LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afbouwen paroxetine

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
sasjke

afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door sasjke »

Ik ben aan het afbouwen na 10 jaar met de paroxetine en zit nu op 7 mg (komende van jaren 30). Ik voel me vervelend en onrustig. Ik zou zo graag mailen met andere mensen die ook aan het afbouwen zijn. Is er niet ergens een steungroep hiervoor. Weet iemand dat? Ik doe dit om uiteindelijk zwanger te kunnen worden. Eerst hier vanf, had alleen nooit verwacht dat het zo afkicken is. Mijn lichaam doet vreselijk en al mijn angsten en paniek komen terug. Ik ga iedere maand naar de psychiater en ben wel onder begeleiding aan het afbouwen. zij zegt dat ik hier doorheen moet, maar de moed begint me langzaam in de schoenen te zinken.
groetjes sasja

stofzuigertje

Re: afbouwen paroxetine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Sasja,

Jou huisarts en/of psycholoog moeten jou helpen en gezien jou verhaal zou ik de kinderwens in belang kind liever nog even uitstellen.
Het afbouwen van medicijnen is nooit makkelijk als je deze zo lang gebruikt.
Veel succes in de toekomst.

jermen2

Ongelezen bericht door jermen2 »

Op www.paniekaanval.nl kun je verhalen delen met lotgenoten.

Verder is afbouwen gewoon echt moeilijk. Het duurt weken voordat jeje weer stabiel voelt.

groetjes jermen

sandro007

Ongelezen bericht door sandro007 »

Hey hallo weet iemand hoe het komt ik slik nu bijna 8 weken seroxat paroxetine en normaal zou je je naar 4 tot 6 weken goed voelen nou ik heb momenten erbij dat ik em goed voel maar ook echt momenten erbij dat ik me slecht voel meestal is dit een licht gevoel in het lichaam en misselijk weet iemand hoe het kan mischien dat ik wat minder moet gaan slikken of meer zit nu op 20 mg per dag groetjes sandro

Jannis85

Ongelezen bericht door Jannis85 »

Enige jaren geleden kreeg ik vrij plotseling een soort uitzonderingstoestand,met frequent déjà vu verschijnselen,maar ook aanvalsgewijs optreden van gevoelens van diepe ellende alsof er nergens op de wereld nog een veilige plek was en ik was aan die gevoelens weerloos overgeleverd.Stond 's nachts naast mijn bed als een standbeeld te wachten tot het enigszins te harden was. De huisarts gaf mij paroxetine....een wondermiddel. De symptomen verdwenen. Ik heb 3 maal geprobeerd de paroxetine te laten staan,maar na 3 dagen kwamen de symptomen terug. Zeg nu niet dat de verschijnselen voordat ik ooit van paroxetine had gehoord uit mijn eigen zenuwstelsel zijn voortgekomen ,maar dat de herhaling daarvan op rekening geschreven moet worden van de verslaving aan het middel. Er is m.i. een Hetze gaande tegen het gebruik van vooral antidepressiva en ik ben als de dood,dat er van hogerhand maatregelen komen om het gebruik van mijn wondermiddel in te dammen.

IrmaH

Ongelezen bericht door IrmaH »

Ik ben al jaren een gebruikster van paroxetine. Natuurlijk heb ik ook geprobeerd om af te bouwen. Na maanden was ik zo ver dat ik nog maar twee pilletjes per week had. Ik voelde me sterk tot dat er iets gebeurde en ik was terug bij af. Ik heb mijzelf er bij neer gelegd dat ik niet zonder kan. Mijn levens kwaliteit is door z'n pilletje veel beter. Niet meer alles zo zwart zien. Het enige nadeel is dat je de leuke dingen in het leven iets minder heftig ervaart. Maar het grote voordeel is ook dat de minder leuke dingen ook minder heftig zijn.

Jannis85

Ongelezen bericht door Jannis85 »

Mag ik nog wat toevoegen aan de reeks miserabele ervaringen voordat ik paroxetine nam. Als ik ging slapen en mijn ogen dicht deed zag ik een netwerk van zwart glinsterende vloeistof,leek wel gesmolten pek en ik hoorde een geluid diep rommelend geluid alsof water uit een dikke buis wegliep. Het ellendige was dat ik die optische en accoustische gewaarwordingen niet kon laten verdwijnen. Wel met paroxetine. Laat mij het middel mogen behouden.
Meer mensen die dit hadden?

nielsz1972

Ongelezen bericht door nielsz1972 »

Voor iedereen die heftige afkickverschijnselen ondervind bij het afbouwen van een AD. Bouw af met max. 10% per 4 weken.
Meer info op: http://www.paxilprogress.org/forums/

Gesloten