijn makelaar gezegd, maar die ontkent dit natuurlijk.....
Mijn appartement valt in de goedkope klasse, en daar verdienen ze dus zowieso niet zoveel aan......
Zijn er meer personen die dit hebben meegemaakt ?!?

Wat is trouwens de normale percentage voor courtage ?!?
Mijn makelaar vraagt 1,75% en daarvoor krijg ik slechts in totaal 4 advertenties geplaatst, daarna zijn de advertentiekosten voor ondergetekende....

Alvast bedankt voor de info !!!

Patrick

John

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door John »

Je kan je woning ook particulier verkopen via bijvoorbeeld marktplaats.nl.

Woningen verkopen tegenwoordig niet meer automatisch zoals een paar jaar geleden. Misschien is je woning wel te hoog aangeschreven en vinden mensen dat het niet waard...
Zolang je woning niet verkoopt wordt de makelaar er ook niet beter van.

Marc

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Marc »

De markt van appartementen is tegenwoordig juist erg groot, heeeeel veel aanbod.

polke

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door polke »

Ik vind 3 maanden nog niet zo erg lang, je kunt je makelaar vragen om van vergelijkbare objecten de tijd dat ze te koop staan te laten zien, geen garantie, eerder een indicatie. Hij kan dat gratis opvragen.

Verder ga ik er niet ze snel van uit dat de woning te hoog staat ingeschat, eerder dat de makelaar te weinig doet om de woning te verkopen, spreek hem daar eens op aan.

Die 1,75% is geloof ik wel normaal. Zeker dat dit is na te trekken op het internet. Ik vind overigens dat er nog veel makelaar zijn die de markt van een paar jaar terug nog niet ontwent zijn. Ze kunnen alles doen, want de klanten pikken het toch wel. Ik heb heel erg weinig vertrouwen in die beroepsgroep.

Ik heb wel een goede deal kunnen maken aan het begin van het jaar. Voor 1000 gulden heeft hij mij de woninghelpen kopen en getaxeerd. Da's veel gunstiger dan de 3500 Euro die een ander ervoor vroeg.

Mijn vader helpt momenteel een dame die haar woning wil verkopen via de makalaar die haar ook aan een appartement heeft geholpen. Echter de woning voor de verkoop veel te laag heeft ingeschat. Is makkelijker voor de verkoop zeker.

Nee vertrouwen heb ik niet in die beroepsgroep, maar gelukkig is daar concurrentie mogelijk........

Ed

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Ed »

De verkoop is ook in de goedkopere klasse van de huizenmarkt gestagneerd men zegt dat het in februari weer aantrekt.
Wanneer er 15 mensen zijn komen en u heeft in drie maanden tijd maar een bod gehad dan hoeft u zich nog geen zorgen te maken.
Over een aantal maanden (4 a 5 maanden)is het misschien helaas toch dat de prijs te hoog ligt.
Maar nog even geduld er komt heus wel iemand die uw huis koopt

E. van Diete

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door E. van Diete »

Nog even dit!!

Courtage is onderhandelbaar er zijn meerdere makelaars en u bent klant dus volgende keer uitspelen die prijs ik zit op 1.5 procent inculsief advertenties enz.

MvG

E. van Diete

Patrick

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Patrick »

Ben er nu ook achter dat ik had moeten onderhandelen over de
courtage... Maar sinds dit voor mij ook de eerste keer is dat ik een huis/appartement verkoop, wist ik dat van te voren ook niet :(
Helaas had ik iets te veel vertrouwen in de makelaar, maar vertrouwen hebben is tegenwoordig niet iets vanzelfsprekends..... En volgens mij zeker niet in deze branche.......

Voorvorst Makelaars

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Voorvorst Makelaars »

Voorvorst Makelaars rekend 1% courtage, en wij werken altijd op basis van No Cure No Pay, zie www.voorvorst.nl

jackrussell ede

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door jackrussell ede »

Het spijt me dat ik jullie moet onderbreken, maar mijn zus heeft volgens mij de allerbeste makelaar. Zij wilde graag haar huis verkopen en een ander huis terug kopen. Maar er waren een paar kinken in de kabel. De makelaar waar zij eerst heen ging zei dat deze haar niet kon helpen. Toen kwam ze bij een makelaar die alles voot haar heeft uitgezocht en geregeld. Je snapt dat zij daar erg blij mee was. Nu heeft zij een leuk nieuw huis in Winterswijk. En daar ben ik natuurlijk ook erg blij mee!!!
Met al haar vragen kan zij bij hun terecht, nooit doen zij daar moeilijk.
Zij is blij dat ze het zo heeft getroffen met haar makelaar!
Want tenslotte blijft een hypotheek een concurrent houden!!!!

henk west

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door henk west »

volgens mij probeert jack russel hier reclame te maken voor de hypotheekconcurrent uit winterswijk,je weet wel die robin hood... ditzelfde doet deze persoon ook in het forum over deze hypotheekconcurrent... zijn er soms belangen in het spel...?

henk west

Johan Vollenhoven

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Johan Vollenhoven »

Betreft de hypotheekconcurrent

Door Radar wordt gesugereerd dat er sprake is van een wurgcontract. Naar mijn mening is dit absoluut geen wurgcontract. De hypotheekconcurrent wil namelijk zekerheid, dat die met serieuze klanten te maken heeft en niet onnodig veel tijd, geld en energie verspeelt aan klanten die niet serieus zijn.

Er zijn zelfs klanten die al negen maanden bij de hypotheekconcurrent naar een geschikte woning zoeken en niet de boete van 4.500 euro hoeven te betalen.

Waarom, omdat die klanten serieuze klanten zijn. die daadwerkelijk iets willen kopen. dus dat de hypotheekconcurrent alleen zaken wil doen met serieuze klanten is niet zo gek. Want de NEDERLANDERS staan er bekend om KIJKEN KIJKEN NIKS KOPEN/

H. van Berkesteijn

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door H. van Berkesteijn »

Ik ben de zus waar over gesproken wordt in de berichten van JackRussel uit Ede. Ik was ook bij de overval van Radar aanwezig bij de "Robin Hood": Sinds bijna 4 maanden heb ik via hen mijn eigen huis verkocht binnen 3 weken en had ik een andere woning aangekocht. Voordat ik naar hen toestapt ben ik bij een andere makelaar geweest, mijn huis was een half jaar daarvoor getaxeerd op 142.000 euro. De makelaar die ik had ingeschakeld (wiens naam ik hier niet zal noemen, als ik spreek over Jacob Catsstraat 27 weet deze het zelf wel) stelde voor het huis te koop te zetten voor 135.000 euro, het huis vlak naast mij, die een verdieping minder hadden en nog in staat van oplevering van De Woonplaats was, was verkocht een aantal dagen ervoor voor 132.000 euro. Ik vroeg wat hij hiervan dacht, ja zei hij je wilt toch snel verkopen?. Vervolgens ben ik een bij de Hypotheekconcurrent binnen gelopen. Het huis werd te koop gezet voor de realistische prijs van 169.000 (een ieder die bekend is op internet kan dit nakijken bij pagina's waar prijzen voor verkochte huizen in een bepaalde straat bekend worden gemaakt) vervolgens is het huis na 3 weken verkocht voor 164.000. Zij hebben dit allemaal voor mij geregeld. Ik heb de aanbieding die zij mij gegeven hadden door andere mensen laten controleren en ik spreek hier over een erkend financieel adviseur voor het geval hier weer vragen over mochten komen. De hypotheek is afgesloten bij de Bank of Scotland, wat de grootste bank van Europa is.
Afgelopen maandag was ik tezamen met nog ongeveer 29 andere mensen meegegaan naar het programma Radar omdat wij allemaal tevreden klanten zijn van "De hypotheekconcurrent". Ik heb met een groot aantal van deze mensen gesproken omdat het toch een aardig eind rijden is van Winterswijk naar Hilversum en ben erachter gekomen dat verscheidene hypotheken bij de Postbank zijn afgesloten en een aantal net zoals ikzelf bij de Bank of Scotland dit zijn erkende banken en deze mensen zijn zeker net zoals ikzelf niet dom.
Het hele circus op de televisie en radio draait nu om R. Bongers "de grote oplichter" van Winterswijk en het gaat de mensen hier inmiddels niet meer om het concept van de hypotheekconcurrent waar helemaal niets mis mee is. Ik zou willen dat er meer makelaar eens wat meer begaan zijn met hun klanten en de moeite nemen om dingen uit te zoeken in plaats van eigen zakken te vullen.

martijn

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door martijn »

Tja Hetty....

Mij een zorg...ik snap niet dat je Bongert zo verdedigt eerijk gezegd! Dan koop jij toch lekker bij die oplichter een huis..... of wel twee...maar laat ons lekker een stuk slimmer zijn dan jullie en het wel doorhebben waar de hypotheekconcurrent mee bezig is.

De man krijgt nog geen euro van me!

En jou verhaal komt ook al zo lekker geloofwaardig over (niet dus)

veronique

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door veronique »

nog ff over het verkopen van het appartement....

ons appartement heeft ruim een jaar te koop gestaan en is sinds kort verkocht...dus die drie maanden zijn nog erg weinig......er staan veel appartementen te koop!!!..

En jaa als je een echte goeie makelaar wil moet je naar regio vastgoed in doetichem...echt fijne mensen!!!!!
een aanrader!!

Anoniem

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Anoniem »

Ik kan een ieder aanraden het huis zelf proberen te verkopen !! De meeste kopers hebben liever niets van doen met een makelaar. Een makelaar is alleen een tussenpersoon die er weer geld aan verdient, en er naar verhouding weinig voor doet. Ze lopen totaal geen risico en dat maakt hun werk zo interessant dat er veel malafide makelaars zijn...
Wie wil er wel de lusten maar niet de lasten (in dit geval zijn de lasten alleen maar de risicos). De verkoper loopt de risicos en niet de makelaar !!!
Probeer het maar eens zelf, via kranten, www.marktplaats.nl en www.huistekoop.nl en zo zijn er nog verschillende meer !!!

Gast

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Gast »

FLIKKER OP MET DAT GEZEUR OVER DIE CONCURENT!!! Ga lekker de andere forums vervuilen, maar kap ermee om overal het verhaal op te hangen. Als ik zie hoe jullie reageren, dan moet het wel een oplichter zijn. Als hij echt zo goed was, dan deden jullie (Het zal wel 1 persoon zijn) niet zo je best om hem schoon te praten. ROT OP

Kremer

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Kremer »

Dat soort sites bieden natuurlijk geen extra kijkers. Let wel goedkoop kan ook duurkoop zijn! Iemand die een huis zoekt zal huis heus www.funda.nl wel kennen uit ervaring weet ik wat de toegevoegde waarde van die site kan zijn. Mijn huis was al in één maand verkocht!

Kremer

Roenie

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Roenie »

Kun je niet iemand een bezichtiging laten doen? Dan weet je gelijk of de makelaar de klanten naar een ander huis loodst.

Hendrik Kappers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:55

Re: makelaar gebruikt woning als lokkertje

Ongelezen bericht door Hendrik Kappers »

ik hoor niets meer over zelf je huis verkopen? wat zijn de laatste ervaringen? zeker in deze markt?

Gesloten