LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capabel Onderwijs Groep

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
koersje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 13:17

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door koersje »

hoi irmgard,

ik kom uit dezelfde woonplaats als jij en heb net mijn opleiding doktersassistente via capabel arnhem afgerond.
de negatieve tendens van de eerste schrijfster herken ik niet.
het is een 1 jarige opleiding, dat betekend hard werken en veel zelf doen. je eigen inzet is enorm belangrijk.
dan is de opleiding prima te doen.
voor doktersasistente zijn er in de regio twente al diverse stageplekken beschikbaar dus ook dat is geen probleem.
ik heb 1,5jr over de opleiding gedaan door prive redenen. dit was geen enkel probleem, mits je maar kunt motiveren waarom en je serieus met je opleiding bezig bent.
de lessen gaan snel maar zijn erg leuk, ook de praktijklessen zijn erg leuk. ja het meeste leer je op je stage, dat is logisch.
halverwege het lesjaar mag je al op stage, dan lopen theorie en praktijk vaak gelijk op.

het enige minpunt van capabel vind ik het hoofdkantoor, daar zitten echt geen capabele mensen, je moet overal ellelang achterna bellen.
ook de voorlichtingsbijeenkomst stelt niet veel voor, dit info kun je ook van internet halen, ze vertellen je daar niks nieuws.
maar onderwijs, begeleiding, lesmateriaal en stagebegeleiding zijn prima.

ik zou zeggen, het is zeker het overwegen waard om aan deze opleiding te beginnen.

Wieweet888
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2009 21:48

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Wieweet888 »

Hallo,

ik volg ook een opleiding via capabel voor doktersassistente en ook ik ben niet tevreden over hun.
De lessen zijn zeer minimaal te noemen, het eerste half jaar krijg je engels, nederlands en dat soort vakken. Pas in het laatste half jaar leer je wat een doktersassistente doet en voor elke handeling wordt er maar 1 les aan besteed :? :( t. En ze leggen ook niet alles goed uit, sommige dingen worden tussen neus en lippen door gezegd terwijl het een belangrijk onderdeel is voor het examen.
Verder kom je in mijn regio (drenthe) nauwelijks aan een stage plaats vanwege of een contract via een school of omdat ze capabel niet kennen. Na 8 maanden zoeken heb ik nog steeds geen stage adres en dit is behoorlijk frusterend en capabel heeft geen adressen waar je naar toe kan bellen. Voor de rest totaal geen waar voor je geld en als het kan liever via een gewone school de opleiding doktersassistente halen.

groetjes

stofzuigertje

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als alle stage plaatsen naar andere gaan is dit vermoedelijk een matige school en dus zou je elders moeten gaan studeren...
Ik zou dit liever vooraf onderzoeken en niet achteraf na veel geld en jaar later doen.

Juist de stage plaats is vaak belangrijker dan de studie en de bedrijven die de stage kunnen geven weten waar je het beste kunt inschrijven.

Dus probeer het eens andersom te doen.

Linda88
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:17

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Linda88 »

hoi! ik had een vraagje over capabel onderwijs.

Ik lees dat iedereen het hier heeft over doktersassistente opleidingen of aphotekers opleidingen.

Nu wil ik graag SPW4 gaan doen in amsterdam ( onderwijsassistent )
Zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben ? of er wel eens iets van hebben gehoord ?
ik heb ook gelezen dat iemand het via het UWV heeft gedaan? als die gene dit leest, zou die dan alsjeblieft willen reageren. Op dit moment zit ik namelijk in de ziektewet, dus misschien zijn er mogelijk heden daar van uit.

alvast bedankt!

groetjes Linda

Jeni
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 15:04

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Jeni »

Ik wil iedereen waarschuwen voor Capabel onderwijs. Het is pure geldklopperij. Ik had me voor dit jaar eind augustus ingeschreven voor de opleiding Onderwijsassistent, wilde namelijk heel graag volgend jaar september met HBO beginnen. Maar begin september had ik nog niets gehoord, en ging ik bellen... Bleek dat ze achterliepen met de brieven, ik was nog niet ingeschreven. Lekkere organisatie dacht ik toen al, en ben gewoon verder gegaan met mijn oude opleiding. Later werd ik gebeld en kreeg ik mailtjes of ik nog mijn diploma en verdere informatie wilde opsturen zodat ik eind oktober kon beginnen, toen heb ik duidelijk gezegd dat ik die opleiding niet wilde en me voor de augustusvariant had ingeschreven en niks opgestuurd natuurlijk. Dacht dat het klaar was, maar kreeg in oktober een brief met de startdata van de opleiding en stencils van vakken. Heb dat pakket meteen retour gestuurd en weer gebeld, werd nu pas verteld dat ik een aangetekende brief moest versturen voor de annulering. Helemaal klaar met die opleiding, netjes die brief opgestuurd. Word ik in november weer gebeld en gemaild waarom ik niet kom opdagen, want de school is al een maand bezig. Nou zeg ik je, dan vraag je toch af wat voor mensen daar werken. Maar het ergste is dat ik nu al een maand schoolgeld heb betaald, voor iets wat ik nooit heb gewild. En als ik de site moet geloven moet ik 25 tot 40% van de opleiding gaan betalen omdat ik niet op tijd op de goede manier heb geannuleerd... Dus ga naar een reguliere opleiding, duurt misschien iets langer maar dit soort praktijken wens je niemand toe.

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Ik heb als stagebieder ervaring met Capabel. Zeer slechte instelling.

Linda88
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:17

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Linda88 »

Wou je het toevallig in amsterdam gaan doen die opleiding Jeni
?

JJ1983
en wat voor stage bood je aan? onderwijsassistente? ben benieuwd, ik wil het nog steeds gaan doen, omdat het de enige manier is om het in een jaar te doen... of heeft iemand anders nog andere iedeeen? hoor het graag!

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Snap je dat de beloofde opleiding binnen één jaar het vizier te veel richt op tijdsdruk in plaats van leren. Als je stage komt lopen als onderwijsassistente, bij lange na niet voldoet, en vervolgens van Capabel geen onvoldoende mag krijgen (anders studeer je niet op tijd af), dan is er iets gruwelijk mis.

Als je echt opgeleid wilt worden, neem je er de tijd voor.

Linda88
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:17

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Linda88 »

ja , maar ik ben nu op het moment 22, door ziekte heb ik na mijn middelbare school niet meteen door kunnen leren. En loop ik dus nu ong 5 jaar op achter ( met opleidingen en werk) Ik wil heel graag snel lekker aan de bak. Dan kan je zeggen je neemt de tijd voor een opleiding. Ik heb op het moment al zoveel levenservaring, dat mij 3 jaar tussen de gemiddeld 16 jarige te lang gaat duren, en mij waarschijnlijk gaat vervelen. Daar door zou dit een ideale oplossing zijn. Maar ik zie nu ook wel dat Capabelonderwijs niet geheel goed in elkaar zit, en wijk ik hier waarschijnlijk van af... heb nu meer de vraag hier, of mensen misschien iets weten als opleiding voor deze leeftijd, en misschien deeltijds inplaats van voltijds. Dat ik daar naast nog kan werken voor inkomste ( en koste voor de school/opleiding)

alvast bedankt! :) Linda

Riann23
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:53

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Riann23 »

Ik heb me begin September 09 opgegeven voor de voorlichting in Amsterdam voor de opleiding verpleegkundige. Kort daarna heb ik een inschrijfformulier ingevuld en opgestuurd. Toen was het wachten.... hoorde maar steeds niks. Toen maar gebeld en kreeg als antwoord dat ze door drukte achter lopen en ik moest afwachten. Dit deed ik dan maar. En weer was het wachten.....

Uiteindelijk ontving ik een brief of ik zo vriendelijk wilde zijn om een kopie id kaart en diploma's op te sturen, dit heb ik gelijk gedaan. Een lange tijd daarna ontving ik weer een brief waarin stond dat ik voorlichting moest bijwonen en jawel let op: ROTTERDAM! (had de voorlichting al bijgewoond en me opgegeven voor Amsterdam) En dus weer gebeld, toen werd er gezegd dat dit een fout was in de administratie en ik deze brief als onverzonden kon zien. Heb toen ook gelijk gevraagd wanneer ik nou eens bericht ontving over de start van de opleiding omdat ik fulltime werk. Had op in het inschrijfformulier tenslotte bij het startmoment September/Oktober ingevuld. Toen werd er verteld dat er een storing was in het computer systeem en niks kon opzoeken maar ik moest maar gewoon even afwachten.

Nu begin December heb ik een factuur ontvangen van 5.000euro ik ben me rot geschrokken vooral omdat er in vermeld stond als startdatum 26-11-09 heb hier dus nooit bericht van ontvangen. Toen belde ik met de administratie en werd mij verteld dat ik al die tijd gewoon ingeschreven stond en als ik nu zou annuleren(wat dus ook moet omdat ik nog altijd fulltime werk en niet op tijd bericht heb ontvangen) moet ik dus ook gewoon de annuleringskosten betalen.

Dit is ronduit belachelijk ik heb ook inmiddels een aangetekende brief gestuurd met dit hele verhaal en laat er zeker niet bij zitten als ik een bedrag moet betalen door hun slechte administratie. IK denk dat ik zelfs maar even een rechtswinkel ga raadplegen om te laten uitzoeken of dit zomaar mag, annuleringskosten in rekening brengen in deze omstandigheden.

Margriet-V
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2009 14:50

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Margriet-V »

Hallo,

Sinds juni doe ik de opleiding doktersassistente in Leeuwarden. En ik herken helemaal niets van de klachten die hier allemaal worden genoemd.
Wij hebben juist een hele leuke groep in Leeuwarden, vrijwel iedereen heeft een stageplaats. Het is wel even aanpoten, je moet er zelf wel vrij veel voor leren, maar het is goed te doen.
Maar de docenten zijn heel welwillend en er heerst een hele positieve sfeer. Ze nemen ruim de tijd voor je als je dingen wilt weten. Ik ben dus eigenlijk alleen maar positief. Ook het bedrijf waar ik stage loop heeft positieve ervaringen met Capabel. Ik vind het jammer voor degenen die negatieve ervaringen hebben, maar het kan dus ook goed gaan.

proud7
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:27

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door proud7 »

Hallo Mensen!
Hebben mensen hier ervaring gehad met de opleiding SPW3 Leidster Kinderopvang.
Duur: 40 lesweken, 1 dag per week
Stage: 75 dagen
Begin: Flexibele instroom


Ik wil deze opleiding gaan volgen binnenkort in Amsterdam.
Ik had kort geleden telefonisch contact opgenomen met het Capabel Onderwijs, maar de telefoniste begreep me vragen niet echt. Terwijl het gewoon echt duidelijke vragen waren over de opleiding. Dus dat kwam heel erg onprofessioneel over.

Op dit moment heb ik een hele goede baan, en wil dat niet meteen in een keer opzeggen in deze moeilijke crisis tijden. Dus ik had voorgenomen ik ga gewoon 3 dagen werken, 1 dag school, en 1 dag stage. En huiswerk van 20uur verspreiden over de rest van de dagen. En de rest van de stage dagen aan het eind van het schooljaar.
De telefoniste zei dat 1 dag stage per week te kort is.

Maar goed op de site staat het volgende vermeld:
De opleiding duurt 1 jaar en heeft 40 lesweken. Na de opleiding van 1 jaar bestaat de mogelijkheid om gedurende een periode van 6 maanden de stage af te ronden en eventueel nog (her)examens te maken. In deze periode heeft u nog wel begeleiding, maar u kunt géén lessen meer volgen.

Uit deze tekst begrijp ik dat het wel mogelijk is om de opleiding op mij manier te volgen. De telefoniste heeft toen gezegt, nou dat schrijf jezelf toch in ( op een geirriteerde toon).

Ik wilde me eigelijk ook gaan inschrijven, maar toen las ik over al die moeilijkheden;
inschrijfgeld/ geen stageplekken/ ect. + ik had al geen goed gevoel over hoe het telefoongesprek was gegaan.

Maar goed ik wil het wel heel graag de spw3 halen op korte termijn.
Heeft iemand ervaring met de spw3 please reageer...thanks! :? :? :?

Linda88
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:17

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Linda88 »

daar was ik weer..
ik heb precies het zelfde gevoel als proud7, ik weet het ook niet zo goed meer.
Ik ben bang dat ik me laat verlekkeren door dat het maar een jaar duurt, maar daar naast zit alles niet helemaal goed in elkaar. Ik heb ook al een aantal keer gebeld, maar heb altijd mensen aan de telefoon waarvan ik denk die mogen wel eens een cursus gaan volgen om netjes de telefoon te bedienen. Voor mezelf heb ik besloten de 21+ toets te gaan proberen en daarmee de PABO te gaan doen. Ik laat Capabelonderwijs achter me, en ga het op een andere manier proberen. Je moet met een goed gevoel aan een school starten, zeker als je er zoveel geld in moet inversteren, en hard moet werken in dat ene jaar.

bluh
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:51

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door bluh »

Niet doen he capabel onderwijs. Ze zijn alleen maar uit op geld. Dat is voor hun belangrijk.

Jeni
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 15:04

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Jeni »

Hey Riann23, allereerst ik leef met je mee, en veel sterkte nog! Maar nog een vraagje hoe heb of ben jij het aan het oplossen. De juiste manier heb ik nog niet gevonden.

En als antwoord nog aan Linda, ja ik wilde de opleiding in Amsterdam gaan doen.

En voor de mensen die twijfelen, doe het niet. Ga 21+ toets doen, deeltijds of gewoon regulier. Maar ga geen capabel doen!

bluh
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:51

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door bluh »

He jennii,
Heb jij in de tussentijd een annulering gedaan.

Jeni
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 15:04

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Jeni »

Ja meteen toen ze ermee kwamen, maar dat deden ze natuurlijk niet meteen bij het eerste telefoontje wat ik in september pleegde maar nadat ik de startdata pas gekregen had. Op het moment heb ik mijn rekening geblokkeerd. Ik ben student, en kan niet iedere maand 350 missen (of de 1500 in een keer die ze proberen te claimen) naast mijn reguliere opleidingskosten en andere vaste lasten. Maar heeft het nut om er iemand naar te laten kijken. Kost dat ook geen geld, want volgens mij hebben ze het slim gespeeld en mij pas op de hoogte gebracht dat ik ingeschreven stond na de startdata, zodat ze zeker wat geld krijgen.

Weet iemand een goede oplossing? Als die er is...

Isa2010
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010 21:50

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Isa2010 »

Riann23 schreef:Ik heb me begin September 09 opgegeven voor de voorlichting in Amsterdam voor de opleiding verpleegkundige. Kort daarna heb ik een inschrijfformulier ingevuld en opgestuurd. Toen was het wachten.... hoorde maar steeds niks. Toen maar gebeld en kreeg als antwoord dat ze door drukte achter lopen en ik moest afwachten. Dit deed ik dan maar. En weer was het wachten.....

Uiteindelijk ontving ik een brief of ik zo vriendelijk wilde zijn om een kopie id kaart en diploma's op te sturen, dit heb ik gelijk gedaan. Een lange tijd daarna ontving ik weer een brief waarin stond dat ik voorlichting moest bijwonen en jawel let op: ROTTERDAM! (had de voorlichting al bijgewoond en me opgegeven voor Amsterdam) En dus weer gebeld, toen werd er gezegd dat dit een fout was in de administratie en ik deze brief als onverzonden kon zien. Heb toen ook gelijk gevraagd wanneer ik nou eens bericht ontving over de start van de opleiding omdat ik fulltime werk. Had op in het inschrijfformulier tenslotte bij het startmoment September/Oktober ingevuld. Toen werd er verteld dat er een storing was in het computer systeem en niks kon opzoeken maar ik moest maar gewoon even afwachten.

Nu begin December heb ik een factuur ontvangen van 5.000euro ik ben me rot geschrokken vooral omdat er in vermeld stond als startdatum 26-11-09 heb hier dus nooit bericht van ontvangen. Toen belde ik met de administratie en werd mij verteld dat ik al die tijd gewoon ingeschreven stond en als ik nu zou annuleren(wat dus ook moet omdat ik nog altijd fulltime werk en niet op tijd bericht heb ontvangen) moet ik dus ook gewoon de annuleringskosten betalen.

Dit is ronduit belachelijk ik heb ook inmiddels een aangetekende brief gestuurd met dit hele verhaal en laat er zeker niet bij zitten als ik een bedrag moet betalen door hun slechte administratie. IK denk dat ik zelfs maar even een rechtswinkel ga raadplegen om te laten uitzoeken of dit zomaar mag, annuleringskosten in rekening brengen in deze omstandigheden.
Sorry hoor maar even afgezien van of ik Capabel wel of geen goede instelling vind: het bovenstaande vind ik wel een gevalletje "eigen schuld, dikke bult". Je doet net of je niet wist dat je ingeschreven was terwijl je dat wel degelijk gedaan hebt. Sterker nog: je hebt zelf kopietjes opgestuurd. Vervolgens krijg je een aanmeldingsbrief en staat er blijkbaar R'dam in terwijl jij je voor A'dam hebt ingeschreven. Foutje, kan gebeuren. Maar jij gaat er dan maar doodleuk vanuit dat je niet ingeschreven staat? Dat is echt dom, sorry dat ik het zeg en ik vind dat jij hier de persoon bent die fout zit, niet Capabel.

Verder vind ik Capabel helemaal niets hoor. Veel te duur en ze stonden laatst nog op de zwarte MBO lijst (lees: slechtste MBO opleidingen in NL)
Vervolgens vraag ik me af hoe iemand in 40 lesdagen een verpleegkundige kan worden. Is MBO4 en anderen moeten daar 4 jaar voor studeren. Ga liever een BBL opleiding in een ziekenhuis volgen (wordt veel gevraagd)

Amsterdameisje
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2010 15:51

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Amsterdameisje »

- Ze laten je veel geld betalen voor het telefoneren zonder dat je hulp krijgt.
- De telefoon wordt veelal niet aangenomen door de telefonisten aangezien zij veel te druk zijn met kletsen, roddelen en allerhande andere onzin.
- Ze maken je duizenden euro's afhandig.
- Weet je op magische wijze bij hun een diploma te halen heeft dit voor werkgevers, vooral die bekend zijn met de kwaliteit en werkwijze van Capabel, geen enkele waarde.
- Ze geven niks om hun beloftes en zullen je op een andere data of locaie laten starten als hun dat uitkomt. Ondanks de schriftelijke bevestiging van hun zijde dat je wel op de gekozen lokatie en tijd kon beginnen.
- De kosten die dit met zich meebrengt (leefkosten, studiefinanciering, reiskosten naar andere lokatie etc) zijn voor jou!
- Het 'bestuur' laat de assistenten zeggen dat ze er niet zijn wanneer er gebeld wordt terwijl ze aanwezig zijn en verder niks te doen hebben. (op een gegeven moment had ik er genoeg van en ben ik met de trein naar hun hoofdlokatie gegaan waar de me enkele uren beneden in de koffiehoek hebben laten zitten. Niet bedenkend dat ik hier zich had op alles wat er gebeurde en al hun leugens en oplichting van de 'leerlingen' de hele middag meekreeg.)
- De persoon die me zou helpen en even naar boven liep om info voor me op te zoeken heeft me daarna ruim een uur beneden laten zitten tot hij na dat uur weer naar beneden kwam lopen en naar de telefonisten ging om geschokt te reageren toen hij zag dat ik nog gewoon aanwezig was en niet van ongeduld was weggelopen, hij werd hiervan erg geergerd en gedroeg zich verschrikkelijk onbeleefd)
- Toen ik nadat ze me voor enkele honderden euro's in de problemen hadden laten komen bij de IBG niet verder hielpen en ik de leidinggevende of directeur wilde spreken werd me verteld dat deze niet aanwezig was, toen ik vertelde dat ik de kosten toch via Capabel zou verhalen was hij er opeens wel. Met pijn en moeite mocht ik toch op de eigenlijke datum beginnen. Op een lokatie die met het OV 3 uur (!!) van mijn huis was. De reiskosten moest ik voorschieten en werden later wel terugbetaald.
- Een stage vinden was uiterst moeilijk aangezien werkgevers die bekend waren met Capabel wisten hoe slecht het was en er niks mee te maken wilde hebben en andere twijfelde aan de waarde van het diploma.
- Mijn uiteindelijke stageadres had al 1 medewerker die bij Capabel haar opleiding had gevolgd. Voor zei werd aangenomen was de werkgever nog niet met Capabel bekend. Toen zij voor hem begon te werken moest ze alles van het begin nog leren vanwege de slechte opleiding bij Capabel, ze kon niet meekomen en moest bij alles nog begeleiding zoals een leerling dat krijgt, terwijl zij haar diploma van Capabel al had.
- Tussendoor stoppen is niet mogelijk, meldt je je aan ben je zeker dat je je (ruim) vier duizend euro kwijt bent en nooit meer terugziet.
- Kijk niet raar op als de docent die je hebt een groot deel van zijn les bezig is het materiaal dat niet klopt aan te passen en onzin eruit moet halen. (als je het geluk hebt dat dit uberhaupt gedaan wordt door je docent) Mijn docent voor de periode bij Capabel vertelde zelf meermalen ermee te stoppen omdat hij de belachelijke en schandalige situatie bij Capabel niet meer aan kon zien, crimineel hoe ze de leerlingen behandelen. Eigenlijk enkel geld afhandig maken, meer niet. Hij is er dan ook mee gestopt.


Als ik een advies mag geven: ga NOOIT in zee me Capabel. Je kunt net zo goed je bankrekening nu gelijk leeghalen en dit aan hun overhandigen. Verwacht geen kennis op te doen of een diploma van enige waarde. Het enige dat je zult leren wanneer je je bij Capabel aanmeldt is hoe dergelijke organisaties je oplichten!

Genoeg kennis opdoen voor deze diploma's kan niet binnen een jaar, zonder adequate begeleiding etc. Wilt u apothekers/doktersassistent worden? Ga gewoon naar een ROC of andere avondopleiding, een LOI MBO is beter!

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Capabel stond niet voor niets op de zwarte lijst van MBO opleidingen, afgelopen jaar.
Misschien iets om over na te denken?

Gesloten