Beste forumleden, ik zou jullie graag het volgende probleem voorschotelen:
Twee vrienden en ik zijn al een tijd bezig met het plannen van een vakantie van twee weken. Één van ons zal auditie doen bij het conservatorium Utrecht. Onze planning is volledig aangepast aan deze auditie, die vlak voor het begin van onze vakantie zou plaats vinden.
Nu stuurt het conservatorium hem een mailtje waarin staat dat de auditiedatum plots 5 dagen (later) is verzet. De kaarten voor de bus zijn al besteld en betaald, alles is al geregeld. We moeten ons nu blijkbaar aanpassen aan de grieven van het conservatorium. Niet auditiëren is natuurlijk geen reëele optie. Het conservatorium heeft ons een datum gegeven en ik vind niet dat dat zomaar verzet kan worden wanneer het conservatorium dat wil.
Is er voor ons een mogelijkheid het conservatorium over te halen de datum terug te verzetten/te vervroegen/enigzins anders aanpassen?
Mvg Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HKU verplaatst zomaar data
Re: HKU verplaatst zomaar data
Die mogelijkheid is er zeker. Het zal afhangen van uw aanpak, overredingskracht en de argumenten die u gebruikt. Informeer bij de HKU naar de reden van de verplaatsing. Zo komt u er mogelijk achter wat het belang is van de HKU bij verplaatsing en kunt u daar uw voordeel meedoen bij uw betoog. Mogelijk kunt u de informatie van de HKU dan gebruiken om een alternatieve datum te vinden die voor beiden acceptabel is. Nadat u zo de boel verkend hebt, kunt u natuurlijk te berde brengen dat u schade leidt, omdat u al een vakantie geboekt hebt, rekening houdend met de oorspronkelijke datum. U zinspeelt er dan op, in eerste instantie voorzichtig, dat dat niet redelijk is. Dan even afwachten hoe er gereageerd wordt.Is er voor ons een mogelijkheid het conservatorium over te halen de datum terug te verzetten/te vervroegen/enigzins anders aanpassen?
Succes met de aanpak!