sinds vorige maand staat onze woning in de regio Arnhem te koop, hiervoor hebben wij een "goedkope" makelaar in de arm genomen.
Echter maakt de makelaar fout na fout een kleine opsomming:
- tot 4 maal toe verkeerde verkoop folder gemaakt
- aantoonbaar een foutieve verkoopfolder verstuurd naar een "kijker/geintresseerde"
- niet nakomen van gemaakte afspraken betreffende aanwezige huisdieren
- open eigen initiatief plaatsen van advertenties zonder mijn schriftelijke toestemming.
De grootste fout die hij maakte was om één van onze katten in te sluiten in de slaapkamer, dat terwijl we afgesproken hadden dat alle deuren tijdens de bezichtigingen open zouden blijven. *behalve de voordeur.
Dit heeft hij dus niet gedaan, met als gevolg dat deze kat lekker zijn behoefte heeft gedaan op het tapijt in de slaapkamer, en ik hoef neem ik aan niet te vertellen hoe hard kattezeik stinkt en hoe moeilijk dit uit tapijt te krijgen is.
kan ik de makelaar aansprakelijk stellen voor de schade in de slaapkamer? en kan ik hem op subtiele wijze dumpen zonder enige kosten, want die gun ik hem gewoon niet meer voor deze wanprestatie.
We hebben aantoonbaar bewijzen dat hij loopt te blunderen, ook bij kennissen zijn te veel fouten gemaakt. (daar kwamen wij te laat achter)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanprestatie/aansprakelijkheid makelaar
-
Re: Wanprestatie/aansprakelijkheid makelaar
Wat is de reden dat de bewoners tijdens een bezichtiging niet aanwezig (mogen) zijn?
Schrikt dat de kopers af.......?
Óf voelt de makelaar zich dan beperkt in zijn spreek vrijheid......?
Ik ben bang dat het laatste van toepassing is.
En in jullie geval;
Laat de makelaar maar opdraaien voor de schoonmaakkosten en bedank hem daarna voor zijn "bewezen" diensten en stap over naar een andere makelaar.
Succes
Schrikt dat de kopers af.......?
Óf voelt de makelaar zich dan beperkt in zijn spreek vrijheid......?
Ik ben bang dat het laatste van toepassing is.
En in jullie geval;
Laat de makelaar maar opdraaien voor de schoonmaakkosten en bedank hem daarna voor zijn "bewezen" diensten en stap over naar een andere makelaar.
Succes
-
Moet ik hem nog "in gebreke stellen" of kan ik hem gewoon mededelen dat ik niet meer met hem verder wil?
Ik vraag me af hoe dat zal zitten met de bewijslast over de afspraak met de kat.
Opdracht opzeggen zou ik aangetekend versturen. Daarin zetten dat aangezien hij meerdere fouten heeft gemaakt met die brochures en andere zaken, dat je er daarom vanaf wilt zien en dat jij van mening bent dat je geen intrekkingskosten verschuldigd bent vanwege de vele fouten die gemaakt zijn. Let niet op de zinsopbouw, ik doe nog andere dingen tussendoor.
Tja, ik ben een fan van NVM makelaars en dan heb je ook een plek waar je met je klachten heen kunt.
www.makelaarinhuis.nl kan je het lekker zelf doen.. ook een idee
En waarom een klant nooit thuis is bij een bezichtiging. Het is makkelijker omdat bij minder mensen het huis ruimer lijkt. De klant wil toch vaak ruimte maken dus zodra jij van de hal naar de woonkamer wilt met de kijkers, wil de klant plek maken en tegelijk door de (smalle) deuropening om naar de keuken te "vluchten".
Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt. Van mij mag een klant nl best thuis blijven. Altijd leuk om een praatje over de buurt te houden nl. Ik denk dat dat plek maken en elkaar dan op nauwe plekken tegenkomen net zoiets is als dat je automatisch je mond open doet als je een baby voert (iedereen doet t, ook al weet je van te voren dat je het niet wilt doen..) Ik ben van de rare vergelijkingen
Opdracht opzeggen zou ik aangetekend versturen. Daarin zetten dat aangezien hij meerdere fouten heeft gemaakt met die brochures en andere zaken, dat je er daarom vanaf wilt zien en dat jij van mening bent dat je geen intrekkingskosten verschuldigd bent vanwege de vele fouten die gemaakt zijn. Let niet op de zinsopbouw, ik doe nog andere dingen tussendoor.
Tja, ik ben een fan van NVM makelaars en dan heb je ook een plek waar je met je klachten heen kunt.
www.makelaarinhuis.nl kan je het lekker zelf doen.. ook een idee
En waarom een klant nooit thuis is bij een bezichtiging. Het is makkelijker omdat bij minder mensen het huis ruimer lijkt. De klant wil toch vaak ruimte maken dus zodra jij van de hal naar de woonkamer wilt met de kijkers, wil de klant plek maken en tegelijk door de (smalle) deuropening om naar de keuken te "vluchten".
Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt. Van mij mag een klant nl best thuis blijven. Altijd leuk om een praatje over de buurt te houden nl. Ik denk dat dat plek maken en elkaar dan op nauwe plekken tegenkomen net zoiets is als dat je automatisch je mond open doet als je een baby voert (iedereen doet t, ook al weet je van te voren dat je het niet wilt doen..) Ik ben van de rare vergelijkingen