LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NOVA college Haarlem

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

Deze onderwijsinstelling is het bewijs dat het onderwijs ZWAAR achteruit gaat.

Hoe MEER lessen de leerlingen MISSEN, hoe HOGER de resultaten.
(dit is op reguliere scholen andersom)
Desondanks doet de school er alles aan om ervoor te zorgen dat men aanwezig is.
(zodat men dus LAGERE cijfers haalt)

1. ''Docenten'' die nauwelijks verstand hebben van de vakken waarvoor ze zijn ingehuurd.
2. Het laten ontbreken van de BELANGRIJKSTE vakken per opleiding.
3. Lesmateriaal vervangen door het laten zien van internetfilmpjes.
4. Vakken van andere opleidingen geven zodat de leerplicht ervanuit gaat dat er voldoende lesuren zijn.
5. Docenten die zichzelf verspreken door aan te geven dat ze de uren moeten vullen, door tijd te rekken.
6. De indruk opwekken dat de school een vergunning heeft GEKOCHT ipv VERKREGEN.
7. Leugens verzinnen over de nieuwe wetgeving van het onderwijs van ministerie. (verplicht sporten)

Bij het indienen van een klacht gaat de school er niet inhoudelijk op in, maar wil de school wel weten WAAROM je het ''verhaal'' naar buiten hebt gebracht.
Daarnaast heeft de school aangegeven BANG te zijn dat de NEGATIEVE waarheid wordt gepubliceerd.

Opvallend dat herhaalde leugens echter alleen MONDELING worden toegezegd.
Zo ook verdediging. "Deze docent is nieuw, ze moet het vak nog leren''.
Dan blijft de vraag moet ze het vak doceren nog leren of het vak waarvoor ze is ingehuurd?


Kortom:

Sta je voor de keuze om op een serieuze manier een mbo-opleiding te volgen?
Denk dan goed na! Check altijd referenties!
Op een open dag zie je voornamelijk leerlingen die een goed woordje doen om te slagen.

Wil je een mbo-opleiding volgen en kan de kwaliteit je niks schelen?
Schrijf je dan nu in op Nova College Haarlem en veel plezier met verspillen van je tijd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door berndv »

Opleiding niet gehaald ofzo? Ik denk dat Nederlands geen onderdeel was van je lespakket?
mboslachtoffer schreef:Deze onderwijsinstelling is het bewijs dat het onderwijs ZWAAR achteruit gaat.
Het gaat hard achteruit.
mboslachtoffer schreef:het onderwijs van ministerie.
Dat sommige ministeries onderwijs kunnen gebruiken ben ik met je eens, maar ik gok dat je hier het ministerie van onderwijs bedoelt.
mboslachtoffer schreef: Bij het indienen van een klacht gaat de school er niet inhoudelijk op in, maar wil de school wel weten WAAROM je het ''verhaal'' naar buiten hebt gebracht.
waar heb je je klacht ingediend, als het naar buiten gebracht is? Heb je de klachten niet eerst bij de school kenbaar gemaakt?
mboslachtoffer schreef:
1. ''Docenten'' die nauwelijks verstand hebben van de vakken waarvoor ze zijn ingehuurd.
2. Het laten ontbreken van de BELANGRIJKSTE vakken per opleiding.
3. Lesmateriaal vervangen door het laten zien van internetfilmpjes.
4. Vakken van andere opleidingen geven zodat de leerplicht ervanuit gaat dat er voldoende lesuren zijn.
5. Docenten die zichzelf verspreken door aan te geven dat ze de uren moeten vullen, door tijd te rekken.
6. De indruk opwekken dat de school een vergunning heeft GEKOCHT ipv VERKREGEN.
7. Leugens verzinnen over de nieuwe wetgeving van het onderwijs van ministerie. (verplicht sporten)

.
Het klopt dat de regels voor het lesgeven op het mbo enigszins versoepeld zijn. Welke opleiding deed je, welke vakken kreeg je niet? Welke vakken kreeg je via internetfilmpjes? Welke vakken kreeg je zonder dat je ze moest kennen op een andere richting?

mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

Ondanks het feit dat mijn Nederlands niet perfect is, heb ik tot nu toe de hoogste cijfers voor het vak Nederlands.
Moet je nagaan hoe de rest eraan toe is.
Ik zit nu in mijn examenjaar en betwijfel in hoeverre mijn diploma wel een waarde heeft.
Commercieel medewerker bank-en verzkeringswezen is de naam van de opleiding.
We zouden eigenlijk het vak commerciële vaardigheden moeten krijgen. Nu krijgen we het vak Marketing/promotiemix. Dit vak is een belangrijk vak voor de opleiding marketing en communicatie.

Verschillende leerlingen hebben bij de studieloopbaanbegeleiders klachten ingediend en bij de opleidingsmanagers. Ook zijn er diverse klachten ingediend bij de ombudslijnmbo. Deze stuurt je klacht gewoon door naar de school en de school moet dan een gesprek voeren en je moet dan aangeven of het gesprek heeft plaats gevonden. Verder doet het er niet toe of er nou wel of geen oplossing is.
Daarnaast moet je verantwoorden waarom je ermee naar buiten bent gegaan en de school wilt verraden.
De docent van Nederlands kent het verschil niet tussen persoonsvorm en lijdend voorwerp en weet niet wat het 'groene boekje' is. Op deze manier blijven mbo leerlingen dom.

De internetfilmpjes krijgen we bij verschillende vakken bij marketing/promotiemix liet de docent ''Haagse Sjonnie'' zien.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door olaf79 »

mboslachtoffer schreef:Ondanks het feit dat mijn Nederlands niet perfect is, heb ik tot nu toe de hoogste cijfers voor het vak Nederlands.
Moet je nagaan hoe de rest eraan toe is.
Ik zit nu in mijn examenjaar en betwijfel in hoeverre mijn diploma wel een waarde heeft.
Commercieel medewerker bank-en verzkeringswezen is de naam van de opleiding.
We zouden eigenlijk het vak commerciële vaardigheden moeten krijgen. Nu krijgen we het vak Marketing/promotiemix. Dit vak is een belangrijk vak voor de opleiding marketing en communicatie.

Verschillende leerlingen hebben bij de studieloopbaanbegeleiders klachten ingediend en bij de opleidingsmanagers. Ook zijn er diverse klachten ingediend bij de ombudslijnmbo. Deze stuurt je klacht gewoon door naar de school en de school moet dan een gesprek voeren en je moet dan aangeven of het gesprek heeft plaats gevonden. Verder doet het er niet toe of er nou wel of geen oplossing is.
Daarnaast moet je verantwoorden waarom je ermee naar buiten bent gegaan en de school wilt verraden.
De docent van Nederlands kent het verschil niet tussen persoonsvorm en lijdend voorwerp en weet niet wat het 'groene boekje' is. Op deze manier blijven mbo leerlingen dom.

De internetfilmpjes krijgen we bij verschillende vakken bij marketing/promotiemix liet de docent ''Haagse Sjonnie'' zien.
Ik zou zeggen: gevalletje klacht onderwijsinspectie. Als het echt zo erg is, zal de opleiding zijn accreditatie verliezen (sorry, zijn recht om voor die opleiding een erkend mbo diploma te mogen uitreiken).
Let overigens niet op die nitwitten die je taalgebruik onder een vergrootglas leggen...

mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

De onderwijsinspectie heeft het al zo druk, die heb ik ookal een keer benaderd.

Het ergste is dat ik van de VS naar NL ben gekomen omdat er juist werd geadvertieerd het onderwijs hier veel beter zou zijn.

mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

Ik vraag mij nu af of een school als Nova College mag verwachten dat men aanwezig is.

Dit omdat er toch echt zwart op wit bewijs is dat de leerlingen die er zelden zijn, beter presteren.
Voornamelijk voor externe examens (wft-examens bij ECABO)

Is er iemand die er iets over weet? Kan ik misschien advies krijgen over een directe contactpersoon?


Ik hoor het graag van iemand!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat is er mis met het vertonen van internetfilmpjes als lesmateriaal? Dat is slechts een distributie medium, en zegt in de basis niks over de inhoud van de filmpjes in kwestie?

En wat zijn dan die missende "belangrijkste vakken" per opleiding? Een voorbeeld zou denk ik voor veel lezers, mijzelf incluis, zeer verhelderend werken.

mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

Dit zijn 2 van de filmpjes die we te zien kregen bij Marketing
http://www.youtube.com/watch?v=Z0rxqRjALYQ
http://www.youtube.com/watch?v=WY5weQDY ... re=related


Het vak commerciële vaardigheden hebben we tot de dag van vandaag niet gehad.
Terwijl het officieel verplicht is, als de school het kwalificatiedossier van de opleiding commercieel medewerker bank- en verzekeringswezen had nageleefd.

Er zitten nu leerlingen in de klas die af en toe niet naar de les durven te komen om te voorkomen dat ze de toetsen en examens niet zullen halen.
Dit is belachelijk, zelfs bij Engels vraag ik mij af wat we er doen.
We krijgen bij Engels geen proper English (zoals men dat noemt) maar slang.(straattaal)

De bedoeling is dat we hierna allemaal een HBO opleiding kunnen volgen maar als we niet vooruit gaan gaat niemand het redden.

Ik zou graag een reactie willen van iemand die er wat mee kan doen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Het vak commerciële vaardigheden hebben we tot de dag van vandaag niet gehad.
Terwijl het officieel verplicht is, als de school het kwalificatiedossier van de opleiding commercieel medewerker bank- en verzekeringswezen had nageleefd.
als het vervangende vak qua leerdoelen en inhoud gelijk is maakt het toch helemaal niet uit hoe het vak heet.

Isabel

mboslachtoffer
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2012 20:41

Re: NOVA college Haarlem

Ongelezen bericht door mboslachtoffer »

dan niet nee, maar als we een hele boekenlijst MOETEN bestellen en niet gebruiken, is het zonde.
Haagse Sjonnie heeft niks met het vak marketing te maken.

Gesloten