Ik ben leerling op het horizon college sinds augustus 2006, toen starte ik mijn eerste opleiding. het eerste jaar kregen wij een boekenlijst met boeken en leermiddelen(licenties etc.) twv ruim € 500,-. boeken netjes bestelt en uiteindelijk weinig tot geen gebruikt gemaakt van de boeken.
Eind van het jaar had ik ook nog alle licenties netjes in me agenda zitten(licenties staan op een papier deze dien je bij je te hebben ter controle) geld uitgegeven voor niets.
In augustus 2008 starte ik met mijn 2de opleiding op het Horizon College. Mijn leer getrokken uit de vorige opleiding en geen boeken of licentie;s besteld(totale waarde van deze lijst ongeveer 500,-), de boeken die ik echt nodig had heb ik via bol.com besteld.
nou kreeg ik 18 december jl. onderstaande brief+factuur van boekhandel Lisette:
De daarbij gevoegde factuur bevatte licenties en deelname aan een introductie programma(+ excursie)Quote:
Geachte deelnemer,
Bijgaand treft u een factuur aan voor de kosten van leermiddelen die, zoals reeds bij u bekend,moeten worden betaald aan het Horizon College om van uw opleiding een succes te maken.
De omschrijving geeft aan waar de kosten voor zijn. De hoogte van de kosten is reeds bekend gemaakt bij uw inschrijving waarbij u tevens een leermiddelenlijst heeft ontvangen waar deze kosten op vermeld staan. De factuur betreft verplichte leermiddelen die zijn vastgesteld voor uw opleiding, het gaat hier niet om boeken. Het betreft hier geen bestelling die u geplaatst heeft bij LISETTE B.V.
De inningen van deze gelden hebben wij uitbesteed aan Educatieve Boekhandel LISETTE B.V., die na de inning deze bedragen aan ons zal overdragen.
Vriendelijk verzoeken wij voor wijzigingen van de opleiding, vrijstellingen etc. contact op te nemen met mevrouw A. XXXXX, [email protected], binnen uw sector zodat die in staat zijn om eventueel onterechte of foutief verzonden facturen verzoeken wij u contact op te nemen met de financiële administratie van LISETTE B.V. via [email protected]
Het bankrekeningnummer waar u het bedrag naar kunt overmaken is Rabobank 1.XX.XX.XX9 t.n.v. Lisette/Horizon, onder vermelding van het factuurnummer. Wij verzoeken u dit uiterlijk binnen 14 dagen na dagtekening van uw factuur te doen om problemen tijdens de lessen te voorkomen.
Tot slot wensen wij u verder succes toe met uw studie.
Namens Horizon College
Educatieve Boekhandel LISETTE B.V.
XXXXXX medewerkster financiële administratie
Materiaal stichting praktijkleren 2008-2009
Introductieprogramma en excursie 2008-2009
Licentie ELO-BASE 2008-2009
Reader Praktijkopdrachten 2008-2009
twf € 265,-
Daarop heb ik de volgende e-mail verstuurd(18december) richting Lisette en het horizon college;
Zoals te lezen in mijn mail;Quote:
Geachte,
18 december jl. heb ik een factuur ontvangen van Boekhandel ‘’Lisette’’, factuur nummer H 1234567, de factuur bedraagt een bedrag van € 265,00.
In de bijgevoegde brief staat geschreven; ‘’ De omschrijving geeft aan waar de kosten voor zijn’’ echter komt geen van de beschrijvingen mij bekent voor, of heb ik er geen gebruik van gemaakt.
Zo staat er beschreven;
, kunt u mij laten weten welk materiaal het hier om gaat en hoe en wanneer ik hier gebruik van zou hebben gemaakt?!
Introductieprogramma en excursie 2008-2009, begin van dit schooljaar of in de loop hiervan is er voor mij en de gehele klas, cm1m, geen excursie of introductie programma geweest. Wij zijn het schooljaar gestart met projecten.
Licentie ELO-BASE 2008-2009, onze klas maakt projecten en deze zijn niet afkomstig vanuit ELO-BASE, dit is mij bevestigd door een docent, een docent die onderdeel uitmaakt van het team dat onze projecten ontwikkeld.
Reader Praktijkopdrachten 2008-2009,ook deze beschrijving is mij niet duidelijk.
Er wordt in de brief geschreven dat de kosten bekend zijn gemaakt bij de inschrijving voor deze opleiding.
‘De hoogte van de kosten is reeds bekend gemaakt bij uw inschrijving waarbij u tevens een leermiddelenlijst heeft ontvangen waar deze kosten op vermeld staan’’
Met name het onderstreepte gedeelte spreek ik tegen, er was mijn van te vore hier niets overbekend, het is zelf zo dat ik tot het lezen van deze brief niets van een dergelijk bedrag afwist.
Tot op heden komen de artikelen met hun beschrijvingen mij niet bekend voor, mogelijk is er spraken van een misverstand vanuit u kant.
In afwachten van u antwoord verblijf ik,
TimCNB
-Worden de programma's zoals deze omschreven zijn niet gebruikt, of niet geheel
- heb ik niets besteld, of ingevuld.
-was ik niet op de hoogte van deze kosten, voor ik aan deze opleiding begon.
Vervolgens kreeg ik deze(6januari09) mail;
Ik heb hier vervolgens (nog) niet op gereageerd.Quote:
Dag Tim,
Ik heb jouw verhaal nagevraagd bij de heer DeXXXXX. Het blijkt dat je een introductieprogramma hebt gehad, dat heeft namelijk iedereen van jouw klas gehad als eerstejaars. Tevens maak je wel degelijk gebruik van Elo Base, echter wordt dit door de docent op een stencil aan je uitgedeeld. De stichting praktijkleren is een contract waar wij als sector gebruik van maken. Deze stichting verzorgt een groot deel van het lesmateriaal. Mocht je de reader nog niet hebben ontvangen, zul je dat binnenkort nog krijgen via je docent. De factuur is dus correct. Ik verzoek je het bedrag dan ook zo spoedig mogelijk over te maken.
Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
A,XXXXXX
Ik ben het niet eens met wat deze mevrouw mij terugmailt.
En vraag mij af in hoeverre ik verplicht ben dit bedrag te betalen
-Aangezien ik bewust niets besteld heb via deze boekhandel.
- ik niet op de hoogte was van deze kosten voor ik aan de opleiding begon.
- de omschreven licenties in de praktijk niet tot nauwelijks worden gebruikt.
en... er wordt geschreven '' Wij verzoeken u dit uiterlijk binnen 14 dagen na dagtekening van uw factuur te doen om problemen tijdens de lessen te voorkomen
van het begin van me opleiding tot dit moment, heb ik optimaal kunnen functioneren en is mij naar geen enkele licentie verwezen.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik op heb uitgetypte, en dat ik raadzame adviezen kan krijgen.
Tim