Ik kreeg vanmorgen voor mij wat verontrustend mailtje van mijn hypotheekadviseur die sinds 20 januari bezig is met het oversluiten van onze hypotheek. Hierin stond de volgende passage:
"Ik heb vernomen dat de verzekeringsmaatschappij het gezondheidsonderzoek van mevrouw nog wat wil uitdiepen. Omdat de SNS het erg druk heeft en enorme vertragingen oploopt door de hoeveelheid hypotheekaanvragen op dit moment, verwacht ik eigenlijk niet dat er een boete wordt opgelegd door de opgelopen vertraging. Helemaal zeker weet ik dat niet, maar het lijkt me voor de hand liggend."
Helaas krijg ik haar momenteel niet te pakken (gebeurt nogal vaak), maar ik vraag mij het volgende af: Vanaf de start op 20 januari hebben wij alles zo compleet als zij vroeg aangeleverd. Iedere keer kregen we weer wat kruimeltjes wat ze toch nog nodig had voor die of die verstrekker (verzekeringen, bank, etc). Nu zitten we inmiddels op 12 maart en nu dit weer.
Kan de aanvrager (ik in dit geval) zomaar een boete krijgen doordat de adviseur er, op mijn gevoel, de kantjes ervan af loopt?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Onky
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete voor lange duur bij hypotheek adviseur?
Re: Boete voor lange duur bij hypotheek adviseur?
Wie zou er een boete moeten opleggen?
Re: Boete voor lange duur bij hypotheek adviseur?
De SNS bank in dit geval. Wij hebben een offerte getekend met een verlooptijd van 2 maanden. Ze doelt op 't feit dat we richting die afloopdatum kruipen en spreekt daarom over een mogelijke boete op de rente waarvoor we tekenden...
Re: Boete voor lange duur bij hypotheek adviseur?
Als de adviseur traag is, jammer voor hem, maar je mag oversluiten, moet niet, en elders kan het vaak sneller, en soms nog goedkoper, vraag een andere adviseur , die weet of het mag en kan, en zoekt dan gelijk een beter en/of goedkoper produkt!