LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanklacht begeleider
Aanklacht begeleider
Wie weet waar je officieel een klacht in kan dienen tegen een stagebegeleider?
Op de InHolland Haarlem zit een persoon die niet reageerd als er hem ietst gevraagd word.
Omdat het niet goed ging op de stage. Melde mijn dochter na 3 weken dat het niet goed ging op de stage.
Na veel heen en weer gemail, is ze uiteindelijk naar een ander leerkracht gestapt om hulp te krijgen.
Die heeft deze persoon aangesproken, en is hij uiteindelijk maar een keer langs gekomen
Dit was 2 maanden later, toen ging de comunicatie tussen de leerkracht waar zij liep al heel slecht.
Nu zit hij als gegeleider haar met alles dwars, hij belooft dat zij een groenlicht gesprek mag houden, en trekt het na het gesprek weer in.
Een klacht indienen is moeilijk, omdat hijzelf in de klachtencomissie zit.
Hoe kunnen we deze man juridisch aanpakken?
Op de InHolland Haarlem zit een persoon die niet reageerd als er hem ietst gevraagd word.
Omdat het niet goed ging op de stage. Melde mijn dochter na 3 weken dat het niet goed ging op de stage.
Na veel heen en weer gemail, is ze uiteindelijk naar een ander leerkracht gestapt om hulp te krijgen.
Die heeft deze persoon aangesproken, en is hij uiteindelijk maar een keer langs gekomen
Dit was 2 maanden later, toen ging de comunicatie tussen de leerkracht waar zij liep al heel slecht.
Nu zit hij als gegeleider haar met alles dwars, hij belooft dat zij een groenlicht gesprek mag houden, en trekt het na het gesprek weer in.
Een klacht indienen is moeilijk, omdat hijzelf in de klachtencomissie zit.
Hoe kunnen we deze man juridisch aanpakken?
Re: Aanklacht begeleider
Per definitie zul je elke klacht eerst bij de klachtencommissie moeten neerleggen.
Overigens zitten hier meer mensen in dan alleen deze docent, dus maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit.
Indien je niet tevreden bent over de afhandeling, dan kun je een beroep indienen. Dat gaat voorbij aan de klachtencommissie en komt bij de commissie van beroep terecht. Deze neemt alleen klachten in behandeling die eerst de juiste weg zijn afgegaan, dus rechtstreeks heeft geen nut. Deze commissie zal dan ( onafhankelijk ) kijken naar het bezwaar.
De juridische weg lijkt me zeer af te raden, tenzij als laatste redmiddel. Elke rechter zal ook eerst vragen waarom niet de officiële aangewezen route is gevolgd en alsnog vragen dat eerst te doen.
Overigens zitten hier meer mensen in dan alleen deze docent, dus maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit.
Indien je niet tevreden bent over de afhandeling, dan kun je een beroep indienen. Dat gaat voorbij aan de klachtencommissie en komt bij de commissie van beroep terecht. Deze neemt alleen klachten in behandeling die eerst de juiste weg zijn afgegaan, dus rechtstreeks heeft geen nut. Deze commissie zal dan ( onafhankelijk ) kijken naar het bezwaar.
De juridische weg lijkt me zeer af te raden, tenzij als laatste redmiddel. Elke rechter zal ook eerst vragen waarom niet de officiële aangewezen route is gevolgd en alsnog vragen dat eerst te doen.
Re: Aanklacht begeleider
Bedankt voor uw reactie.
Goed komen doet het niet meer, omdat hij zijn werk niet doet moet zij een jaar langer studeren.
De studie kosten moet ze zelf betalen.
We zullen kijken of we hier wat mee kunnen bereiken.
Goed komen doet het niet meer, omdat hij zijn werk niet doet moet zij een jaar langer studeren.
De studie kosten moet ze zelf betalen.
We zullen kijken of we hier wat mee kunnen bereiken.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2014 10:59
Re: Aanklacht begeleider
Beste Hartenheer,
Graag kom ik in contact met uw dochter om in haar situatie richting een oplossing te werken.
Wij werken vanuit de afdeling Inholland Communicatie en helpen studenten op weg met problemen die zij ondervinden tijdens de studie. Om u en uw dochter verder te helpen, kan uw dochter een mail met informatie sturen naar [email protected].
Wij helpen haar graag.
Met vriendelijke groet,
Rik
Hogeschool Inholland
Graag kom ik in contact met uw dochter om in haar situatie richting een oplossing te werken.
Wij werken vanuit de afdeling Inholland Communicatie en helpen studenten op weg met problemen die zij ondervinden tijdens de studie. Om u en uw dochter verder te helpen, kan uw dochter een mail met informatie sturen naar [email protected].
Wij helpen haar graag.
Met vriendelijke groet,
Rik
Hogeschool Inholland
Laatst gewijzigd door Inhollandmedewerker op 23 jan 2014 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanklacht begeleider
Beste Rik,
Gisteren heeft ze voor vandaag een gesprek geeist.
Ik ben nog geen 5 minuten geleden opgebeld dat het wellicht onder druk nu geregeld is.
Bedankt voor uw reactie
Gisteren heeft ze voor vandaag een gesprek geeist.
Ik ben nog geen 5 minuten geleden opgebeld dat het wellicht onder druk nu geregeld is.
Bedankt voor uw reactie
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2014 10:59
Re: Aanklacht begeleider
Ik hoop van harte dat het spoedig opgelost wordt.
Mocht het later nog nodig zijn, staan wij natuurlijk ook voor haar klaar.
Groet,
Rik
Mocht het later nog nodig zijn, staan wij natuurlijk ook voor haar klaar.
Groet,
Rik
Re: Aanklacht begeleider
De tijd zal het uitwijzen of ze hun afspraken na komen.
Ze heeft nu geeist dat de afspraken zwart op wit komen te staan.
En dat hebben ze inderdaag gedaan.
Ze heeft nu geeist dat de afspraken zwart op wit komen te staan.
En dat hebben ze inderdaag gedaan.
Re: Aanklacht begeleider
Vragen werkt normaal gesproken constructiever dan eisen....
Re: Aanklacht begeleider
Op een bepaald punt ben je het punt vragen voorbij, en moet je gaan eisen.GJvdZ schreef:Vragen werkt normaal gesproken constructiever dan eisen....
Als je al een paar maanden in de maling genomen ben omdat je alles netjs vraagt, komt er een punt dat je het zat ben.
Helemaal omdat de persoon gewoon niet op zijn mail reageerd, en op school niet te bereiken is.
Als door zo'n persoon jou studie op zo'n manier tegen gewerkt wordt dat je een extra jaar moet lopen omdat hij fouten maakt. {plus de extra kosten die dit als gevolg heeft}
Dan ga je eisen.
Het heeft gewerkt, want nu konden ze wel op het gesprek aanwezig zijn.
Ze heeft nu alle afspraken zwart op wit en hoeft dingen niet over te doen, omdat hij te laks was om de beoordelen.
Nu hoorde ze pas dat het voldoende was. Dit had al 6 weken geleden moeten gebeuren.