Hallo,
Ik heb afgelopen anderhalfjaar stage gelopen bij een kinderopvang op dezelfde locatie maar verschillende groepen. Aangezien vakantie in het hoogseizoen zo duur is, kwam ik in de schoolvakanties gewoon stagelopen en ging ik buien de schoolvakanties soms een dagje weg. Ik liep 3 dagen stage per week en was nooit langer dan een week weg dus ik miste dan 3 dagen en die haalde ik in. Daarnaast heb ik afgelopen jaar 9 dagen speling gehad om aan mijn minium uren te komen.
Nu moet ik voor de vordering van mijn leerproces naar een andere locatie. Iets wat ik al vervelend vind, niet vanwege de locatie maar het is daar soms zo extreem rustig. Ze hebben al een dag zonder kinderen gehad.. zeer bevorderlijk voor mijn leerproces!
Nu wil ik 2 weken voor de herfstvakantie een week weg (van maandag tot maandag). Dus ik zou dan 3 dagen missen, woensdag tot vrijdag. Ik heb net gebeld maar helaas is de locatiemanager op vakantie en komt pas de 20e terug, net zoals de praktijkbegeleider. Ik heb het wel even aan een werknemer gevraagd en die zei dat het waarschijnlijk niet kan als ik nodig ben op die dagen.
In mijn stagecontract kan ik hier niks over vinden. Maar in principe ben ik boventallig.. ik snap wel dat ik niet zomaar dagen kan vrij nemen wanneer het mij uitkomt, maar het argument dat zij mij misschien nodig hebben klopt naar mijn idee niet helemaal.. Ze had het specifiek over extra handen. Het is namelijk een instelling die ook extra-zorgkinderen kan opvangen. Een stagiaire mogen ze dan als extra handen gebruiken, maar dan ben ik toch alsnog wel boventallig?
Iemand een idee over de rechten van een stagiaire wat betreft vakantie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BOL-stagiaire vakantie buiten de schoolvakantie.
BOL-stagiaire vakantie buiten de schoolvakantie.
Laatst gewijzigd door n.93 op 07 aug 2012 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BOL-stagiaire vakantie buiten de schoolvakantie.
ja, bij ons werkt het zo dat alle dagen dat je eigenlijk op school zou moeten zijn je dus ook beschikbaar zou moeten zijn voor stage.
Stage is geen werk maar opleiding.
Isabel
Stage is geen werk maar opleiding.
Isabel
Bedoel je in de schoolvakanties? Ik begrijp hem niet precies..Isabel1 schreef:ja, bij ons werkt het zo dat alle dagen dat je eigenlijk op school zou moeten zijn je dus ook beschikbaar zou moeten zijn voor stage.Stage is geen werk maar opleiding.
Isabel
ja inderdaad, dus alle dagen die volgens je school schooldagen zijn moet je beschikbaar zijn voor stage. Alle dagen die volgens je school vakantie dagen zijn hoef je dus neit beschikbaar te zijn.
Zo werken wij (geen idee of dat een regel is) maar het is wel logisch dat je beschikbaar bent voor opleiding als er feitelijk geen vakantie is.
isabel
Zo werken wij (geen idee of dat een regel is) maar het is wel logisch dat je beschikbaar bent voor opleiding als er feitelijk geen vakantie is.
isabel
Ik moet toegeven dat dat ook zeker meer dan logisch klinkt. Het word dan helaas toch maar wachten tot de 20e.. ZIsabel1 schreef:ja inderdaad, dus alle dagen die volgens je school schooldagen zijn moet je beschikbaar zijn voor stage. Alle dagen die volgens je school vakantie dagen zijn hoef je dus neit beschikbaar te zijn.
isabel
ou het wel erg jammer vinden als ik moet blijven voor extra handen terwijl er genoeg invallers zijn die niet aan hun uren komen (ja ook dit bedrijf heeft behoorlijk last van de bezuinigingen!).