LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
dukecity

makelaars

Ongelezen bericht door dukecity »

Goede avond,

Ik heb grote problemen met een makelaar in den Bosch namelijk Essed.
De huur van het pand dat ik van hem heb gehuurd is beeindigd, en nu eist hij dat er van alles aan gedaan moet worden terwijl het pand op vier plaatsen lekkages vertoont waar al een jaar geleden over geklaagd is en hij niets aan gedaan heeft.
Ik wordt nu in een rechtzaak betrokken en heb inmiddels al 3200,- euro aan een advocaat uit moeten geven en het eind is nog niet in zicht, mediation is geen optie aangezien met de man niet te praten valt.
De organisatie waar deze man bij aangesloten is is ook een luchtbel, dat is de N.V.B. , die heeft een arbitrage commissie waar hij en zijn kantoorhulp in zitting nemen.
Waar kan ik voor hulp nog terecht?

Groetjes,

L. Moerman
[email protected][/quote]

DUIKEN

Re: makelaars

Ongelezen bericht door DUIKEN »

Ik heb zelf een NEGATIEVE ervaring met een makelaar.

Werkelijk een soepkip was dat.Bij de verkoop van ons huis bleek bij de overdracht dat er geen geld maar ook geen BANK-GARANTIE was van de kopende partij terwijl ik hem daarvoor daar nog op had geattendeerd.

Het duurde nog twee weken voor het debacle over was.Geen verontschuldigingen niets.Het was allemaal de schuld van de koper.

Dan vraag ik je:waar heb je dan een makelaar voor nodig.Kan ik het net zo goed zelf regelen.De makelaar hoort in dien hij een proffessionel is dit dus WEL te controleren.

Ook de coutage kosten van 4000 euro op een verkoop van 193.000 is voor het werk wat deze mensen doen ABSURD.

Ik zit duidelijk in de verkeerde handel.Als ik zou iets bijn mijn klanten zou flikken zou ik er binnen 1 maand uitliggen.

Deze "nvm"makelaar zit in ZAANDAM.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Ook de coutage kosten van 4000 euro op een verkoop van 193.000 is voor het werk wat deze mensen doen ABSURD.
Dat is inderdaad erg fors. Gemiddeld bedraagt de courtage 1,5%. Dat zou dan € 2.895,00 zijn.

Bij € 4.000,00 is dit iets meer dan 2,07%.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste CB,

1,5% is inderdaad gebruikelijk, maar dat is de normale courtage exclusief btw.

Het zou mij niet verbazen als duiken praat over het bedrag inclusief btw. Jij zou jouw bedrag van 2.895 dus eigenlijk nog moeten verhogen met 19%, en dan kom je op 3.445 uit.

gummetje

Ongelezen bericht door gummetje »

k heb zelf een NEGATIEVE ervaring met een makelaar.
.......

Deze "nvm"makelaar zit in ZAANDAM.
noem eens een naam op een subtiele wijze, ik hoor namelijk meer klachten over een makelaar uit Zaandam...

CB

Ongelezen bericht door CB »

OK SJZ, maar dan is er nog steeds een verschil van € 555,00 toch? Kun je volgens mij leuke dingen van doen. Vraag maar aan die makelaar.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Kijk op de volgende site, mogelijk zit daar een oplossing tussen.

http://www.bondam.nl/Dutch/toevoeging.htm

Veel succes

Helen Blauw

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

ik hoorde ook slechte verhalen van vrieding in amsterdam

Gesloten