LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte vrijwillige bijdrage.

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
dorish

Verplichte vrijwillige bijdrage.

Ongelezen bericht door dorish »

Ik heb op 8 maart een factuur binnen gekregen voor het betalen van een verplichte vrijwillige bijdrage van 150 euro.

Klasgenoten van mij waren al eerder in discussie gegaan. Mijn klasgenoot heeft een referentie gebruikt van de onderwijsinspectie of iets dergelijk. Dat alle kosten buiten het lesgeld vrijwillig zijn. Maar toch moeten we het betalen?

Er staat in de bijdrageovereenkomst : Indien de student niet heeft betaald kan zij/hij van die activiteiten en voorzieningen worden uitgesloten.

Heel veel klasgenoten zijn hier niet mee akkoord, dus hebben de meeste het ook niet betaald. Vandaag 8 mei heb ik weer een factuur binnengekregen. Dit moet binnen 8 dagen.

Ik heb wel de aflevering gekeken van 24-04-2012 :vrplichte vrijwillige bijdrage.

Nu de vraag of ik nu die 150 euro moet betalen of niet?
Wat kan ik nu het beste doen?

Ik wil namelijk niet te maken krijgen met deurwaarders .

Brainless

Re: Verplichte vrijwillige bijdrage.

Ongelezen bericht door Brainless »

Vrijwillig is vrijwillig, dus je bent niet verplicht dit te betalen.
Er staat in de bijdrageovereenkomst : Indien de student niet heeft betaald kan zij/hij van die activiteiten en voorzieningen worden uitgesloten.
Wel mag (zoals je zelf al aangeeft) de school je uitsluiten van bepaalde activiteiten, waarvoor die eigen bijdrage is, bv voor een school/klassenfeest.

Bij mijn zoon op school, betaal je deze bijdrage oa voor een kluisje, concert, klassenfeest, extra sportactiviteiten en (extra) muziekles met gratis gebruik van instrumenten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dorish schreef:Ik heb op 8 maart een factuur binnen gekregen voor het betalen van een verplichte vrijwillige bijdrage van 150 euro.

Klasgenoten van mij waren al eerder in discussie gegaan. Mijn klasgenoot heeft een referentie gebruikt van de onderwijsinspectie of iets dergelijk. Dat alle kosten buiten het lesgeld vrijwillig zijn. Maar toch moeten we het betalen?

Heel veel klasgenoten zijn hier niet mee akkoord, dus hebben de meeste het ook niet betaald. Vandaag 8 mei heb ik weer een factuur binnengekregen. Dit moet binnen 8 dagen.

Ik heb wel de aflevering gekeken van 24-04-2012 :vrplichte vrijwillige bijdrage.

Nu de vraag of ik nu die 150 euro moet betalen of niet?
Wat kan ik nu het beste doen?

Ik wil namelijk niet te maken krijgen met deurwaarders .
Wat ik hier uit begrijp is dat als je mee wilt doen met (vrijwillige) activiteiten dat je verplicht bent om te betalen. Klinkt niet onlogisch. Het zou wat anders zijn als je uitgesloten wordt van verplichte zaken.

dorish

vandaag hebben de meeste klasgenoten een brief gekregen van de ggn incassobureau . ik heb die brief nog niet ontvangen maar ik heb het nog niet betaald.
waarschijnlijk moet ik nu 150 euro betalen +15 euro .
maar alle kosten buiten de lesgeld valt onder vrijwillige kosten.

wat kan ik nu het beste doen?

lesmateriaal heb ik nooit gehad
activiteiten ,bpv terugkom dagen ook niet.

--------------------
Verplichte bijdrage
Alle kosten naast je lesgeld vallen onder de
vrijwillige bijdrage. Dit betekent dat er nooit
sprake mag zijn van een ‘verplichte’ bijdrage.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is heel moeilijk om je zo te helpen. Het staat jou vrij om naast de lesovereenkomst een tweede overeenkomst te sluiten. Als je dat gedaan hebt dan moet de vrijwillige eigen bijdrage betalen. Als je dat niet hebt gedaan dan niet.

Wat is precies de bijdrageovereenkomst? Misschien is slim om het bedrag "onder protest" te betalen, incl. de 15 euro verhoging.

dorish

bijdrageovereenkomst voor activiteiten en wanneer je dit niet betaald kan je uitgesloten worden van activiteiten. Maar als ik het onder protest ga betalen , ga ik sws het bedrag niet meer terug zien.

Het ziekste is nog dat mijn klasgenoot een email stuurde over vrijwillige bijdrage naar iemand met hoge functie op school. ineens moest hij maar 110 euro betalen . er zou dan geen nieuwe factuur meer worden verstuurd en bij de administratie /financieel zaken doorgegeven worden . hij heeft toen netjes 110 euro betaald. 40 euro in mindering want we hadden van 2 dingen dan geen gebruik gemaakt. maar uiteindelijk heeft hij toch nog een factuur gekregen van 40 euro die hij nog moest voldoen .

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je de bijdrageovereenkomst vrijwillig ondertekent of maakte dit deel uit van studieovereenkomst?

Gesloten