LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NTI - Opzeggen
Re: NTI - Opzeggen
@suontio
Ja! Zeker schrijven naar het ministerie!
Het NTI is goed gekeurd door de minister van onderwijs. Deze goedkeuring heeft het NTI niet verdient!
Ik ben zelf ook aan het schrijven naar het ministerie met deze website als referenties van klachten over NTI. Het word eens tijd dat alles boven water moet komen!
Hoe meer het onder de aandacht komt bij de minister, hoe serieuzer de zaak wordt genomen.
PS: je bent zeker niet de enigste met problemen bij het NTI
klik maar eens op de volgende link http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=14233
En er is nog een berg aan klachten te vinden via google.nl
Ja! Zeker schrijven naar het ministerie!
Het NTI is goed gekeurd door de minister van onderwijs. Deze goedkeuring heeft het NTI niet verdient!
Ik ben zelf ook aan het schrijven naar het ministerie met deze website als referenties van klachten over NTI. Het word eens tijd dat alles boven water moet komen!
Hoe meer het onder de aandacht komt bij de minister, hoe serieuzer de zaak wordt genomen.
PS: je bent zeker niet de enigste met problemen bij het NTI
klik maar eens op de volgende link http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=14233
En er is nog een berg aan klachten te vinden via google.nl
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
Beste Suontio,
Op basis van wat je hier aangeeft is het voor mij niet mogelijk de exacte situatie na te gaan. Wel wil ik melden dat bij een annulering van een volledige hbo opleiding nimmer een eindnota gestuurd wordt, maar dat integendeel een brief gestuurd wordt waarin gemeld wordt dat de betalingen voor het resterende studiejaar in het standaard tempo voldaan kunnen worden. Bovendien biedt het NTI nog volledige service en studiemogelijkheden gedurende het lopende studiejaar en een aanvullend jaar zonder extra kosten, zodat toch zoveel mogelijk resultaat met de opleiding behaald kan worden.
De mentoren van het NTI zijn zowel per e-mail als telefonisch (8 uur per dag) bereikbaar, waarbij opgemerkt moet worden dat vanaf 1 augustus jl. tot half december de bereikbaarheid slecht was door invoering van een nieuw systeem. Dit is ook aan alle studenten gemeld. Op dit moment is de bereikbaarheid weer optimaal en ik wil u dan ook graag uitnodigen contact met uw mentor, of met mij op te nemen.
Indien u uw persoonlijke gegevens doorgeeft via [email protected], dan zal ik zo spoedig mogelijk contact opnemen.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Op basis van wat je hier aangeeft is het voor mij niet mogelijk de exacte situatie na te gaan. Wel wil ik melden dat bij een annulering van een volledige hbo opleiding nimmer een eindnota gestuurd wordt, maar dat integendeel een brief gestuurd wordt waarin gemeld wordt dat de betalingen voor het resterende studiejaar in het standaard tempo voldaan kunnen worden. Bovendien biedt het NTI nog volledige service en studiemogelijkheden gedurende het lopende studiejaar en een aanvullend jaar zonder extra kosten, zodat toch zoveel mogelijk resultaat met de opleiding behaald kan worden.
De mentoren van het NTI zijn zowel per e-mail als telefonisch (8 uur per dag) bereikbaar, waarbij opgemerkt moet worden dat vanaf 1 augustus jl. tot half december de bereikbaarheid slecht was door invoering van een nieuw systeem. Dit is ook aan alle studenten gemeld. Op dit moment is de bereikbaarheid weer optimaal en ik wil u dan ook graag uitnodigen contact met uw mentor, of met mij op te nemen.
Indien u uw persoonlijke gegevens doorgeeft via [email protected], dan zal ik zo spoedig mogelijk contact opnemen.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Re: NTI - Opzeggen
Geachte mevrouw Beltman,
U zult ongetwijfeld uw werk doen en dat is in dit geval de kritiek die velen hebben afzwakken.
Nadat ik mijn studie, wegens ernstige nalatigheid door NTI, heb geannuleerd ontving ik een brief waarin vermeld een restbedrag wat ik nog zou moeten voldoen.
Helaas blijft het voor mij onbegrijpelijk, dat wanneer NTI als zgn. erkend opleidingsinstituut in service ernstig te kort schiet, nog het lef heeft om geld te vragen voor de resterende looptijd. Het vertrouwen in NTI is bij mij volledig verdwenen.
Ik heb vanaf 8 november 2007 tot heden minimaal 15 docentwijzigingen ontvangen. Tevens betreft de zeer slechte bereikbaarheid van de mentoren een veel langere periode dan wat u schetst. Vanaf 12 februari 2008, bij invoering van het mentorenteam, is de bereikbaarheid en kwaliteit van de service drastisch verslechterd. Vóór deze datum had ik een persoonlijke mentor, die ik ’s avonds en in het weekend kon bereiken. Deze studiebegeleiding, bereikbaar buiten kantooruren was voor mij juist de doorslaggevende factor om deze studie HBO Psychologie bij NTI te beginnen (naast mijn fulltime baan). Zoals aangeven is vanaf 12 februari 2008 de ellende pas echt begonnen. Het mentorenteam is dan wel 8 uur per bereikbaar, maar dan wel tot 16.00. Ik werk tot 17.30 en kan hiervan dus geen gebruik van maken. De enige optie die mij rest is of corresponderen via e-mail of de klantenservice bellen. De ervaring leert, dat beide opties even slecht werken. Antwoord binnen enkele dagen op de e-mails is eerder een uitzondering dan regel. Tevens zijn vele mails onbeantwoord gebleven en nadat ik uiteindelijk een mentor had gesproken het antwoord kreeg dat zij het ook niet wist waar mijn mails waren gebleven. Het bellen met de klantenservice heeft mij geleerd, dat deze collega’s even deskundig vragen kunnen beantwoorden over mijn studie als de zgn. mentor. Alleen is het advies van de klantenservice vaak om de mentor alsnog even persoonlijk een mail te sturen. En dan ben je weer terug bij af.
Ik ben van mening, dat NTI mij in 2007 met veel loze beloftes een studie HBO Psychologie heeft verkocht. In maart 2008 ontving ik van NTI het bericht, dat NTI naast de door mij gekozen studie vanaf februari 2008 ook HBO Toegepaste Psychologie aanbiedt, maar dat er voor mij niets zou veranderen en ik nog altijd van dezelfde kwaliteit van begeleiding en ondersteuning kon blijven genieten. De werkelijkheid is anders. Het valt mij gewoon op, dat toevallig in dezelfde periode de ellende met NTI is begonnen. Ik blijf van mening, dat NTI ernstig tekort is geschoten in haar verplichtingen en heb daar van mijn kant meerdere malen op gewezen.
Van mijn kant heb ik er alles aangedaan om op normale wijze contact te krijgen met NTI, maar nadat al deze pogingen tot een hoop frustratie hebben geleid, voel ik weinig voor om alsnog met een mentor te gaan praten. Dit heeft geen enkele zin. Evenmin voel ik mij geroepen tot een besloten gesprek met NTI. Ik ben bereid eenmalig u de correspondentie door te sturen, maar dan is dit voor mij ook echt de allerlaatste keer.
De studie heeft mij tot op heden alleen al aan lesgeld € 3.249,50 gekost. Ik ben niet van plan om het restant van € 650,50 nog te betalen. NTI heeft al veel geld ontvangen voor een studie waarbij geen tot minimale service is verleend. Desnoods ga ik mijn gelijk halen samen met een advocaat.
U zult ongetwijfeld uw werk doen en dat is in dit geval de kritiek die velen hebben afzwakken.
Nadat ik mijn studie, wegens ernstige nalatigheid door NTI, heb geannuleerd ontving ik een brief waarin vermeld een restbedrag wat ik nog zou moeten voldoen.
Helaas blijft het voor mij onbegrijpelijk, dat wanneer NTI als zgn. erkend opleidingsinstituut in service ernstig te kort schiet, nog het lef heeft om geld te vragen voor de resterende looptijd. Het vertrouwen in NTI is bij mij volledig verdwenen.
Ik heb vanaf 8 november 2007 tot heden minimaal 15 docentwijzigingen ontvangen. Tevens betreft de zeer slechte bereikbaarheid van de mentoren een veel langere periode dan wat u schetst. Vanaf 12 februari 2008, bij invoering van het mentorenteam, is de bereikbaarheid en kwaliteit van de service drastisch verslechterd. Vóór deze datum had ik een persoonlijke mentor, die ik ’s avonds en in het weekend kon bereiken. Deze studiebegeleiding, bereikbaar buiten kantooruren was voor mij juist de doorslaggevende factor om deze studie HBO Psychologie bij NTI te beginnen (naast mijn fulltime baan). Zoals aangeven is vanaf 12 februari 2008 de ellende pas echt begonnen. Het mentorenteam is dan wel 8 uur per bereikbaar, maar dan wel tot 16.00. Ik werk tot 17.30 en kan hiervan dus geen gebruik van maken. De enige optie die mij rest is of corresponderen via e-mail of de klantenservice bellen. De ervaring leert, dat beide opties even slecht werken. Antwoord binnen enkele dagen op de e-mails is eerder een uitzondering dan regel. Tevens zijn vele mails onbeantwoord gebleven en nadat ik uiteindelijk een mentor had gesproken het antwoord kreeg dat zij het ook niet wist waar mijn mails waren gebleven. Het bellen met de klantenservice heeft mij geleerd, dat deze collega’s even deskundig vragen kunnen beantwoorden over mijn studie als de zgn. mentor. Alleen is het advies van de klantenservice vaak om de mentor alsnog even persoonlijk een mail te sturen. En dan ben je weer terug bij af.
Ik ben van mening, dat NTI mij in 2007 met veel loze beloftes een studie HBO Psychologie heeft verkocht. In maart 2008 ontving ik van NTI het bericht, dat NTI naast de door mij gekozen studie vanaf februari 2008 ook HBO Toegepaste Psychologie aanbiedt, maar dat er voor mij niets zou veranderen en ik nog altijd van dezelfde kwaliteit van begeleiding en ondersteuning kon blijven genieten. De werkelijkheid is anders. Het valt mij gewoon op, dat toevallig in dezelfde periode de ellende met NTI is begonnen. Ik blijf van mening, dat NTI ernstig tekort is geschoten in haar verplichtingen en heb daar van mijn kant meerdere malen op gewezen.
Van mijn kant heb ik er alles aangedaan om op normale wijze contact te krijgen met NTI, maar nadat al deze pogingen tot een hoop frustratie hebben geleid, voel ik weinig voor om alsnog met een mentor te gaan praten. Dit heeft geen enkele zin. Evenmin voel ik mij geroepen tot een besloten gesprek met NTI. Ik ben bereid eenmalig u de correspondentie door te sturen, maar dan is dit voor mij ook echt de allerlaatste keer.
De studie heeft mij tot op heden alleen al aan lesgeld € 3.249,50 gekost. Ik ben niet van plan om het restant van € 650,50 nog te betalen. NTI heeft al veel geld ontvangen voor een studie waarbij geen tot minimale service is verleend. Desnoods ga ik mijn gelijk halen samen met een advocaat.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
Beste Suontio,
Nogmaals wil ik u verzoeken om uw gegevens bij mij bekend te maken zodat wij de situatie kunnen onderzoeken en bespreken. Zoals u aangeeft is bij de opleiding HBO Psychologie inderdaad een aanpassing van het studieprogramma voorgekomen, maar onderwijs is synoniem voor ontwikkeling en daarmee samenhangend verandering. Wat hierbij belangrijk is dat bestaande studenten goed geïnformeerd worden en dat hen de keuze wordt geboden de studie af te ronden in het bestaande programma of over te stappen met een aanpassing in de nieuwe regeling. Ik weet absoluut zeker dat deze informatie ook gegeven is, wat niet wegneemt dat bij u persoonlijk een ander verwachtingspatroon rondom de studie kan zijn ontstaan.
Ik wil u - evenals ik dat in het verleden heb gedaan - garanderen dat de directie of de studentenraad van het NTI altijd bereid zijn met u te overleggen over een situatie die gerezen is. Belangrijk voor mij om adequaat te kunnen informeren is te beschikken over uw gegevens.
Vriendelijke groet,
Els Beltman - [email protected]
Nogmaals wil ik u verzoeken om uw gegevens bij mij bekend te maken zodat wij de situatie kunnen onderzoeken en bespreken. Zoals u aangeeft is bij de opleiding HBO Psychologie inderdaad een aanpassing van het studieprogramma voorgekomen, maar onderwijs is synoniem voor ontwikkeling en daarmee samenhangend verandering. Wat hierbij belangrijk is dat bestaande studenten goed geïnformeerd worden en dat hen de keuze wordt geboden de studie af te ronden in het bestaande programma of over te stappen met een aanpassing in de nieuwe regeling. Ik weet absoluut zeker dat deze informatie ook gegeven is, wat niet wegneemt dat bij u persoonlijk een ander verwachtingspatroon rondom de studie kan zijn ontstaan.
Ik wil u - evenals ik dat in het verleden heb gedaan - garanderen dat de directie of de studentenraad van het NTI altijd bereid zijn met u te overleggen over een situatie die gerezen is. Belangrijk voor mij om adequaat te kunnen informeren is te beschikken over uw gegevens.
Vriendelijke groet,
Els Beltman - [email protected]
Re: NTI - Opzeggen
Komt die Els weer met haar 'kant en klare koek'!
Doet ze bij iedereen en je komt geen stap verder!
Els Beltman = Lege portemonnee = NTI
Doet ze bij iedereen en je komt geen stap verder!
Els Beltman = Lege portemonnee = NTI
Re: NTI - Opzeggen
Inderdaad...eigenlijk zonder van de genomen moeite en tijd dat ik weer kwijt was om haar een reactie te sturen. Haar reactie is typerend voor deze instelling.
Maar goed, ik heb al een brief naar het Ministerie van Onderwijs in de bus gedaan en er is altijd nog de geschillencommissie voor particuliere opleidingsinstituten...
Maar goed, ik heb al een brief naar het Ministerie van Onderwijs in de bus gedaan en er is altijd nog de geschillencommissie voor particuliere opleidingsinstituten...
Re: NTI - Opzeggen
Het word gewoon tijd dat RADAR zijn Licht gaat laten schijnen op NTI
de Nalatigheid van NTI treft heel veel mensen!
En de bereikbaarheid van de Mentoren is nog nooit optimaal geweest!
ook nu niet!
Els je probeert dingen recht te kletsen die krom zijn maar je woorden zijjn nergens op gebasseerd
de Nalatigheid van NTI treft heel veel mensen!
En de bereikbaarheid van de Mentoren is nog nooit optimaal geweest!
ook nu niet!
Els je probeert dingen recht te kletsen die krom zijn maar je woorden zijjn nergens op gebasseerd
Re: NTI - Opzeggen
Daar ben ik ook voor!!! Op meerdere fora regent het klachten over deze instellingen.
Re: NTI - Opzeggen
Het NTI is inderdaad te schandalig voor woorden! Een lespakket bestaat uit een aantal (verouderde) boeken, een paar zeer onduidelijke folders en cheques. En verder moet je het zelf maar uitzoeken. De begeleiding is nul komma nul!!!! Op hun eigen studentenforum staan ook alleen maar klachten, die gewoon niet beantwoord worden.
Re: NTI - Opzeggen
Radar als jullie meelezen, zet dan de schijnwerpers eens op NTI
het kan toch niet de bedoeling wezen dat iedereen maanden maanden moet betalen voor een HAP LUCHT???????
en je kunt ook niet onder het contract uit??
Kom op Radar ga eens achter de NTI aan!
of liever ga er eens een studie aanvragen en kijk dan eens hoe dat verloopt!
Inderdd het hele studie plein van NTI (interne forum) staat VOL van de klachten!
iedereen kampt met het zelfde als wij!
het kan toch niet de bedoeling wezen dat iedereen maanden maanden moet betalen voor een HAP LUCHT???????
en je kunt ook niet onder het contract uit??
Kom op Radar ga eens achter de NTI aan!
of liever ga er eens een studie aanvragen en kijk dan eens hoe dat verloopt!
Inderdd het hele studie plein van NTI (interne forum) staat VOL van de klachten!
iedereen kampt met het zelfde als wij!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
En toch wil ik nadrukkelijk herhalen dat het NTI studenten die menen een klacht te hebben een heldere klachtenprocedure geeft, die ook juridisch getoetst wordt.
Wij kunnen op dit forum niet inhoudelijk reageren zonder over cursistnummers te beschikken, maar reageren mag en kan altijd naar [email protected] .
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Wij kunnen op dit forum niet inhoudelijk reageren zonder over cursistnummers te beschikken, maar reageren mag en kan altijd naar [email protected] .
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Re: NTI - Opzeggen
En wat heb jij dan voor nieuws te melden Els?
lijkt mij dat Joost Damhuis toch al genoeg verteld heeft..?
Zijn antwoord komt neer op "niet zeuren maar betalen!
Hij zei het iets anders maar komt op het zelfde neer.
Lijkt mij als er zoveel mensen problemen hebben met het NTI (waar onder ik zelf) dat er wel degelijk iets aan de hand is bij NTI wat NIET klopt!
Het studentenplein op NTI staat VOL VOL VOL met klachten!
ga daar eens voor de gein lezen.. misschien gaat er dan een lichtje branden!
lijkt mij dat Joost Damhuis toch al genoeg verteld heeft..?
Zijn antwoord komt neer op "niet zeuren maar betalen!
Hij zei het iets anders maar komt op het zelfde neer.
Lijkt mij als er zoveel mensen problemen hebben met het NTI (waar onder ik zelf) dat er wel degelijk iets aan de hand is bij NTI wat NIET klopt!
Het studentenplein op NTI staat VOL VOL VOL met klachten!
ga daar eens voor de gein lezen.. misschien gaat er dan een lichtje branden!
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
Beste Rojo,
Zonder kennis over de situatie is het voor mij niet mogelijk om iets inhoudelijks te vertellen. Ik weet niet welke opleiding je volgt, wat het opgetreden probleem is, en wat er besproken is met het hoofd studiebegeleiding (die overigens sinds 1 januari 2009 niet meer bij het NTI werkzaam is) maar wat ik wel weet is dat ieder probleem of iedere klacht die mij bereikt op een eerlijke manier wordt gewogen en beoordeeld. Het streven van het NTI is studenten de kans te bieden een goed opleidingsniveau te behalen, en hen daarbij te begeleiden. Daar zijn uiteraard voorwaarden bij nodig als je praat over 60.000 studenten op jaarbasis. Maar binnen die voorwaarden kunnen omstandigheden optreden die in overleg tot andere oplossingen leiden.
Nogmaals, zonder feitelijke informatie kan ik helemaal niets, maar je bent altijd vrij om te reageren naar mijn e-mailadres, zodat we de situatie kunnen bespreken.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd klantenservice NTI
Zonder kennis over de situatie is het voor mij niet mogelijk om iets inhoudelijks te vertellen. Ik weet niet welke opleiding je volgt, wat het opgetreden probleem is, en wat er besproken is met het hoofd studiebegeleiding (die overigens sinds 1 januari 2009 niet meer bij het NTI werkzaam is) maar wat ik wel weet is dat ieder probleem of iedere klacht die mij bereikt op een eerlijke manier wordt gewogen en beoordeeld. Het streven van het NTI is studenten de kans te bieden een goed opleidingsniveau te behalen, en hen daarbij te begeleiden. Daar zijn uiteraard voorwaarden bij nodig als je praat over 60.000 studenten op jaarbasis. Maar binnen die voorwaarden kunnen omstandigheden optreden die in overleg tot andere oplossingen leiden.
Nogmaals, zonder feitelijke informatie kan ik helemaal niets, maar je bent altijd vrij om te reageren naar mijn e-mailadres, zodat we de situatie kunnen bespreken.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd klantenservice NTI
Re: NTI - Opzeggen
Hoef niet meer Els ik heb het uit handen gegeven.
wat ik al eerder zei ik laat het hier NIET bij zitten!
Wat het probleem is.. als je nu eerst eens de berichten leest die hier worden geplaatst dan weet je wat het probleem is!
Dat is NU JUIST HET PROBLEEM, geen een mens van NTI die LEEST!!
enige wat ze kunnen is geld innen!
wat ik al eerder zei ik laat het hier NIET bij zitten!
Wat het probleem is.. als je nu eerst eens de berichten leest die hier worden geplaatst dan weet je wat het probleem is!
Dat is NU JUIST HET PROBLEEM, geen een mens van NTI die LEEST!!
enige wat ze kunnen is geld innen!
Re: NTI - Opzeggen
Hallo allemaal,
In februari ben ik begonnen met de MBO opleiding SPW 3 - Kinderopvang. Na 6 weken zonder contact te kunnen krijgen met de mentor, zonder hulp te krijgen van de klantenservice en zonder enige begeleiding heb ik per aangetekende brief de opleiding stop gezet. Het is nu echter zo dat ik nog voor 8 moet betalen. Maar ik krijg hier geen acceptgiro's voor! Na een lang telefoontje met de klantenservice zouden ze mij deze toesturen....helemaal niks ontvangen (vreemd wat al mijn andere post ontvang ik zonder problemen). Toch verwachten zij dat ik nu in één keer per direct twee termijnen ga betalen. Ik heb veel kosten, woon net samen, ben zwanger en werk parttime, hoe verwachten zij dat ik dat kan? Hoe is het mogelijk dat een onderwijsinstelling (schandalig dat zij zich zo mogen noemen!) zo'n slechte organisatie heeft en helemaal niets doet met de klachten die vast met bakken uit de lucht komen vallen?
In februari ben ik begonnen met de MBO opleiding SPW 3 - Kinderopvang. Na 6 weken zonder contact te kunnen krijgen met de mentor, zonder hulp te krijgen van de klantenservice en zonder enige begeleiding heb ik per aangetekende brief de opleiding stop gezet. Het is nu echter zo dat ik nog voor 8 moet betalen. Maar ik krijg hier geen acceptgiro's voor! Na een lang telefoontje met de klantenservice zouden ze mij deze toesturen....helemaal niks ontvangen (vreemd wat al mijn andere post ontvang ik zonder problemen). Toch verwachten zij dat ik nu in één keer per direct twee termijnen ga betalen. Ik heb veel kosten, woon net samen, ben zwanger en werk parttime, hoe verwachten zij dat ik dat kan? Hoe is het mogelijk dat een onderwijsinstelling (schandalig dat zij zich zo mogen noemen!) zo'n slechte organisatie heeft en helemaal niets doet met de klachten die vast met bakken uit de lucht komen vallen?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
Beste Utrechtse,
Uw bericht lezend denk ik dat er bij aanvang van de opleiding een misverstand moet zijn ontstaan. Iedere MBO student ontvangt in het studiepakket informatie over de startdag, op deze dag wordt kennis gemaakt met medestudenten en met het mentorenteam, u kunt zelf aanmelden via StudentenNet+ voor deelname aan deze dag. Natuurlijk moeten mentoren en klantenservice voor u bereikbaar zijn, onze teams van service zijn dan ook van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds open, de mentoren kennen spreekuren, die vermeld staan op uw eigen pagina op de digitale leeromgeving.
Bij annuleren van een MBO opleiding zal NOOIT een wijziging aangebracht worden in de betaaltermijnen, de lopende lesperiode wordt conform het afgesproken tempo voldaan, en een volgende lesperiode wordt niet meer in rekening gebracht. U als student krijgt hier een schriftelijke bevestiging van. Indien u voorheen de opleiding via automatische incasso betaalde en nu gevraagd hebt om accepten, dan kan dat uiteraard. Dit heeft echter geen invloed op de te betalen bedragen of het tempo waarin betaald moet worden.
Indien u aangeeft dat dit bij u niet het geval is ontvang ik heel graag uw informatie op [email protected] zodat ik de kwestie kan onderzoeken.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Uw bericht lezend denk ik dat er bij aanvang van de opleiding een misverstand moet zijn ontstaan. Iedere MBO student ontvangt in het studiepakket informatie over de startdag, op deze dag wordt kennis gemaakt met medestudenten en met het mentorenteam, u kunt zelf aanmelden via StudentenNet+ voor deelname aan deze dag. Natuurlijk moeten mentoren en klantenservice voor u bereikbaar zijn, onze teams van service zijn dan ook van 8 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds open, de mentoren kennen spreekuren, die vermeld staan op uw eigen pagina op de digitale leeromgeving.
Bij annuleren van een MBO opleiding zal NOOIT een wijziging aangebracht worden in de betaaltermijnen, de lopende lesperiode wordt conform het afgesproken tempo voldaan, en een volgende lesperiode wordt niet meer in rekening gebracht. U als student krijgt hier een schriftelijke bevestiging van. Indien u voorheen de opleiding via automatische incasso betaalde en nu gevraagd hebt om accepten, dan kan dat uiteraard. Dit heeft echter geen invloed op de te betalen bedragen of het tempo waarin betaald moet worden.
Indien u aangeeft dat dit bij u niet het geval is ontvang ik heel graag uw informatie op [email protected] zodat ik de kwestie kan onderzoeken.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 mei 2009 18:30
Re: NTI - Opzeggen
Hoi Utrechtse,
Even een reactie naar jou. Mocht je nog spw willen doen via afstandsonderwijs dat wel van goede kwaliteit is en werkt met goede leraren?
Ik heb mijn spw gedaan via OVD afstandsonderwijs, zij zijn gespecialiseerd in spw opleidingen en mijn leraar reageerde altijd heel snel. Echt een aanrader!
Ik heb me afgelopen april ingeschreven voor toegepaste psychologie bij het nti, maar ik vind het studiemateriaal zo onoverzichtelijk dat ik er bijna niet in kom. Ik denk dat ik dan ook ga annuleren. Ik betaal er tenslotte wel 130 p.m. voor.
Maar iets wat je via internet koopt, kun je toch binnen 3 maanden terug sturen als je niet tevreden bent?
Even een reactie naar jou. Mocht je nog spw willen doen via afstandsonderwijs dat wel van goede kwaliteit is en werkt met goede leraren?
Ik heb mijn spw gedaan via OVD afstandsonderwijs, zij zijn gespecialiseerd in spw opleidingen en mijn leraar reageerde altijd heel snel. Echt een aanrader!
Ik heb me afgelopen april ingeschreven voor toegepaste psychologie bij het nti, maar ik vind het studiemateriaal zo onoverzichtelijk dat ik er bijna niet in kom. Ik denk dat ik dan ook ga annuleren. Ik betaal er tenslotte wel 130 p.m. voor.
Maar iets wat je via internet koopt, kun je toch binnen 3 maanden terug sturen als je niet tevreden bent?
Re: NTI - Opzeggen
Al vele malen beweert NTI dat ik nog een aantal betalingen heb open staan. Dit is helemaal niet zo en ik heb dus al een aantal keren de betalingsoverzichten gemaild naar NTI. NTI reageert echt NOOIT op mailtjes, dus deze keer ook niet. Nu krijg ik dus ineens een brief van het incassobureau NIB dat ik per direct de betaling moet voldoen (+ 30 euro). Zijn ze gek geworden ofzo!!! Mensen ga alsjeblieft nooit maar dan ook echt nooit met NTI in zee. Het is een ongeorganiseerd zooitje en heel erg onprofessioneel!!! Belachelijk dat zo'n bedrijf mag bestaand. In 1 woord WALGELIJK. Ik hoop dat NTI een keer wordt aangepakt.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50
Re: NTI - Opzeggen
Beste Prinses 88,
Wat jammer dat er verwarring is ontstaan rondom de betaling van uw opleiding. Ons systeem kan geen betalingsherinnering versturen als de betaling geregistreerd is, dus er moet iets fout zijn gegaan, bijvoorbeeld bij het overboeken door de bank naar onze rekening o.i.d.
Om snel te kunnen nagaan wat hier precies aan de hand is verzoek ik u vriendelijk mij te mailen via [email protected] , ik zal de kwestie dan direct voor u nagaan.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Wat jammer dat er verwarring is ontstaan rondom de betaling van uw opleiding. Ons systeem kan geen betalingsherinnering versturen als de betaling geregistreerd is, dus er moet iets fout zijn gegaan, bijvoorbeeld bij het overboeken door de bank naar onze rekening o.i.d.
Om snel te kunnen nagaan wat hier precies aan de hand is verzoek ik u vriendelijk mij te mailen via [email protected] , ik zal de kwestie dan direct voor u nagaan.
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Re: NTI - Opzeggen
Ik ben al heel lang bezig met mijn klacht over NTI.
Nadat ik het helemaal gehad had met de slechte bereikbaarheid en de zeer teleurstellende studiebegeleiding, heb ik mijn opleiding bij NTI in november 2008 opgezegd. Daarbij heb ik NTI in gebreke gesteld. Waarop als antwoord, geen antwoord, maar een nota voor het resterende cursusgeld!
Sinds november vorig jaar heb ik flink wat correspondentie (zowel e-mails as brieven) gevoerd met mevrouw Beltman en met verschillende incassomedewerkers van NTI. Dit allemaal, zonder enige tegemoetkoming of excuus van NTI, of van mevrouw Beltman. Hetgeen mijn lotgenoten waarschijnlijk niet verrast!
Al dat schrijven heeft niet mogen baten, want op een gegeven moment is er een patstelling ontstaan met NTI. Ik heb dan ook in februari 2009 de Onafhankelijke Commissie van beroep aangeschreven. Zij hebben mij in februari 2009 meegedeeld, mijn brief verder te hebben voorgelegd aan NTI met het verzoek om informatie te verschaffen. De behandeling zou ongeveer 6 weken in beslag nemen.
Tot op heden heb ik helaas nog geen reactie van noch de Onafhankelijke commissie an beroep noch NTI gehad. Wel heeft NTI de vordering inmiddels uit handen gegeven aan deurwaarderskantoor Van Mastrigt & Partners terwijl mevrouw Beltman van NTI op 28 januari per e-mail heeft toegezegd de betalingsverplichting op te schorten tot uitspraak van de Onafhankelijke commissie van beroep. Inmiddels heb ik contact gezocht met het deurwaarderskantoor die niet van enige correspondentie op de hoogte bleek te zijn.
Mevrouw Beltman mag dan blijven beweren, dat NTI een wettelijk getoetste klachtenprocedure volgt. Mijn ervaring met NTI bewijst toch echt het tegendeel. Ongeacht alle klachten over NTI, gaat het blijkbaar nog altijd prima met dit bedrijf. Ze kunnen zich namelijk nog steeds veroorloven om klanten simpelweg met lege beloftes en opleidingen die nergens op slaan binnen te halen.
Ik heb alle mogelijke instanties aangeschreven om NTI met de neus op de feiten te drukken, dat zij er een puinhoop van hebben gemaakt. Ik heb zelfs de Ministerie van Onderwijs aangeschreven. Helaas, omdat NTI een particuliere opleidingsinstituut is, heeft de Ministerie geen bevoegdheden om de handelswijze van NTI tegen het licht te houden.
Ik hoop dat ik snel wat verneem van de commissie. Ik zie Radar toch niet snel in actie komen. Wellicht moeten meer mensen hun klachten over NTI kenbaar maken via Radar.
Nadat ik het helemaal gehad had met de slechte bereikbaarheid en de zeer teleurstellende studiebegeleiding, heb ik mijn opleiding bij NTI in november 2008 opgezegd. Daarbij heb ik NTI in gebreke gesteld. Waarop als antwoord, geen antwoord, maar een nota voor het resterende cursusgeld!
Sinds november vorig jaar heb ik flink wat correspondentie (zowel e-mails as brieven) gevoerd met mevrouw Beltman en met verschillende incassomedewerkers van NTI. Dit allemaal, zonder enige tegemoetkoming of excuus van NTI, of van mevrouw Beltman. Hetgeen mijn lotgenoten waarschijnlijk niet verrast!
Al dat schrijven heeft niet mogen baten, want op een gegeven moment is er een patstelling ontstaan met NTI. Ik heb dan ook in februari 2009 de Onafhankelijke Commissie van beroep aangeschreven. Zij hebben mij in februari 2009 meegedeeld, mijn brief verder te hebben voorgelegd aan NTI met het verzoek om informatie te verschaffen. De behandeling zou ongeveer 6 weken in beslag nemen.
Tot op heden heb ik helaas nog geen reactie van noch de Onafhankelijke commissie an beroep noch NTI gehad. Wel heeft NTI de vordering inmiddels uit handen gegeven aan deurwaarderskantoor Van Mastrigt & Partners terwijl mevrouw Beltman van NTI op 28 januari per e-mail heeft toegezegd de betalingsverplichting op te schorten tot uitspraak van de Onafhankelijke commissie van beroep. Inmiddels heb ik contact gezocht met het deurwaarderskantoor die niet van enige correspondentie op de hoogte bleek te zijn.
Mevrouw Beltman mag dan blijven beweren, dat NTI een wettelijk getoetste klachtenprocedure volgt. Mijn ervaring met NTI bewijst toch echt het tegendeel. Ongeacht alle klachten over NTI, gaat het blijkbaar nog altijd prima met dit bedrijf. Ze kunnen zich namelijk nog steeds veroorloven om klanten simpelweg met lege beloftes en opleidingen die nergens op slaan binnen te halen.
Ik heb alle mogelijke instanties aangeschreven om NTI met de neus op de feiten te drukken, dat zij er een puinhoop van hebben gemaakt. Ik heb zelfs de Ministerie van Onderwijs aangeschreven. Helaas, omdat NTI een particuliere opleidingsinstituut is, heeft de Ministerie geen bevoegdheden om de handelswijze van NTI tegen het licht te houden.
Ik hoop dat ik snel wat verneem van de commissie. Ik zie Radar toch niet snel in actie komen. Wellicht moeten meer mensen hun klachten over NTI kenbaar maken via Radar.